Stránka 1 z 1

21047 cuká motor

Napsal: úte zář 22, 2009 06:24
od Patrac
Už dlouho jsem nepsal nic do technické sekce ohledně svých problémů. tak tady je jeden dotaz na lidi co maj íčko. třeba někdo poradíte.
Auto mi začlo z ničeho nic cukat když jsem jel konstatntí rychlostí jako kdyby najednou vypadla jiskra nebo prostě nešlo palivo. za studena po nastartování se motor hádal nešel do kulata a otáčky se propadávaly chvilkově až na hranici zdechnutí. Když jsem přidával plyn tak od otáček 1500-2800 motor nezrychloval /nebrzdil plynule ale poškubával celým autem.
Protože je auto na LPG a cukání je jak na LPG tak na benál tak jsem jako první hledal společného jmenovatele.
výměna zapalovacích kabelů
výměna svíček
výměna zapalovacího modulu
výměna filtru vzduchu

nic ale nepomohlo během jedovnic mi dokonce občas problikl CHE tak jsem nahodil diagnostiku a zjistil nízký signál od snímače polohy škrtící klapky.0,28V a má být 0,35-0,7V Den předtím mne Trevor upozornil že to může být tím.. :) tak jsem ji včera vyměnil. proměřil a teď vykazuje 0,48V Zmizelo poškubávání při přidávání / brždění dokonce i ráno po nastartování na benál měl motor o dost lepší chod ale stejně se dvakráte propadl až na hranici..
Když po nastartování přepnu na LPG motor se zklidní a jede krásně dokulata (uvažoval jsem na špatné čerpadlo benzínu ale to by zase neškubalo za jízdy na LPG)
nutno podotknout že jediné další společné věci pro LPG/ benzín jsou:
RJ motoru
vstřikovač resp klapka
Lambda sonda
možná snímače teploty vzduchu, polohy kliky

Lambdu škrtám protože ta do motoru začíná kecat až po ohřátí.
Zbývá jen vlastní vstřikovač nebo RJ motoru

Napadá někoho něco dalšího??? Diagnostika žádnou chybu nehlásí i když po napojení a kontrole mi přijde že směs je více chudá než by měla být ale asi je to v toleranci
(veškerá diagnostika byla dělána na Benzínu)

A třešnička na dortu problém uvedený v jiném tématu ohledně jetí nejetí LPG trvá... :(

Napsal: úte zář 22, 2009 15:30
od Cooper
No, nemáš možnost vyměnit vstřikovač? Jestli třeba nevynechává...

Napsal: stř zář 23, 2009 05:51
od Patrac
Cooper píše:No, nemáš možnost vyměnit vstřikovač? Jestli třeba nevynechává...
děje se i na LPG i na benzín. Každý z nich má nezávislé vstřiky. :?

Napsal: stř zář 23, 2009 06:56
od Patrac
pro dokreslení:
dnes ráno v 6:05 sedám do auta a startuju
motor naskakuje na druhé oočení, volnoběh po 2 sec klesá na 800 ot a následně lítá splašeně od 1200 ot do skorozdechntí jak EKG
přidávám plyn a vyjíždím z vjezdu motor zdechá.
opět startuju, opět vyjíždím vše o.k po překročení 1800 ot motor přepíná na LPG a zdechá.
utrousím nadávku přepínámmanuálně na benzín auto cukne a jede. na křižovatce zastavuji vyřadím volnoběh 2200ot. to se opakuje zbylé další 3 křižovatky. Pokus za jízdy přepnout na LPG končí vždy zdechnutím. dojíždím do práce na benzín volnoběh stále 2000 ot
nasranej zdechám a jdu do kanclu
v 7:30 jedu do dílen auto startuje na první otočení volnoběh na benzín 850 ot. přidávám plyn RJ přepíná na LPG. LPG normálně jede volnoběh 1000 ot odjíždím vyřídit věci.

Napsal: stř zář 23, 2009 07:34
od Trevor
No tak bud bude na rj nejaky studak alebo niekde zly kontakt. Bud preruseny kabel alebo zaoxidovany kontakt.

Napsal: stř zář 23, 2009 07:43
od Patrac
Trevor píše:No tak bud bude na rj nejaky studak alebo niekde zly kontakt. Bud preruseny kabel alebo zaoxidovany kontakt.
nevím kterou RJ máš na mysli
ale: po přepnutí sepnou oba ventily na LPG takže plyn by do motoru snad měl jít?
RJ motoru mám nachystanou druhou na výměnu :?