Stránka 1 z 1

Problem s brzdama na FIATu SEICENTO

Napsal: úte črc 14, 2009 20:38
od Štěpán
Ahoj spolubojovníci.

Přítelkyně má na autě problémy z brzdama. Když je auto studený, tak všechno funguje tak, jak má. Po cca 5 km začíná auto čím dál, tím víc přibržďovat do té chvíle, kdy už nechce jet ani na 1-ku. Brzdy jsou v ten moment rozpálene pomalu do červena.Brzdovej pedál nelze sešlápnout, je absolutně tvrdej. Všechny kola jsou zabržděny. Po cca 30 - 45min, když všechno schladne, se dá bez problému zase ujet cca 5km.
System není vybavenej ABS a brzdy jsou zapojeny po uhlopříčce. ( přední pravé + zadní levé kolo. )

Teď babo raď. Nejdřív mě napadalo to, že je přicpana hadička, ale vyvrátilo mi moje tvrzení to, že brzdí všechna kola. Pak mě napadá HBV, ale nechápu, jak by to mohl dokázat? Protože natlakovat celej systém bez toho, aby HBV zůstal v krajní poloze ( pedál max, nahoře ) snad ani nejde.
Nevím, co by to mohlo bejt... :roll:

Napsal: úte črc 14, 2009 20:54
od Yellow01
A co nějakej podtlak/přetlak, co by tlačil do brzd přes posilovač? Není tam třeba nějakej přepouštěcí ventil nebo tak něco?

Napsal: stř črc 15, 2009 05:48
od JmJ
a) stane se stejny problem na stojicim aute s bezicim motrem? tedy souvisi problem s tocenim kol?

b) stane se stejny problem pri odpojeni podtlaku k posilovaci? tedy souvisi problem s funkci posilovace?

Napsal: stř črc 15, 2009 06:28
od Štěpán
JmJ - Ani jedno a ani druhé se zatím nezkoušelo. Ty brzdy začali blbnout teprve včera odpoledne. Do té doby bylo všechno v pořádku.

Já nechápu logiku těch brzd. Když mám zabržděna všechna kola a pedál je v maximální horní poloze a už nejde víc stlačit, tak jak se může natlakovat celej hydraulickej systém? Podtlak v posilovači přece nevyvine takovou sílu, abych se z autem vůbec nemohl rozjet. Prostě auto bylo celé zabržděne. Přední kotouče měli až namodralej nádech a na zadních bubnech nešlo vůbec udržet ruku. Při posledních pár metrech jízdy jsem vůbec nemesel používat pedál brzdy. Po vyřazení rychlosti auto samo na pár metrech zastavilo.

Napsal: stř črc 15, 2009 07:26
od Saša
Evidentně se nevrací kapalina do nádržky . Pokud není vadný přímo HBV může být povolený některý seřizovací šroub v posilovači , nebo pedálu který brání HBV v posunu do jeho výchozí polohy . Dílo "skázy" dovrší ohřátí kapaliny a její rozpínavost .

Napsal: stř črc 15, 2009 08:10
od Wolf
Přesně, jak píše Saša. Buď není žádná vůle mezi pedálem a HBV nebo se HBV nevrací do výchozí polohy z jiného důvodu (rez, nečistoty v krajní poloze). Méně pravděpodobnou závadou může být i ucpaný přepouštěcí ventil nečistotou. V každém případě bych HBV vyhodil a prohlédl.

Napsal: stř črc 15, 2009 09:20
od Majo
presne tento problem mam na nive po vymene brzdoveho posilovaca, skusil by som sa zamerat nan.

Napsal: stř črc 15, 2009 20:03
od Štěpán
Saša píše:Evidentně se nevrací kapalina do nádržky . Pokud není vadný přímo HBV může být povolený některý seřizovací šroub v posilovači , nebo pedálu který brání HBV v posunu do jeho výchozí polohy . Dílo "skázy" dovrší ohřátí kapaliny a její rozpínavost .
Tohle bude asi nejvíc pravděpodobné.
Zítra se na to kouknu...
Jinak dneska jsem se hrabal v levým zadním kole a rozhýbával prasátka. Jedno se vubec nehejbalo a na ruční brzdu to brzdílo líp, než na nožní... :D
Zatím díky za rady... :wink:

Napsal: stř črc 15, 2009 20:22
od plavec
To se mi jednou nevracely brzdy na předním kole na citroenu.až to drhlo a vydávalo děsnej zvuk.Po asi 8mi kilometrech jsem nemohl ani sáhnout na kolo jak pálilo.
Už si nepamatuju, co to tenkrát bylo ale asi to nebyl HBV protože to dělalo jen to jedno kolo a ne všechny, což není tento případ koukám.

Napsal: stř črc 15, 2009 21:25
od zelvotron
To se ti kousla brzda na kole, to není zase až tak nic zvláštního nebo neobvyklýho...

Já bych diagnostikoval stejně jako JmJ.

Napsal: čtv črc 16, 2009 07:20
od JmJ
Nahodou jsem o tomto problemu vykladal technicky zdatnemu kolegovi a ten to hada na to, co tu jiz bylo receni: kapalina nema moznost vracet se do nadobky. teplem se roztahne a je vymalovano.

Napsal: čtv črc 16, 2009 19:44
od Štěpán
Tak jsem dneska sundal HBV, rozebral, vyčistil a smontoval. Sundal jsem zadní pravé prasátko a s tím jsem provedl obdobnej úkon. Cele jsem to odvzdušnil metodou " povolej odvzdušňovák a kapalina teče samospádem" Projel jsem se 15m dopředu a 15 dozadu a zdá se, že brzdy jsou dobrý. Teď ještě projet tak 10km a zjistit, zda problem zmizel, či nikoliv.
Každopádně HVB byl docela hodně zasranej něčím černým a dokonce tam byli i kousky toho hnusýho černýho mazlavýho. Brzdovka měla taky barvu ojeteho oleje, takže ta šla na výměnu. Zítra se uvidí, zda jsem uspěl, či nikoliv... :D

Napsal: čtv črc 16, 2009 21:15
od Laďuša
Hnusné, černé, mazlavé? Leptají se tě, resp. frajerce, hadičky....

Napsal: pát črc 17, 2009 19:29
od Štěpán
Tam je trošíčku jinná konstrukce, než na ladě. Je to podebné tomu, co má samara. Nádobka je přímo zacvakla do HBV.
Spíše je to guma, která se ošoupala o stěny HBV a smíchala se starou brzdovkou.

Jinak dneska bylo auto odzkoušeno ( 25km ) a všechno funguje tak, jak má.

Ještě jednou díky za rady... :wink: