Stránka 1 z 2
znate negdo gumy Green Diamond?
Napsal: stř zář 30, 2009 11:22
od Martin-MTX
Zdravim, mate nekdo zkusenosti s penumatikami Green Diamond?
viz odkaz:
http://www.pneuvranik.cz/zimni-pneu.php
jde o zimni gumy s primesi kremiku, kterre pry dobre funguji na ledu a snehu, proste se jakoby do toho ledu zakosunou a ma to lip akcelerovat.
Premyslim, ze bych je koupil na zimu na zavody protoze nejspis jako vzdy na trati bude led a snih, ale nejdriv bych rad vedel, jesli je uz nekdo zkousel co delaji trebas jen na klasickem mokrem asfaltu, jesli jsou prinejhorsim stejne jako klasicke zimaky...
Ona ta cena je totiz nejak podezrele nizka
Napsal: stř zář 30, 2009 12:02
od Atex
nooo ta cena je opravdu zajimava, potesim te jen tim, ze si dve koupim a pak poinformuju
ovsem to muze byt kdovi kdy
Napsal: stř zář 30, 2009 12:09
od Marek
Tak především je dobré vědět, že jsou to protektory, nikoli nové pneumatiky. Tato skutečnost hovoří za vše.
Navíc cena mi nepřijde nijak výhodná. Například můj rozměr 195/65-15 95T stojí 1099 Kč, zatímco MATADOR MP59 ve stejném rozměru koupím levněji. A to je nová značková pneumatika, žádný pochybný shit protektor.
Ale dělej jak chceš.....
Napsal: stř zář 30, 2009 12:35
od Martin-MTX
diky za reakce, mimochodem, kdybych "delal jak chci" tak bych prece nepsal do diskuze co si mysli ostatni
to ze jsou to protektory vim, me protektory nevadej, celou zavodni sezonu sem jel na protektorovanejch slickach znacky Markgum a ze by to byl nejaky problem se mi nezdalo, byl sem i v Polsku ve vyrobne
pokud je guma dobre udelana tak v tom osobne problem nevidim, a co se tyce rychlosti, tak ja stejne vic jak 130 na zavodech nejezdim
jde mi spis o to jelsi uz to nekdo zkousel ale pokud ne asi to risknu, protoze predpokladam, ze v zime pojedem na snehu a uklouzanym ledu jako minule a to dle internetovych diskuzi by mela byt fakt lepsi.
Jen mi jde hlavne o to, jaky vysledky ma na mokrem asfaltu kdyz je sice zima ale neni snih a led.
Vsude pisou jak na snehu a ledu je super, ale nikde nikdo nenapsal jak se mu jevi na silnici bez snehu
dost vaham jesli to risknout nebo sahnout po nejaky osvedceny klasice typu Matador, Continental apod..
Napsal: stř zář 30, 2009 14:16
od Křečík Barbuška
Většinou to bývá něco za něco, pokud je guma ultradobrá na sněhu a ledu, nemusí být tak skvělá (i když ne nevyhovující) na mokrém.
Napsal: čtv říj 01, 2009 17:50
od Timon.z
na těhle gumách sme jeli rally valašskou zimu a na sněhu je nejlepší.nejdřív sme je ojeli trochu na suchém asfaltu ať vyleze křemík z gumy.když sem potom přejel holou rukou po gumě,tak sem se pořezal.u mě na sněhu a ledu super,ale mokro a sucho je samý drift
.
jestli hledáš univerzální zimní gumu,tak barum NORpolaris.ale špatně se shání.obyčejných polarisek je dost,ale NORpolaris většinou na obědnávku. tolik moje zkušenost.
Napsal: čtv říj 01, 2009 20:32
od Křečík Barbuška
Velice podobné Norpolarisům jsou tyto Nordmastery od Amtelu (Rusko), na sněhu a ledu jsem s nimi spokojen. Než se trochu ojedou jsou na suchu trošku divočejší neb mají hloubku dezénu 10mm. Na mokru jsou trošku slabší, ale žádná vyložená katastrofa, prostě něco za něco.
http://pneumatiky.czveha.cz/osobni/zimn ... &rafek=621
Napsal: pát říj 02, 2009 07:40
od Wolf
Já co jsem nedávno trochu prohledával testy zimních pneu, tak v celku nejlepší hodnocení měli na suchu pneu Dunlop SP Winter Sport 3D a Michelin Primacy Alpin PA3. Ty Green Diamond by mi zrovna moc nesedly, jednak nemám důvěru v protektory a jednak to musí být potěšení jet za autem s tímto obutím, když z něho jistě ulétavají "kamínky".
