Stránka 1 z 2
Nedobíjení - poblikávající světla
Napsal: stř srp 12, 2009 16:28
od wiku
Ahoj,
tak mám další problém. Na volnoběh ( volnoběžné otáčky jsou normální ) mi svítí kontrolka dobíjení a voltmetr je v bílém poli. Po lehkém přidání plynu kontrolka zhasne. Někdy je rafičku už v bílém poli ale kontrolka ještě nesvítí. Ale například na křižovatce, stojím, blikám, a ručička se pohybuje mezi okraji bílého pole voltmetru a kontrolka se rozsvětcí a zhasíná podle toho jak blikají blinkry. Toto se mi děje po celou dobu co auto mám ( necelých 2000km ).
V poslední době se vyskytl další problém který ale občas zmizí a za nějakou dobu ( v řádech dní ) se zase objeví. Po zvýšení otáček z volnoběhu a zhasnutí kontrolky dobíjení mi ručička voltmetru kmitá v zeleném poli. Kmitá pravidelně, se zvyšováním otáček se rychlost nemění. Podle kmitání ručičky také pohasínají kontrolky a nějspíše i poblikávají světla ( frekvence je asi 1blik za 1sec ).
Je to Lada 2105 s alternátorem G222 ( nebo jak bylo to označení ). Je to špatný alternátor, nemám mám nejdříve zkusit vyměnit regulátor?
Napsal: stř srp 12, 2009 20:16
od FOMA
nejprve změř kolik to opravdu dobíjí na baterce,pak zkus jak máš napnutý klínák(když zatlačíš na ventilátor -nesmí se protočit!!,no a zkontroluj spoje zejména svorky ale taky pojistky zda nejsou v,,lůžkách,,volné,kdyžtak napruž plíšky co je v nich pojistka uložena,no a teprve pak bych měnil relé.
Napsal: čtv srp 13, 2009 15:49
od wiku
se světly na volnoběh 12,3 -12,4V , po přidání 14,3V.
Klínový řemen napnutý.
Napsal: čtv srp 13, 2009 16:15
od ladadriv3r
no a dobijat by to malo nieco okolo 16V ked sa nemylim...
Napsal: čtv srp 13, 2009 16:17
od peet2101
ladadriv3r, 16V je myslim moc mám tušení že max kolem 14,5V.
Napsal: čtv srp 13, 2009 16:52
od wiku
úplně ideální pro 12V autobaterii je 14,4V. To ono to udrží, ale dobíjení při vysokých otáčkách jakoby " vynechává " a pak poblikávají kontrolky. A také to že na volnoběh není rafička v zeleném poli není normální. Co jsme dřív měli starou 2105 tak ta i na nejnižší volnoběh při zapnutých světlech a studeném motoru dobíjela minimálně tak že rafička nikdy nespadla do bílého pole.
Napsal: čtv srp 13, 2009 18:30
od FOMA
dobíjet to má od 13.7V do 14.5V při zvýšených otáčkách na volnoběh to nemusí stíhat,a co uhlíky?
Napsal: čtv srp 13, 2009 18:50
od wiku
uhlíky? Co s nimi?
Napsal: čtv srp 13, 2009 19:39
od FOMA
no jestli nejsou krátké a nezůstávají tzv.viset-tzn,že nedosedají po celou dobu na komutátor(komut.kroužky)-tedy pouze skokově a tudíž i zde by myhla být příčina napětových výkyvů,a co ty svorky-zkontroloval jsi je včetně těch pojistek?
Napsal: čtv srp 13, 2009 20:10
od wiku
Pojistky jsem kontroloval nedávno, hned když jsem auto koupil. Jedna z nich hřála, tak jsem zkontroloval všechny. Současně s tím jsem i očistil a dotáhl svorky na akumulátoru. Dnes překontrolováno a jsou ok. Konektory a kabely na altíku také dotažené a nepoškozené.
Jak se k uhlíkům dostanu? Je potřeba vyndavat altík? Ví někdo jaká je minimální délka uhlíků?
Napsal: pát srp 14, 2009 08:11
od peet2101
K uhlíkům se dostaneš tak že sundáš plech pod autem a na zadním čele altíku vytáhneš takovou plastovou věc ve tvaru L, v ní jsou zasazeny dva uhlíky a vede do ní drát na fast on. Při vytahování odpoj bateru, sundej plech pod autem, vytáhni ten drát co tam vede, odšroubuj jeden šroubek (křížovej šroubovák) a vytáhni to ven.
Napsal: pát srp 14, 2009 14:20
od FOMA
jo ale ted nevím jaký ten altík tam máš to co popisuje Peet je alt.typu 2101-03,ty máš tuším 2105 a tam se většinou již dávaly alt.s vestavěným regulátorem,takže uhlíky jsou součástí regulátoru což je taková ta plech.krabička na alternátoru.
Napsal: ned srp 16, 2009 07:59
od Křečík Barbuška
Povolí dva šroubky na té hliníkové kostce (regulátoru) a sejme ji i s uhlíky.
Napsal: ned srp 16, 2009 15:23
od wiku
Tak dnes jsem půl problému vyřešil. Poblikávání bylo způsobeno špatným kabílkem s Fast-on konektorem co vede do altíku. Zvenčí se tvářil OK, ale uvnitř byl u konektoru přetržený.
Opraveno hotovo.
Teď ale druhá část problému. Co s tím nestíhajícím dobíjením. Nevyrábělo se třeba několik výkonnostních verzí altíku? Mluvím o těch s reglerem na alternátoru. To že v kulatcích a hranatcích byl jiný altík, to vím.
Napsal: ned srp 16, 2009 16:07
od Křečík Barbuška
To že na volnoběhu altík při rozsvícených světlech nestíhá je víceméně v pořádku. Chaotické chování voltmetru při blinkrech je též normální, řešením je rozhodit palubovku prostříkat a zavrtět s konektory, přitáhnout šroubky koster a mělo by to být lepší. Poblikávání kontrolky na volnoběhu se někdy děje, mělo by to upravit zvednutí volnoběžných otáček na 850 - 900 rpm.