Stránka 1 z 4
Výměna těsnění pod hlavou
Napsal: ned říj 04, 2009 09:43
od nerix
Zdravím mám ladu 2107 LPG a chystám se měnit těsnění pod hlavou chci se zeptat jestli když to těsnění vyměním tak jestli se musí štelovat karbec. Dále bych se chtěl zeptat jaké všechny těsnění budu potřebovat vím že těsnění pod hlavu dále k přírube výfokovýho potrubý a k přárubě sání a pod výko ventylů dale bude ještě nějaké potřeba?? A nemohl by mi někdo poradit jáká mezera nebo jak se tomu říká má být při seřizování střihu ventylů předem díky za opdpovědi
Napsal: ned říj 04, 2009 10:21
od peet2101
Napsal: ned říj 04, 2009 11:06
od Vašátor
Návod v odkazu od Peet2101 je postup vysvětlen velice dobře. Jen doplním - až budeš sundávat rozvodové kolo s řetězem, svaž si jej k sobě, aby jsi pak nenasadil řetěz třebas o zub špatně. Na spodním rozvodovém kole řetěz přeskočit nemůže.
Karb samozřejmě seřizovat nemusíš
Napsal: ned říj 04, 2009 11:32
od nerix
Ok moc díky ješte e chci zeptat co když tam nebude řetěz ale řemen vým že řemen musím vyměnit ale nebude stím třeba nějaký skrytý problém
Napsal: ned říj 04, 2009 11:35
od Vašátor
Pokud máš VAZ 2107, měl by tam být motor 1500ccm, tudíž tam bude řetěz.
Napsal: ned říj 04, 2009 12:27
od nerix
dobře a musím vyměnit i řetěz z kolečkama nebo hotam můžu nechat a ještě jedna otázka někdo my říkal žeseto šteluje nějak jinak když jeto na plyn je to pravda?? díky za odpovědi
Napsal: ned říj 04, 2009 12:47
od Vašátor
Bylo by dobré nám říci o autě trošku více.... např. kolik má najeto a pod. Nevidím důvod proč při výměně těsnění pod hlavou měnit i řetěz.... Řetěz se většinou mění až v případě, že již nejde dopnout napínákem. Řetěz se narozdíl od řemenu nepřetrhne (pokud nemá již od výroby nějakou vadu materiálu), tudíž jeho výměna opravdu záleží jen na dopnutí či na dobré vůli majitele. Proto po montáži nezapomeň řetěz správně napnout - na pravé přední části motoru (hlavy) najdeš napínák. Povolíš matici napínáku a motor párkrát protočíš roztáčecí klikou, přičemž při posledním protočení jej nastavíš do komprese (klika bude klást největší odpor). Matici napínáku dotáhneš a je to. Doporučuji dělat před seřízením ventilů (štelovací šrouby ventilů si před montáží vačky sešroubuj co nejvíce dolů). Rovněž nezapomeň skontrolovat opravdové napnutí řemenu - prstem zatlač na řetěz, nesmí se objevit žádný průhyb.
Co se týká seřízení na LPG, ventilová vůle zůstává nastavena stejně, tuším že je dobré pohnout s předstihem. Ale o tom spíš lidé co LPG používají.
Napsal: ned říj 04, 2009 12:57
od nerix
Ok díky za cené informace bohužel z hlavy nevím kolik už má nejeto jelikož se nemohu momentálně podívat ale moc děkuji za informace
Napsal: ned říj 04, 2009 18:47
od Maysner
Vašátor, klikou jen u kulatcu. nerix musi posouvat auto se zarazenou rychlosti
Napsal: ned říj 04, 2009 19:04
od nerix
To vým že kliou to nepůjde ale na klikový řemenici to na klikuje udělaný jen ve předu vadí chladič
Napsal: ned říj 04, 2009 19:06
od Maysner
nerix píše:To vým že kliou to nepůjde ale na klikový řemenici to na klikuje udělaný jen ve předu vadí chladič
chladic a chybejici dira v prednim cele
Napsal: pon říj 05, 2009 20:30
od Vašátor
No jo, na to jsem zapoměl
. Ovšem strkání auta při napínání řetězu mi nepřipadne jako nejlepší nápad. Vyšroubovat svíčky a otočit rukou. Při seřizování ventilů v jednom zase zvednout zadní kolo, zařadit největší rychlost a otáčet kolem
. Ale to je jen vyslovení mých metod, ať si každý dělá jak uzná za vhodné.
Napsal: pon říj 05, 2009 21:08
od Maysner
bezne dotahuju retez strkanim auta. jde to dobre. na petku nebo ctverku a ono si to samo rekne kdy dotahovat
Napsal: úte říj 06, 2009 05:40
od Pája
Mě u 07 stačí dostatečně velkej šroubovák, co pasuje do ozubce a otáčim. Jinak jak říkal Vašátor, bez svíček je to fajn.
Napsal: úte říj 06, 2009 16:43
od Saša
V sobotu jsem také měnil hlavu a veškeré napínání a natáčení motoru "strkáním" . U napínání řetězu ale pozor , motor se nesmí pootočit zpět . U ventilů je do jedno .