Stránka 1 z 4

Spouštění ventilátoru u 1,7i

Napsal: ned srp 09, 2009 19:43
od Cooper
Tak zase zdravím

U svého auta jsem zjistil že musím ventilátor zapnout ručně, vypínačem na palubce. Zkoušeli jsme si Ivem proč to tak vlastně je. Zapojili jsme ventilátor tak jak má být. Zahřáli auto až na 100°C, ale ventilátor nesepnul ( Na druhém autě sepnul při 95°C a vypnul při 85°C). Ventilátor by měla spínat ŘJ. Zkusili jsme proměřit čídlo teploty vody.....Při teplém motoru byl odpor na snímači 0,435 ohmů, při studebném 1,něco ohmu. Napětí do čidla jde přesně 5 V. Naprosto nerozumím tomu, proč jednotka vlastně ventilátor nezapne, když to vypadá že čidlo teplotu snímá a jednotka čidlo napájí......

Děkuji moc za každou radu.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:01
od Jelen
Tak změrte odpory a napětí u čidla u zdravého auta, pokud jsou stejné. Pokud ne, tak je špatné čidlo. Pokud ano, šel bych po drátech a pokud jsou v pořádku a mají dobrý kontakt, tak to asi bude něco vyhořelýho v ŘJ.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:09
od Maysner
po odpojeni cidla se musi ventilator rozbehnout. pokud se nerozbehne muze byt chyba v dratech. pokud se rozbehne po odpojedni, ale pri dosazeni teploty ee, bude vadny cidlo
me taky nebehal ventilator. mel jsem funglovku pojistkovku na nozovky z ua. nebyl tam jeden pin, prave na ten cernocervenej dratek od rj co se napojuje z motorovyho prostoru. zevnitr mi sedelo vse.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:20
od Jelen
Po odpojení? Nemusí se ty dráty z čidla spojit? Alespoň tak to je u karburátorový verze, že po spojení drátů z čidla se rozeběhne. Třeba je Ičko jiný, to bohužel neznám.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:21
od Cory
Nie je samotny ventilator KO?

Napsal: ned srp 09, 2009 20:22
od Maysner
u icka po odpojeni. rj zjisti ze ji chybi cidlo teploty a aby nedoslo k poskozeni motoru, okamzite spusti ventilator

Napsal: ned srp 09, 2009 20:26
od Ivo
Je to tak, jak píše Maysner. Zkoušeli jsme to. Po odpojení čidla, se ventilátor spustí a zvýší se otáčky motoru. Takže podle tebe Maysnere, je v háji čidlo? Ale ohmy se podle teploty mění, ale problém u mě je v tom, že nevím, jakou hodnotu to má ukazovat. Umím to akorát změřit. Tak příště zkusíme vyměnit čidlo a uvidí se.

Napsal: ned srp 09, 2009 20:32
od Maysner
pokud mas druhy cidlo zkus ho vymenit. pokud to s nim nebude chodit mohla by pak byt chyba v rj jak psal jelen. ale kdyz vyhodnoti odpojedni a spusti ventilator :roll:

Napsal: ned srp 09, 2009 20:41
od Cooper
Koukal jsem se do toho návodu ke stříkačkám a odpory souhlasí. Prostě se signál z ŘJ nedostane k ventilátoru......

Napsal: ned srp 09, 2009 20:43
od Maysner
Cooper píše:Koukal jsem se do toho návodu ke stříkačkám a odpory souhlasí. Prostě se signál z ŘJ nedostane k ventilátoru......
dostane se k ventilatoru. jinak by ti ho nezapla pri odpojeni dratu

Napsal: ned srp 09, 2009 20:52
od Cooper
No to je kruci fakt.....To jsem blázen, v čem to může být......Ventilátor funguje, Řj ventilátor pustí, čidlo taky funguje, napětí k čidlu z ŘJ je......z ŘJ do čidla 5 V, čidlo studené 1 ohm, teplé 0,4 a drobné.

Napsal: pon srp 10, 2009 06:53
od JmJ
Cooper píše:No to je kruci fakt.....To jsem blázen, v čem to může být......Ventilátor funguje, Řj ventilátor pustí, čidlo taky funguje, napětí k čidlu z ŘJ je......z ŘJ do čidla 5 V, čidlo studené 1 ohm, teplé 0,4 a drobné.
signal od cidla do ridici jednotky se dostava ve spatnem stavu nebo ridici jednotka nedela to co delat ma.

RJ pozna ze cidlo nema, ale pokud cidlo ma, tak hodnoty ktere z nej jdou nejsou dobre. nebo proste RJ nepracuje spravne. pokud jde o SW, tak bych ze spravne funkce stavu "nemam cidlo" nevyvozoval ze musi byt ok i stav "mam cidlo, je vysoka teplota".

Ale to jsou vsechno jen hypotezy. Zkusil bych merit hodnotu cidla na dratech u ridici jednotky, ne u cidla.

Napsal: pon srp 10, 2009 07:07
od Drobek81
nemuze byt nekde prechodak? To by pak bylo trebas vice jak 1ohm na vstupu do RJ porad...

Pro Sobicka: icko ma cidlo nohore na natrubku nad vodni pumpou, nikoliv na chladici jako slabsi kousky (nejslabsi dokonce cidlo nevedou :lol: ) ;-)

Napsal: pon srp 10, 2009 09:06
od Pepa
Nemůže být chyba v čidle teploměru? Jak ste měřily teplotu motoru? Mě u 1,7 leze teploměr při popojíždění v koloně dost vysoko, ventilátor sepne dřív jen při zvýšení otáček motoru, asi má vliv, že je čidlo až na tom bazmeku a ne na hlavě. Pepa

Napsal: pon srp 10, 2009 11:41
od Saša
Cooper píše:Při teplém motoru byl odpor na snímači 0,435 ohmů, při studebném 1,něco ohmu. Napětí do čidla jde přesně 5 V.
Někde se Vám vytratila určitě předpona "K" (Kohm) . "0.435 ohmů" nedovede změřit jen tak nějaký multimetr .
Pokud vím tak ŘJ (1.7 SPI) spíná ventilátor až při 108°C . Ke spínání při nižší teplotě slouží teplotní čidlo (spínač) v chladiči .
U dobře fungující chladící soustavy (která udrží přetlak) neznamená 108°C var vody ! Ta začne vařit až při daleko vyšší teplotě .