Stránka 1 z 4

Řazení 2Q

Napsal: stř črc 29, 2009 08:55
od Cooper
Tady na fóru jsem toho našel už habaděj, ale pořád mám pocit že to co jsem našel není můj problém, diagnóza pro mě prostě nesedí......

Teď k problému. Auto jsem koupil nedávno, šla špatně vyřazovat dvojka, musel jsem použít více síly aby rychlost vyskočila. Na doporučení Ivoše jsem vyměnil olej. Problém se po výměně dá se říct otočil, rychlost už jde vcelku slušně vyřadit, ale objevil se větší problém - řazení přes zuby. Při menší rychlosti, kdy například přijíždím k odbočce do uličky a podřazuju na dvojku tam jde rychlost s lehkým "lupnutím", avšak při vyšší rychlosti to už prostě zachrčí přes zuby. Dělá to právě jen tak dvojka, ostatní rychlosti jdou řadit moc pěkně. Doufám že to nebude velký problém....Překvapuje mě, že se problém zhoršil po výměně oleje...konkrétně Castrol EP 80W-90.

Ještě na závěr doplním že se jedná o Ladu 21044, r.v. 97 samozřejmně 5Q.

Zdeněk

Napsal: stř črc 29, 2009 09:08
od peet2101
V převodovkách s nevyznám, ale řazení přes zuby dělají pokud vím synchrony. Skus zařadit s meziplynem.

Napsal: stř črc 29, 2009 09:13
od Kalasnikov
xx

Napsal: stř črc 29, 2009 10:02
od JmJ
Kalasnikov píše:tak tak synchron. Mě to s tou výměnou oleje ani nepřekvapuje, starý olej plný hoblin moc nemaže takže synchron brzdil dobře akorát se trochu ojížděl a po výměně oleje je tak opotřebený že už to neubrzdí.

peet2101: copak řídí V3S aby dával meziplyny? :-)
dvojka je takova osemetna, te tan meziplyn obcas ulehci zivot :-)

rozepina ti uplne spojka?

Napsal: stř črc 29, 2009 10:27
od Cooper
Dejte mě pokoj z meziplynem, já jsem nová škola, tohle mi v autoškole ani neříkali, natož aby mě to učili :D
rozepina ti uplne spojka?
No tak na jiných kvaltech to nedělá....tak snad ano...

Napsal: stř črc 29, 2009 12:02
od Jelen
Jo, tohle mi přesně dělá 5q taky. Stačí podřadit z 3ky na 2ku v rychlosti 35 a výš (o moc výš jsem to nezkoušel), tak prostě chroupne přes zuby. Naučil jsem se s tím žít a podřazuju v nižší rychlosti. Ještě tam zkusím šoupnout přípravek MILITEC - 1 a uvidíme.

Napsal: stř črc 29, 2009 15:23
od Cooper
Jelen píše:Jo, tohle mi přesně dělá 5q taky. Stačí podřadit z 3ky na 2ku v rychlosti 35 a výš (o moc výš jsem to nezkoušel), tak prostě chroupne přes zuby. Naučil jsem se s tím žít a podřazuju v nižší rychlosti. Ještě tam zkusím šoupnout přípravek MILITEC - 1 a uvidíme.
Tak hlavně napiš jak jsi dopadl....mě to vcelku štve....

Napsal: stř črc 29, 2009 16:24
od staneko
Já bych různý přípravky moc nedoporučoval ..... nemám s tím dobrý zkušenosti .....
Spíš bych doporučil vyměnit olej za klasickej PP90 ..... jiný, rádo by kvalitnější oleje, nemají dostatečnou hustotu a těmto převodovkám to nedělá dobře ..... a pokud to nepomůže, tak oprava ...... u 5Q naprostá klasika ........

Napsal: stř črc 29, 2009 16:29
od Jelen
staneko, ale zato já bych mu věřil, doktor o něm píše toto a věřím tomu:
Marek píše:Já mám s MILITECem osobní zkušenost, a sice tuto:

Před deseti lety moje ex-přítelkyně koupila Ford Escort 1,4i (*1987). Nejelo to špatně (pro ni až zbytečně dobře :wink: ), ale papalo to olej, a to celkem dost. Na 1000 km to vzalo kolem litru (olej MOGUL GX - 15W/40).
Pro motor vybavený KATem je to nebezpečné, proto jsem pomalu začal uvažovat, co s tím.
Pracoval jsem tehdy ve strojírenském závodě CHODOS na útvaru řízení jakosti jako technický kontrolor, tudíž jsem se znal téměř se všemi lidmi ve fabrice. Jednou se tam řešil problém - vyřezávání závitů do kovaného materiálu. Odcházel jeden závitník po druhém, prakticky co díra to závitník v háji. Vrchní mistr tehdy přišel s "vodičkou", do které závitník namočil (nic víc). Poté jej upnul do mašiny a ejhle - závitník vyřezal desítky závitů bez sebemenšího problému a vydržel téměř stovku závitů (pak praskl).
Když se ho dělník ptal, co že to je za zázrak, řekl nám, že to je MILITEC-1 - přípravek do motorů a převodovek. Že to dal do motoru v autě a že prý to mimo jiné umí ochránit i nejrůznější náčiní, nářadí a podobně před opotřebením.

Nevěřil jsem, ale oči to viděly a mozek pobral - kec to být nemohl.

