Stránka 1 z 1

nízký tlak oleje

Napsal: pát črc 17, 2009 18:14
od kuchi
Chlapi mám problém když je motor studený mám tlak oleje v pořádku chodí na budíkku jak má , ale jak se zahřeje tak na volnoběh klesne tak že mi svítí kontrolka a když přidám tak nad 2000 ot. tak zhasne ale na budíku se nijak nezvedá, ted jsem tam dasl i jiný olej , jiný olej. filtr a stále stejný problém , neví někdo co s tím dík

Napsal: sob črc 18, 2009 09:25
od Marek
Olejové čerpadlo - nejpravděpodobnější závada. Pokud by jeho výměna nepomohla, musely by někde být obrovské vůle v uložení kliky nebo vačky, ale nejspíš to bude opotřebení olejové pumpy.

Napsal: pát črc 24, 2009 10:42
od kuchi
Tak jsem to dnes rozdělal a zjistil že pod přepouštěcím ventilem malá třísečka která po zahřátí přepouštěla olej (zřejmě kousíček který zůstal po snížení hlavy), tak dík za radu

Napsal: úte zář 08, 2009 19:17
od Mojma
Zdarec, dnes se mi projevila stejná závada, jak popisuje Kuchi. Když je motor studený maže 0.3-0,4 MPa, po zahřátí svítí na volnoběh kontrolka mazání. Začlo to dělat ze dne na den, dřív kontrolka hasla sotva to chytlo. Tak jsem zvědavý kde bude chyba. :( . Třeba to bude taky ten pojistný ventil.

Napsal: stř zář 09, 2009 13:04
od Saša
Pokud se opravdu něco seklo pod přetlakový ventil tak tomu zřejmně pomůže motor nechat UPLNĚ vychladnout nejlépe přes noc aby olej stuhnul a pak nastartovat nechat chvilinku běžet (cca20vteřin) aby se namazal a pak vytočit rychle motor na krátko do ot. kolem 5-5.5t/min . Hustý olej vytvoří velký tlak a otevře přepouštěcí ventil který se nejspíš pročistí .

Napsal: stř zář 09, 2009 19:12
od Mojma
Zkusím to, uvidím co to udělá. Vůbec se mi to nechce rozdělávat :roll:

Napsal: čtv zář 10, 2009 06:38
od Marek
Dostat ven olejovou pumpu je práce na dvacet minut. Ono to vypadá složitě a zdlouhavě, ale jde to až překvapivě dobře.

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt září 10, 2009 12:26 ]
Pro někoho, kdo dělal/dělá motory denně/obden je to snadné. Kdo na to jde poprvé a nemá příslušný a dobrý vercajk to může být i neřešitelný problém. L.

Napsal: čtv zář 10, 2009 20:02
od Mojma
Dnes jsem s tím udělal jeden pokus. Ne z důvodu , že bych si s tím nevěděl rady, ale protože jsem líný. Vyměnil jsem olejový filtr. Místo toho za 40 Kč, který jsem tam dával před 14 dny jsem tam dal za 90 Kč a najednou to maže zahřáté 3,5 bar při 3000 rpm, na volnoběh 1 bar. Tak su zvědavý, jestli to bude fungovat :mrgreen: .

Napsal: sob lis 28, 2009 20:02
od Radek
Mám totožnej, poněkud kombinovanej problém u mojí Nivy. Kontrolka vždy při volnoběhu lehce problikávala, ale poslední dobou svítí při čemkoliv pod 2.000 otáček. Oleje tam je samozřejmě až po značku MAX na měrce.
Přesně v tu samou dobu kdy začala tahle barevná hudba se z motoru začal ozývat drnčivej zvuk (něco jako když do roztočenýho kola u bicyklu vrazíte silnej drát a on začne drnkat o dráty v kole), ten rozsvěcování a zhasínání kontrolky doprovází, ale při volnoběhu ne.
Stalo se to už někomu tady? Předpokládám že to asi odchází na věčnost čerpadlo, ruku v ruce s čidlem, a tlakoměr oleje jako takovej bude asi taky už po smrti, ručička málokdy vylezla někam k prostředku.
Co mi ale dělá starost je to, jestli neexistuje možnost, že si zadírám motor plnej oleje - to by docela naštvalo :twisted:

Napsal: sob lis 28, 2009 20:06
od Cory
ten zvuk je z cerpadla-vymenit...uz som sa s tym stretol v jednom ziguliku, ktory cestoval do Kyrgystánu :-)

Napsal: ned lis 29, 2009 12:37
od Radek
Díky, když se to může stát na cestě do Kyrgystánu, proč by se to nemohlo stát v Čechách :lol:
Spíš jsem měl trochu obavy, aby to nebyly třeba ventily nebo tak něco - v identifikování neznámých zvuků z motoru nejsem žádnej expert. Ale čím jsem si byl skoro jistej, že to není vodní pumpa - ta vydávala jinej zvuk, když mi odcházela u žigula :?

Napsal: ned lis 29, 2009 12:39
od Cory
My sme vtedy tiez nevedeli, co vlastne rapká, islo to ako keby spredu a na klukovku to bolo moc rychle a na vacku uz duplom, lebo ta sa toci polovicnymi otackami :)