Napsal: pát říj 02, 2009 11:22
od Martin-MTX
On je právě problém kuci v tom, že rallye je drahý sport. Na jednu stranu to jezdím jen pro radost, protože nás to teší, ale samozřejmě o výsledky a sbírání bodů nám samozřejmě jde taky.
Vzhledem k tomu, že nemám samosvor mám v zimním období menší nevýhodu, protože toho dost prohrabu. (aspon jedu pro divaky driftem
)
Nejvetší problém je práve teď, když se rozhoduju, které gumy na zimu koupit. Jde o to, že vzhledem k financím si nemůžu dovolit koupit 8 gum, kde by 4 byly na led a sníh a 4 byly prostě na zimní asfalt tj. mokrý a polosuchý občas sračřky atd.. Pokud by zima byla tepla a silnice suchá, dovolil bych si možna jet i na slickach ale to jen skutečně za tepla a sucha jinak ne.
Bohužel se musim na těch pár měsícu, což je cca 5 závodů rozhodnout pro nějaký kompromis, který bude držet na:
- suchém asfaltu
- mokrém asfaltu
- mokrejch blátivejch šotolino-sračkách
- sněhu
- ledu
- ledu s vodou a sněhem (skvělá věc)
což je škála mnoha povrchů, proto píšu sem, projíždím net a snažím se ptát všude možně abych nakonec koupil maximálně správně.. (a nebo uplně naho**o
)
Pokud bych měl sponzora, tak na sníh a led ty Green Diamondy koupim, to už sem rozhodlej, na ledě a sněhu (prostě to nejhorší) jsou srovnatelné s gumama se hřeby ale zase dle referencí sedí naprd na suchém a mokrém asfaltu. Achjo je to věda..
Protektory mi nevadi, mam slicky taky protektory a bezproblemu. Doby starych protektoru na kterých se člověk málem zabil dle mýho názoru už jsou pryč..
A kdo si myslí myslí, že to moc hrotim, tak nemá sportovního ducha!
Napsal: pát říj 02, 2009 16:12
od Maysner
musis met na celym aute stejny gumy? ze by se dali na asfalt sehnat treba 2 starsi rozumny zimaky
Napsal: pát říj 02, 2009 17:03
od Martin-MTX
to me taky napadlo ale ja po zkusenostech z minuly zimy uz nechci kupovat starsi jety gumy z ruznejch tech bazaru gum, to sou vsechno gumy uz po sezone dovazeny napr z nemecka a ta guma ma sice dobrej vzorek ale stari treba 2,3 a i vice let (nekde treba lezely atd.) a jak vsici vedi, stari gumy ma velky vliv na jeji vlastnosti - pokud nekdo pouhym okem pozna, jelsi je guma dobra nebo ne, tak je asi genius. guma nemusi byt rozpraskana ale proste je uz stara to se mi na auto davat nechce..
ikdyz mozna to tak dopadne, ze si koupit na extra led a snih ty Diamondy a na mokro a sucho nejaky jety..
ja nevim
to je ale dilema co?
Re: znate negdo gumy Green Diamond?
Napsal: pát říj 02, 2009 17:16
od Jimmi
Martin-R9 píše: ...jde o zimni gumy s primesi kremiku...
Křemíku!
Já bych řekl, ztraceno v překladu. Ten křemík se asi česky řekne silika.
Napsal: pát říj 02, 2009 18:26
od Martin-MTX
jezis napsal sem to tak aby to kazdej pochopil jak to uvadeji prodejci na strankach
viz napr.:
http://markgum.cz/index.php?page=greendiamond
jesli me tu nekdo chce chytat za slov tak achjo, to je zase diskuze
Napsal: pát říj 02, 2009 20:22
od Timon.z
v pneu vraník ten křemík fakt je (karbid křemíku).jeto místo hřebů,nebo řetězů
Napsal: pát říj 02, 2009 20:58
od Hurikán
Martin-R9, Dle vyjmenovaných povrchů nemáš volbu fakt moc jednoduchou.
Protektorům bych se taky apriori nebránil. Najel jsem na nich přes 100 tkm a v zásadě dobrý. Pokud tedy vezmu jejich výkon/cenu.
Měl bych ještě jeden dotaz: můžeš podle regulí závodů použít pneu s hřeby? Pokud ano, tak by to možná trošku zjednodušilo rozhodování.