Ten přípravek (asi 250 ml) tehdy stál 700 Kč. Dávkovalo se to "panáka" na litr oleje, takže to vyšlo na pět litrů oleje (tedy pokud má LADA v motoru cca 3,7 l oleje, ještě vám MILITEC zbyde do převodovky).

Nalil jsem tedy milý zázrak do motoru Escorta a byl zvědav, co nastane. Stalo se toto: Motor postupně snižoval spotřebu oleje, až po cca 5000 ujetých km neměl spotřebu oleje prakticky žádnou. Navíc se snížila spotřeba paliva skoro o půl litru a kompresní tlaky se zvýšily o 1 - 1,5 Bar na všech válcích.


Nikomu nic nevnucuju, nikoho nemíním o ničem přesvědčovat - mně to tehdy pomohlo.
_____________________________________________

Známý staví upravené motory na Škodovky. Je do škodulí podobný blázen jako já do Lady (jen pro představu). Má "erko", v němž zkouší nejrůznější motory dle vlastní fantazie upravené.
Kdysi měli v práci prezentaci SLICKu (přípravek SLICK50) pro ochranu motorů (jistě všichni znáte). Jako dárek dostal každý ze zúčastněných půllitrové balení tohoto zázraku. Inu, řekl si, když jsem to dostal, tak to tam fláknu - v nejhorším případě motor nametu na lopatku a postavím nový.
Nalil - a jezdil. Podotýkám, že s jeho upraveným motorem Š742.12X chodil s erkem na stovku pod deset vteřin, motor téměř trvale pracoval v pásmu 5000 - 7500 rpm a tachometr uměl kdykoli dostat za roh - a tímto stylem jeho motory běžně vydržely přes 150.000 km (mazané celoročně olejem M6AD!!!).

Onehdy při cestě z práce k rodičům mu praskla hadice od olejového chladiče (který má erko seriově). Během několika sekund byl olej na cestě a motor byl na suchu. S motorem bez oleje dojel můj známý klidnou jízdou trasu 12 km lesní cestou do kopce až k rodičům. Tam namontoval jinou hadici oleje, nalil od otce čtyři litry oleje M6AD, nastartoval a odjel. Na motoru nebyly ani sebemenší subjektivní známky opotřebení, poškození či poruchy - motor jel dál, jako by se vůbec nic nestalo. Najezdil ještě přes 80.000 km.
Pak můj známý získal zcela nový klikový hřídel od nějakého děduly ze starých zásob a usoudil, že by nebylo špatné jej namontovat do motoru místo toho, co tam je, neboť si nebyl jist, zda se přece jen tím suchým provozem něco nestalo. Vyndal tedy motor z vozu (byl jsem tehdy u toho), rozebral jej a to, co jsme viděli, nám doslova vyrazilo dech - hlavní i ojniční čepy klikového hřídele byly fialové, lesklé a absolutně nepoškozené. Navíc se stalo toto: Jistě někteří z vás vědí, že klikové hřídele motoru škoda 105 a 120 nemají kalené čepy - ani hlavní, ani ojniční. Prostě jsou běžně měkké a můžete je krájet ostrým nožem jako sekanou. Ty fialové čepy na klikovce vyndané z jeho motoru byly tak tvrdé, že po nich skákal pilník a nebyl schopen udělat na té vrstvě ani stopu, natož materiál ubrat.


Tak si to přeberte sami.........

Napsal: stř črc 29, 2009 19:40
od Cooper
Jelen: Ale nevím jak mě to vyřeší problém s řazením přes zuby...

Napsal: stř črc 29, 2009 19:45
od Jelen
Hodně ta věc pomůže, třeba pomůže nějak tomu synchronu, když je to tak "zázračné".
Olej v ní mám taky novej, ale nalil jsem tam klasiku PP90, takže hustotou oleje to asi nebude.
Uvidím, já to zkusím ze zvědavosti a dám vědět.

Napsal: stř črc 29, 2009 19:49
od staneko
Jelen, s těmito konkrétními přípravky zkušenost nemám ..... ale v tomto odvětví je mnoho výrobků, které mají fungovat ...... s některými jsem se setkal a dojem žádnej nezanechali ..... kolem aut znám spoustu lidí, ale většina je zastáncem obdobného názoru jako mám já ...... je dobré investovat do kvalitního oleje, ale co se týká těchto přípravků, tak to opravdu většina bere jako něco, co sice nepomůže, ale ani neuškodí a nějaká koruna se na tom vydělá ....... tak proč to sem tam nenabídnout ......
no ale třeba se k tomu někdy dostanu a vyzkouším to na nějakým autě ...... jen abych věděl ...... sem tam nějakej experiment udělám :shock: :roll:

Napsal: stř črc 29, 2009 19:59
od Jelen
staneko, já to taky nezkoušel, tak nevím. K tomuto experimentu se pomalu dostávám už rok, ale když to tvrdí Marek, tak bych tomu i věřil. Samozřejmě znám více přípravků, jako je třeba i PS 23 Horsta Fuchse a to je jasná tutovka, copak jste neviděli reklamu?

Napsal: stř črc 29, 2009 19:59
od Cooper
Když už je řeč o těch synchronech, je oprava složitá?

Napsal: stř črc 29, 2009 20:04
od staneko
Jelen, jj, reklamy nelžou ..... jen jestli mluví pravdu :lol:

Cooper, znamená to celou převodovku rozebrat ...... jinak to takovej horor není ......