Stránka 1 z 7

motor řere olej

Napsal: čtv srp 20, 2009 11:16
od txx
jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík

Napsal: čtv srp 20, 2009 11:18
od Cory
skus zmerat tlaky

Napsal: čtv srp 20, 2009 12:20
od miro263
Existuje este jedna metoda na zistovanie opotrebovanosti motora.

Vypust olej, daj dole vanu a hlavu a nalej naftu do valcov. Ked zmizne , tak je motor opotrebovany a preto zerie olej cez kruzky. ( Postup pri Traktore, ale mozno sa da pouzit :P )

Napsal: čtv srp 20, 2009 12:23
od txx
tlaky se zdají dobrý ;-)

Re: motor řere olej

Napsal: čtv srp 20, 2009 12:47
od Petr HC
txx píše:jak poznat jestli to jsou gufirka na ven. , nebo jestli to jde přes kroužky dík
Pokud saje gufírkama, pak po delším brzdění motorem a následném přidání plynu "zahulí" do výfuku.

Napsal: čtv srp 20, 2009 21:14
od ladadriv3r
Existuje este jedna metoda na zistovanie opotrebovanosti motora.

Vypust olej, daj dole vanu a hlavu a nalej naftu do valcov. Ked zmizne , tak je motor opotrebovany a preto zerie olej cez kruzky. ( Postup pri Traktore, ale mozno sa da pouzit )
Kamrat to takto robil aj na S130:))...

Napsal: čtv srp 20, 2009 21:14
od Mojma
Txx, kolik ti to žere toho oleje? Moje 07 si veme 1l/na 1000km, už mě dost štve. Kouří hlavně při cestě do kopce a vozíkem? To si ani nepřejte vidět. :roll:

Napsal: pát srp 21, 2009 07:26
od peet2101
Tuším že ve FAQ byl test těsnosti motoru s kompresorem :wink:

Napsal: pát srp 21, 2009 07:45
od Wolf
txx píše:tlaky se zdají dobrý ;-)
Jestli jsou tlaky dobrý, tj. alespoň cca 11 bar na každém válci zhruba u všech stejně, pak jsou vadné ty ventilové gufera.

Napsal: pát srp 21, 2009 07:46
od radek mb
Mojma píše:Moje 07 si veme 1l/na 1000km
to není žádná extrémní hodnota

Napsal: pát srp 21, 2009 08:00
od JmJ
radek mb píše:
Mojma píše:Moje 07 si veme 1l/na 1000km
to není žádná extrémní hodnota
no ja nevim, to uz je docela dost ;-) ono uz takovych 1 litr na 4000 mi prijde dost :-) jsem ochotny tolerovat tak 1 litr na 8000 8)

Napsal: pát srp 21, 2009 08:59
od Wolf
Taky si myslím, že spotřeba oleje by měla být maximálně taková, aby mezi výměnami nebylo potřeba doplňovat.

Napsal: pát srp 21, 2009 10:52
od Veverka
Na co je vůbec ta měrka na měření oleje?Za studena je kapka někde pod urovni MIN,za tepla se olej rozleze po celé měrce a nepoznám nic :roll: .
Mimoto mám asi moc nízký volnoběh,občas to problikne a při startu ta kontrolka zhasne až za 0,5s

Napsal: pát srp 21, 2009 11:43
od Wolf
Veverka píše:...Za studena je kapka někde pod urovni MIN,za tepla se olej rozleze po celé měrce a nepoznám nic :roll: ....
po stečení oleje (alespoň 10 minut po jízdě) do vany se musí měrka nejprve otřít hadrem a pak měřit výšku hladiny, je skoro stejná jako u studeného motoru. Hladina oleje viditelně stoupne pouze u automatické převodovky, ale to je již jiný případ ...

Napsal: pát srp 21, 2009 11:58
od Marek
Wolf píše:Taky si myslím, že spotřeba oleje by měla být maximálně taková, aby mezi výměnami nebylo potřeba doplňovat.
Naprostý souhlas. Motory Lada jsou navzdory svému ročníku výroby natolik technologicky vyspělé, že jejich spotřeba oleje je téměř nulová. Pokud je mezi výměnami třeba olej doplňovat a není nikde vidět únik z motoru ven, je to špatně a je třeba to řešit.

Pokud motor olej skutečně sežere, začal bych jednoznačně výměnou simeringů na ventilech. Je to základní postup při odhalování této závady. Když se to nezmění, je nasnadě oprava pístních kroužků (ale v součinnosti s výměnou kroužků by se simeringy na ventilech stejně měnily, tak o co jde???).

Kontrola kompresních tlaků nebo kontrola zaléváním pístů naftou jsou metody absolutně k ničemu. Když jsem v roce 1997 kupoval mou Ladu 2103, měla na všech válcích kompresní tlaky 12,5 - 13 Bar a při zalití pístů neprotekla za celý víkend ani slza. A přesto mi motor žral olej jako Wartburg (a to doslova - dva a půl litru oleje na tisíc km, které mi můj motor v Ladě sežral, Warťál možná ve směsi benzinu ani nespálil) a příčina byla v opotřebení válců. Je nutné si totiž uvědomit jednu dost podstatnou věc - kompresní tlak a těsnost spalovacího prostoru mají na starosti kroužky těsnicí (horní, těsně u dna), zatímco stírání oleje ze stěn válců zajišťují kroužky spodní - stírací. Můžete mít těsnicí kroužky naprosto v pořádku, tím kompresní tlak i těsnost optimální, a přesto motor může žrát olej třebas díky prasknutí stíracích kroužků. Takže, pánové, vaší metodou cesta nevede :wink:.