Stránka 1 z 1

LPG a vliv airboxu

Napsal: čtv črc 23, 2009 08:08
od wiku
Na mé ladě 2105 ( 1,5 ) mám namontované LPG. Na chobotu kterým to do airboxu nasává vzduch byla 30cm dlouhá hadice ( husí krk ). Byla tam přilepená izolepou a průměr měla menší než původní chobot ( dala se do něj zastrčit ). Myslel jsem si že je to jen kvůli tomu aby auto sálo studený vzduch, protože byla vyvedená za akumulátor. Sundal jsem ji. Auto po nastartování na benzin jelo stejně. Na plyn ale drželo jen volnoběh a mírně zvýšené otáčky. Jelo to asi tak jako když vám neotevře druhá komora v karburátoru. Po vrácení hadice to zase jede jak drak.
Teď ale otázka. Co odstranění té hadice způsobilo? Je důležitá její délka nebo průřez?

Napsal: čtv črc 23, 2009 09:36
od Saša
Jednoduché systémy LPG jsou řízeny podtlakem , lépe řečeno rozdílem tlaku mezi prostorem před a za filtrem vzduchu nad klapkou karbecu . Vše co brání průchodu vzduchu (tvar sání , filtr a podobně) vytváří při sání motoru podtlak a ten ovládá "velkou" membránu v reduktoru která "dávkuje" plyn . Odpojením "Tvé" hadice se zmenšil odpor v sání a tím i podtlak. Aby vše fungovalo i bez té hadice musí se přenastavit reduktor a škrtící ventil na hadici vedoucí do směčovače ("brejle" v karbecu) .
PS: Všechny podtlakové systémy "trpí" jednou nepříjemnou vlastností a to že se do vstupu sání nesmí dostat náporový vzduch . Pokud se tak děje tak většinou při vyšší rychlosti nelze vyřadit , poněvač motor okamžitě chcípne . Na vině je přetlak který zavře reduktor .
A jedo na závěr Čím je menší odpor v sání tím motor lépe jede . Bohužel jednoduše udělané "LPG" s tím moc dohromady nejde . Na vině je hlavně špatné umístění směšovače "brejlí" (to co je domontováno do filtru vzduchu) .

Napsal: čtv črc 23, 2009 10:36
od Kewint
Sašo s tím mám problém já,při vyšší rychlosti a vyřazení mi auto chcípne,na fltru mám normální originál trubku

Napsal: čtv črc 23, 2009 11:00
od Marek
Kewint píše:Sašo s tím mám problém já,při vyšší rychlosti a vyřazení mi auto chcípne,na fltru mám normální originál trubku
Především - za jízdy se vyřazovat nemá, je to to nejhorší, co pro motor můžeš udělat. Už se to tu mnohokrát probíralo.

Pokud máš problém s chcípáním motoru na LPG, otoč si nasávání na zimní provoz (tedy dolů k výfuku), ale vyhoď tu papírovou hadici debilní. Motor tak bude nasávat studený vzduch, ale ne od náporu, tudíž se nebude LPG rozfoukávat a motor poběží v pohodě.

Napsal: čtv črc 23, 2009 11:19
od wiku
aha, takže ta hadice tam byla nejspíše proto aby nešel náporový vzduch mezerou mezi haupnou přímo do filtru. Bylo to svedené trošku níž jakoby za světlo.