Spojka prešmykuje
Napsal: pon srp 03, 2009 23:07
Zdravím, všetkých.
Mám samaru 2108, 1.3, momentálne má najazdených cca 18 000km.
Už asi mesiac, možno dva jazdnim s prešmykujúcou sa spojkou. Najprv som si to neuvedomil, lebo to je samozrejme cítiť len pri prudšom štarte, alebo "šprintoch" no dostalo sa to do štádia, keď už fakt že nemožem poriadne pridať aniž by mi ozáčky vyleteli a kolesa nič. Tak sa trochu obávam, že keď raz pôjdem do kopca, nech sa z neho nezošupnem dolu
Čo je zlé?
Asi pred dvoma mesiacmi som dal vymeniť tesnenie pod víkom ventilov a povedal som že nech mi vymení aj prevodový olej. Mechanik mi povedal, že olej som tam mal čistý, ako nový a vrátil mi ten zakúpený. Ešte mi povedal, že si všimol, že mi spojka zaberá moc vysoko (čo je pravda a to už od kúpy vozidla, mal ho predomnou starší pán) a tak že sa kukol aj nato, ale že to treba len nastaviť a že to raz spraví. Ešte stihol spomenúť, že nemám spojkovú vôľu vporiadku, neviem presne. Myslím, že zhruba odvtedy mi tá spojka prešmykuje.
Mohol on svojími úkonmy nejak rozladiť tú spojku? Ja som sa snažil potom posúvať spojkový bovden hore, dole, ale jediná zmena bola, ako vysoko bol pedál, a spojka zaberala zhruba v rovnakej výške. Foter má také isté auto a uneho zaberá hneď dole(zmačknutý pedál). Mne asi ked stlačím pedál o 5cm.
Bavil som sa s ním otom (bez náznaku, že by mal natom vinu) a on že mám zrejme zničenú lamelu, eventuálne tam mám zatečený olej.
Drahý spolubojovníci, ja, mierny elektrotechnik, žiadam vás, skúsených aj mechanikov o radu. Čo je (asi) zlé? Lamela? Treba meniť aj "mekano"? Treba meniť celú spojku (neviem čo aj s lamelou) alebo stačí lamelu? Mám mu to zveriť, je tam čo pokaziť pri výmene? Je to mladý mechanik. Vpodstate mám možnosť to dať aj inému, ale iných nepoznám osobne, tak neviem čo je menšie zlo.
Alebo bude najlepšie to rozobrať a zistiť čo ozaj zlé (opotrebované)?
P.S.: Nikto mi nevedel povedať ako sa to správne volá: mekano? mechano?
Mám samaru 2108, 1.3, momentálne má najazdených cca 18 000km.
Už asi mesiac, možno dva jazdnim s prešmykujúcou sa spojkou. Najprv som si to neuvedomil, lebo to je samozrejme cítiť len pri prudšom štarte, alebo "šprintoch" no dostalo sa to do štádia, keď už fakt že nemožem poriadne pridať aniž by mi ozáčky vyleteli a kolesa nič. Tak sa trochu obávam, že keď raz pôjdem do kopca, nech sa z neho nezošupnem dolu
Čo je zlé?
Asi pred dvoma mesiacmi som dal vymeniť tesnenie pod víkom ventilov a povedal som že nech mi vymení aj prevodový olej. Mechanik mi povedal, že olej som tam mal čistý, ako nový a vrátil mi ten zakúpený. Ešte mi povedal, že si všimol, že mi spojka zaberá moc vysoko (čo je pravda a to už od kúpy vozidla, mal ho predomnou starší pán) a tak že sa kukol aj nato, ale že to treba len nastaviť a že to raz spraví. Ešte stihol spomenúť, že nemám spojkovú vôľu vporiadku, neviem presne. Myslím, že zhruba odvtedy mi tá spojka prešmykuje.
Mohol on svojími úkonmy nejak rozladiť tú spojku? Ja som sa snažil potom posúvať spojkový bovden hore, dole, ale jediná zmena bola, ako vysoko bol pedál, a spojka zaberala zhruba v rovnakej výške. Foter má také isté auto a uneho zaberá hneď dole(zmačknutý pedál). Mne asi ked stlačím pedál o 5cm.
Bavil som sa s ním otom (bez náznaku, že by mal natom vinu) a on že mám zrejme zničenú lamelu, eventuálne tam mám zatečený olej.
Drahý spolubojovníci, ja, mierny elektrotechnik, žiadam vás, skúsených aj mechanikov o radu. Čo je (asi) zlé? Lamela? Treba meniť aj "mekano"? Treba meniť celú spojku (neviem čo aj s lamelou) alebo stačí lamelu? Mám mu to zveriť, je tam čo pokaziť pri výmene? Je to mladý mechanik. Vpodstate mám možnosť to dať aj inému, ale iných nepoznám osobne, tak neviem čo je menšie zlo.
Alebo bude najlepšie to rozobrať a zistiť čo ozaj zlé (opotrebované)?
P.S.: Nikto mi nevedel povedať ako sa to správne volá: mekano? mechano?