Marek píše:Já mám s MILITECem osobní zkušenost, a sice tuto:
Před deseti lety moje ex-přítelkyně koupila Ford Escort 1,4i (*1987). Nejelo to špatně (pro ni až zbytečně dobře
), ale papalo to olej, a to celkem dost. Na 1000 km to vzalo kolem litru (olej MOGUL GX - 15W/40).
Pro motor vybavený KATem je to nebezpečné, proto jsem pomalu začal uvažovat, co s tím.
Pracoval jsem tehdy ve strojírenském závodě CHODOS na útvaru řízení jakosti jako technický kontrolor, tudíž jsem se znal téměř se všemi lidmi ve fabrice. Jednou se tam řešil problém - vyřezávání závitů do kovaného materiálu. Odcházel jeden závitník po druhém, prakticky co díra to závitník v háji. Vrchní mistr tehdy přišel s "vodičkou", do které závitník namočil (nic víc). Poté jej upnul do mašiny a ejhle - závitník vyřezal desítky závitů bez sebemenšího problému a vydržel téměř stovku závitů (pak praskl).
Když se ho dělník ptal, co že to je za zázrak, řekl nám, že to je MILITEC-1 - přípravek do motorů a převodovek. Že to dal do motoru v autě a že prý to mimo jiné umí ochránit i nejrůznější náčiní, nářadí a podobně před opotřebením.
Nevěřil jsem, ale oči to viděly a mozek pobral - kec to být nemohl.
Ten přípravek (asi 250 ml) tehdy stál 700 Kč. Dávkovalo se to "panáka" na litr oleje, takže to vyšlo na pět litrů oleje (tedy pokud má LADA v motoru cca 3,7 l oleje, ještě vám MILITEC zbyde do převodovky).
Nalil jsem tedy milý zázrak do motoru Escorta a byl zvědav, co nastane. Stalo se toto: Motor postupně snižoval spotřebu oleje, až po cca 5000 ujetých km neměl spotřebu oleje prakticky žádnou. Navíc se snížila spotřeba paliva skoro o půl litru a kompresní tlaky se zvýšily o 1 - 1,5 Bar na všech válcích.
Nikomu nic nevnucuju, nikoho nemíním o ničem přesvědčovat -
mně to tehdy pomohlo.
_____________________________________________
Známý staví upravené motory na Škodovky. Je do škodulí podobný blázen jako já do Lady (jen pro představu). Má "erko", v němž zkouší nejrůznější motory dle vlastní fantazie upravené.
Kdysi měli v práci prezentaci SLICKu (přípravek SLICK50) pro ochranu motorů (jistě všichni znáte). Jako dárek dostal každý ze zúčastněných půllitrové balení tohoto zázraku. Inu, řekl si, když jsem to dostal, tak to tam fláknu - v nejhorším případě motor nametu na lopatku a postavím nový.
Nalil - a jezdil. Podotýkám, že s jeho upraveným motorem Š742.12X chodil s erkem na stovku pod deset vteřin, motor téměř trvale pracoval v pásmu 5000 - 7500 rpm a tachometr uměl kdykoli dostat za roh - a tímto stylem jeho motory běžně vydržely přes 150.000 km (mazané celoročně olejem M6AD!!!).
Onehdy při cestě z práce k rodičům mu praskla hadice od olejového chladiče (který má erko seriově). Během několika sekund byl olej na cestě a motor byl na suchu. S motorem bez oleje dojel můj známý klidnou jízdou trasu 12 km lesní cestou do kopce až k rodičům. Tam namontoval jinou hadici oleje, nalil od otce čtyři litry oleje M6AD, nastartoval a odjel. Na motoru nebyly ani sebemenší subjektivní známky opotřebení, poškození či poruchy - motor jel dál, jako by se vůbec nic nestalo. Najezdil ještě přes 80.000 km.
Pak můj známý získal zcela nový klikový hřídel od nějakého děduly ze starých zásob a usoudil, že by nebylo špatné jej namontovat do motoru místo toho, co tam je, neboť si nebyl jist, zda se přece jen tím suchým provozem něco nestalo. Vyndal tedy motor z vozu (byl jsem tehdy u toho), rozebral jej a to, co jsme viděli, nám doslova vyrazilo dech - hlavní i ojniční čepy klikového hřídele byly fialové, lesklé a absolutně nepoškozené. Navíc se stalo toto: Jistě někteří z vás vědí, že klikové hřídele motoru škoda 105 a 120 nemají kalené čepy - ani hlavní, ani ojniční. Prostě jsou běžně měkké a můžete je krájet ostrým nožem jako sekanou. Ty fialové čepy na klikovce vyndané z jeho motoru byly tak tvrdé, že po nich skákal pilník a nebyl schopen udělat na té vrstvě ani stopu, natož materiál ubrat.
Tak si to přeberte sami.........