Stránka 1 z 7

Spooneerovo auto

Napsal: pon zář 14, 2009 11:01
od spooneer
Zdravim
predem se omlouvam jestli uz tohle tema tady nekde je (ja ho nenasel) a taky nevim jestli jsem na teno dotaz zvolil dobre hnai soustavu.
Ale k memu problemu.. 12.9 mi propadla technicka na me 03. A ted mam jit na technickou a emise ale nechce se mi tam protoze vim ze kdyz jim to dam na emise tak mi to zase pose..ou. Vemou to na ty jejich blby tabulky , uskrti to bude to zrat a nepojede to. Marek mi to na srazu krasne sesteloval a auto jezdi krasne...
Myslite ze kdyz vyndam karbec hodim tam jiny a po technicky to vymenim zpet tak to bude porad jako predtim??? Nebo jak to udelat aby se mi to sestelovani neznicilo??

Dekuji za rady :-)

Napsal: pon zář 14, 2009 11:29
od Marek
Je nutné, abys při měření emisí měl odpojenou hadici odvětrávání motoru z filterboxu. Potom to i oni seřídí dobře.

Napsal: pon zář 14, 2009 11:50
od spooneer
Ja vim, na to myslim jak jsi mi rikal.. Takze nemam mit strach? Mam s tim prave zkusenosti z minulych kontrol, ze jsem odjel auto cukalo a nejlo a spotreba taky sla nhoru...

Napsal: pon zář 14, 2009 12:06
od Jelen
Hele, jestli jsou na tý stanici pitomci, tak ti radím, ať odpojíš tu hadici od filtrboxu, dáš tam nějakej špunt (třeba korkovej, pak ho vyndáš vývrtkou a pak ji zas připoj. Všichni budou spokojený.

Napsal: pon zář 14, 2009 15:33
od Jimmi
S tím jsem se na emisích ještě nikdy nesetkal, aby odpojovali tu hadici. Ani u poláka, ani u žigula. Jaký přesně to má význam.....?

Napsal: pon zář 14, 2009 15:35
od Jelen
fouká to do sání výpary z oleje, za normální jízdy je to dobře, mazá to tím karburátor a motor z vrchu, ale emise se mají měřit s odpojeným tímto vehementem, protože to zhoršuje emise. Vlastně ani nevím, proč se to má tak měřit, ale má.

Napsal: pon zář 14, 2009 15:36
od peet2101
Jimmi, Správně by to měli dělat, opak je však většinou pravdou. Význam je ten že z té hadice jdou výpary do sání, projdou motorem a zkreslují výsledek kontroly, technik si pak vezme šroubovák a začne se vrtat v karbu aby se vlezl do tabulek, což má mnohdy neblahé následky :roll: .

Napsal: pon zář 14, 2009 15:55
od Jimmi
Ach so, takže jenom ty páry. A je lepší tu hadici zaslepit, nebo nechat volně? Předpokládám to druhé, případně nějaký odkap, aby to nenadělalo škodu.

Napsal: pon zář 14, 2009 16:05
od Jelen
Odpojovat hadici se nedoporučuje. Může se zadrhnout karburátor a ventilum to taky neudělá úplně dobře. Ale samozřejmě se to pak projeví za dlouhou dobu, ne hned. Je to vrchní mazání motoru. U závoďáků se to odpojuje, protože motor má trochu větší výkon, ale po závodě většinou motor jde ven z auta a na stůl. Zaslepit úplně ne, tlakovala by se skříň, dává se tam oddechový filtr.

Napsal: pon zář 14, 2009 19:42
od spooneer
No tak uvidime, ja mu proste na tech emisich reknu ze se to ma delat bez ty hadice, a uvidime jak to zesteluje... Bud to pojede nebo ne :-D

Napsal: pon zář 14, 2009 20:12
od Marek
Pokud se na měření emisí hadice odvětrávání odpojí, nemusíš mít o nastavení obavy. Bude to v pořádku. Zaslepovat ji nesmíš!!! - došlo by k přetlakování klikové skříně. Pouze ji od filterboxu odpoj a dbej na to, aby se při seřizování emisí nedostala do blízkosti toho svého nátrubku, protože výpary plynoucí z bloku by si motor mohl přisát.

Pokud je emisní technik skutečný odborník, měl by tuto hadici automaticky odpojit sám, protože je to jeden ze základních předpokladů pro měření emisí u neřízených motorů. Opak ale bývá pravdou.....

Napsal: pon zář 14, 2009 20:21
od spooneer
Ja tu mam v okoli takovy odborniky ze by jsem z nich zvracel.... Radsi se nebudu to nebudu rozebirat protoze bych byl sprostej.... Udelam to jak rikas a budu proste trvat na tom aby tam ta hadice nebyla.... Pak napisu jak jsem dopadl chtel by jsem to stihnout jeste do konce tydne, protoze ted jezdim bez STK :D a modlim se aby me nechytili, takze musim co nejdriv.... Dekuji za rady :-)

Napsal: pon zář 14, 2009 20:28
od Wenca084
Jelen píše:Odpojovat hadici se nedoporučuje. Může se zadrhnout karburátor a ventilum to taky neudělá úplně dobře. Ale samozřejmě se to pak projeví za dlouhou dobu, ne hned. Je to vrchní mazání motoru. U závoďáků se to odpojuje, protože motor má trochu větší výkon, ale po závodě většinou motor jde ven z auta a na stůl. Zaslepit úplně ne, tlakovala by se skříň, dává se tam oddechový filtr.
Jak to myslíš stímto výrazem - ventilům to neudělá taky dobře , mohl by jsi to lépe podrobně vysvětlit????

Napsal: pon zář 14, 2009 20:52
od Jelen
Psal to tu Marek. Sací ventily jsou také mazány odzhora, pomocí olejových výparů.
Víc nalezneš v tématu zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... v%FD+filtr
hledej Markovy příspěvky. Dokonce ses tam o tom zrovna Ty s Markem bavil. To bude skleróza :-D

Napsal: pon zář 14, 2009 21:28
od Marek
Jelen píše:To bude skleróza :-D
Skleróza je milá diagnóza - nebolí, ale člověk se nahledá..........a nachodí..... :wink: