Stránka 1 z 1

Výfuk - 3 nebo 2 tlumiče

Napsal: sob črc 25, 2009 21:00
od wiku
Ahoj, brzy budu muset koupit na 21053 1,5ku nový výfuk. Momentálně tam mám výfuk se třemi tlumiči. Na naší staré 1,3ce ( 2105 ) jsme měli výfuk pouze se dvěma tlumiči. Jaký je v nich rozdíl? Co to provede když koupím na 15ku dvou-tlumičový výfuk?
Nebo spíše jestli to někdo z vás nezkoušel.

Napsal: sob črc 25, 2009 21:13
od Křečík Barbuška
Nestane se nic, osobně jsem žádný hmatatelný rozdíl po implantaci "třináctkového" výfuku nezaznamenal.

Napsal: sob črc 25, 2009 21:35
od wiku
průměry trubek jsou stejné?

Napsal: sob črc 25, 2009 21:40
od Jelen
Průměry jsou stejné. Třítlumičový má dle mého hezčí zvuk. Možná má ten třítlumičový větší odpor, který potřebuje patnáctka motor, ale když tam dáš dvojtlumičový, tak se nic nestane. Maximálně klesne trochu výkon, ale prakticky neznatelně.

Napsal: sob črc 25, 2009 22:10
od wiku
ok, takže asi vyhraje ten kterej bude levnější.

Díky

Napsal: ned črc 26, 2009 06:55
od Křečík Barbuška
Jelen píše: Třítlumičový má dle mého hezčí zvuk.
Záleží také na tom jak se výrobci zadaří. Sedmu jsem koupil s krásným středním dílem, nicméně od určitých otáček rezonátor bzučel, až to pěkné nebylo ... teď ho má na autě dočasně Maysner a říkal něco o tom, že to přebzučí i maďara :mrgreen: .

Edit, takže ne rezonátor, ale detonátor :oops: , ale u mě tedy ten detonátor rezonoval impozantě :o .

Napsal: ned črc 26, 2009 08:25
od čmelák
vykon urcite neklesne. hlavny problem je ten zadny debil, ale daju sa zohnat dva druhy zadneho tlmicu na to by som si dal pozor;) jeden typ je na hovno a druhy menej na hovno :D ked chces viac info napis SZ

Napsal: ned črc 26, 2009 12:11
od Marek
Ten malý hrnec u převodovky je tzv. detonátor. Montoval se pouze na motory s dlouhým zdvihem (1500 a 1600), a sice z jediného důvodu - při použití nekvalitního paliva s nízkým oktanovým číslem (kterého bývalo v SSSR víc než toho kvalitního) se u dlouhozdvižek stávalo, že díky špatnému hoření se dostával plamen ze spalovacích prostor až do výfukové roury. Aby nepropaloval přepážky v dalších dílech výfukového systému, použitím detonátoru (rozptylovače plamene) se oheň zlikvidoval. Ostatně proto je umístěn hned za motorem jako první hrnec.
V dnešní době na našem trhu nízkooktanové benziny nekoupíte, takže je tento díl výfukové soustavy prakticky k ničemu.
Detonátor nemá vliv na výkon - ani pozitivní, ani negativní. Je tedy jedno, zda tam bude nebo ne. Podle mého názoru je to pouze další zásobník koroze a problému, takže lépe bez něho.


Jen pro úplnost doplním:
Prostřední hrnec (ten zadní na prostředním dílu, co je těsně před zadní nápravou) se nazývá rezonátor. Vyrovnává rozdíly tlaků ve výfukovém systému při otevírání a zavírání výfukových ventilů. Nemá vliv na výkon a na každém vozidle VŽDY MUSÍ BÝT (nelze jej tedy odstranit).
Posledním dílem je tlumič. Je to ten velký hrnec pod kufrem. Má za úkol tlumit hluk výfukového systému. Snižuje výkon každého motoru (přepážkový tlumič více, absorpční méně - jak napsal čmělák, jeden na hovno, druhý méně na hovno :wink: ). Jeho odstraněním se lehce zvýší výkon, ale bohužel i hlučnost motoru (mnohdy nad zákonem přípustnou mez).

Napsal: stř srp 05, 2009 17:21
od Michal Karásek
Zajímavý, já měl na 1300 04 třítlumičový a ještě když byla vidět ražba označení na zadním dílu tak tam bylo označení 2104, teď jsem dával výfuk s označením 2106 (to byla tuším 1600 kulatá) a tlumiče má 2. Rozdíl ve výkonu a žravosti žádný, ale spasovat ho na kastli, to bylo dílo... klepal kde mohl, několikrát jsem ho musel přesadit. (docela by mě zajímalo, jestli to bylo mojí nešikovností nebo rozdílama v uchycení, nějaké markantní rozdíly jsem nepoznal). Pravda je, jak už tu někdo psal, že třítlumičový měl měkčí zvuk (když byl ještě zdravej)

Napsal: stř srp 05, 2009 19:40
od Křečík Barbuška
Hlavní problém je v tom, že na kombajna nepatří koncový díl 2106.

Napsal: stř srp 05, 2009 19:43
od Maysner
Koko Loko píše:Hlavní problém je v tom, že na kombajna nepatří koncový díl 2106.
no no. oni vyrabi 2106 s kombajnovou koncovkou. proto je tak strasne videt kombikovej konec na 06kach :roll: oba zadni dily co drobek sopoval byli 2106, ten co tu mam pro tebe je taky 2106

Napsal: stř srp 05, 2009 19:54
od Křečík Barbuška
:mrgreen: zvláštní, dobře beru zpět, pokud je to s označením 2106 a má to rovnou trubku tak na kombajna nee, možná tak na 2102, tam nebude zavazet oko na nárazníku. Pokud to má 2106 a má to koncovku ohlou tak na kombajna joo. Vlk se nažral a koza zůstala celá 8) .

Napsal: ned srp 16, 2009 22:13
od _Pool_
Marek píše:Jen pro úplnost doplním:
Prostřední hrnec (ten zadní na prostředním dílu, co je těsně před zadní nápravou) se nazývá rezonátor. Vyrovnává rozdíly tlaků ve výfukovém systému při otevírání a zavírání výfukových ventilů. Nemá vliv na výkon a na každém vozidle VŽDY MUSÍ BÝT (nelze jej tedy odstranit).
Já myslím, že určitě má blahodárný vliv na seriový motor (kultivovaný chod, pružnost motoru, spotřeba, hluk). Maximální výkon však snižuje znatelně. Na upraveném autě bych ho nepoužíval.

Jenže takový auto nemůže na silnici :cry: