Stránka 1 z 3

Vibrující ručička tachometru

Napsal: úte zář 20, 2005 20:26
od tek
Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?

Re: Vibrující ručička tachometru

Napsal: úte zář 20, 2005 20:41
od Tomáš
tek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?
občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovky

Re: Vibrující ručička tachometru

Napsal: úte zář 20, 2005 21:27
od BA3
Tomáš píše:
tek píše:Při určité rychlosti mi vibruje ručka tachometru. Asi rok to bylo kolem 60km/h, teďka je to už v rozsahu 20 - 90 km/h. Co s tím? Je v čudu budík? Nějaký bowden?

Lanko je zakončený více hranem a ten může být už opotřebovaný takže se ti to bude stupnovat až přestane jít úplně.

Napsal: úte zář 20, 2005 21:38
od Majo
skor ten suchy bouden. To sa stava casto a ak sa vcas nepremasti, tak sa lanko pretrhne :roll:

Napsal: úte zář 20, 2005 21:43
od Števo
Alebo ako u mna . Ja som rozoberal pristojovku a akosi som zle zastrcil nahon na tachometer , tak mi to kmita. Akurat prestane asi ta pri stivke. Takze moze byt aj trosku povytiahnuty. Alebo zle nakruteny na tachometer.

Napsal: úte zář 20, 2005 21:47
od BA3
Majo píše:skor ten suchy bouden. To sa stava casto a ak sa vcas nepremasti, tak sa lanko pretrhne :roll:
Já jsem měl podobný příznaky a měl jsem to ohudlaný.Samozřejmě závad může být víc.

Re: Vibrující ručička tachometru

Napsal: stř zář 21, 2005 07:37
od Teepee
Tomáš píše: občas pomůže,když se do bowdenu natlačí grafitová vazelína...hlavně do koncovky u budíku a u převodovky
Odšroubovat převlečnou matici a odpojit bowden od tachometru a do kalíšku (příruby) kapat olej, (motorový, převodový). Aplikovat tak 1-2 kalíšky minimálně.

Na Š130L ručka kmitala, předchozí majitel uvedl dokonce i do kupní smlouvy, že v servisu vyměnili náhon a že se závada vyskytuje stále, tudíž je pravděpodobně poškozen ukazatel tachometru. No pár kapek oleje a bylo doma v garáži spraveno...

Napsal: stř zář 21, 2005 18:35
od Marek
Mně to kdysi dělalo též, a to v důsledku přidírání lanka v bowdenu. Po několika měsících to prasklo úplně a jel jsem bez tachometru (né, že bych ho tedy nutně potřeboval.............................. :lol: :lol: :lol: ).

Napsal: stř led 18, 2006 23:55
od Dobi
S bowdenem tachometru mám následující zkušenosti: namazaný byl až až, nikde nebyla známka nadměrného opotřebení (56000km), ručička házela od 30 do 70km, pak se začala zklidňovat a bylo jedno, šlo-li o kulatý budík 05 nebo panel 07. Vytáhl jsem ho, položil na rovný stůl a zatočil jsem si s ním po ploše stolu. A ejhle, mrskal sebou. Prostě byl jaksi prohnutý neboť se dlouho netočil. Vymyl jsem ho v petroleji, v závitech bylo usazené množství bordelu, po celé délce "pokroutil" v pořádném oblouku, znova vymyl a po vysušení vyrovnal, aby sebou neházel a po namazání dal zpět. Zlepšilo se to, ale kolem 40-50 je to tam trochu pořád. Nakonec i u otcovy 05 to kdysi dělalo celou dobu, co ji měl. Dokonce občas i cvakal a ručička lítala jak pitomá.

Napsal: stř úno 15, 2006 18:33
od Ziko
Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..

Napsal: stř úno 15, 2006 19:19
od Majo
Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...

Napsal: stř úno 15, 2006 19:30
od Tomáš
Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
ten bowden nám dali asi z 125P..proto byl kratší

Napsal: pon dub 17, 2006 22:01
od tek
Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.

Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood" :-)

No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě

Napsal: úte dub 18, 2006 21:11
od Tomik
tek píše:Tak jsem provedl pokus. Stříknul jsem do toho bowdenu trochu WD-40. Zajímal by mne správný postup, jak se k tomu bowdenu dostat. Odšrouboval jsem ty dva šrouby, co držejí palubku a tahal jsem ven. Bowden je samozřejmě krátký, nejde to vytáhnout úplně, trochu jsem šátral kolem pedálů a tyče volantu, no nakonec se to podařilo ještě trochu povysunout. Potom jsem zalomil všechny prsty u ruky, nějak jsem povolil tu převlečnou matiti a stříknul tam tím sprejem. V mezičase mi vypadly dvě žárovky kontrolky z tachometru, takže další šátrání a hledání, kam která patří. Zajímalo by mne, co se kde ještě musí povolit/vyndat, aby ta palubka šla vysunout úplně ven, aby se bowdenu dalo dostat pohodlněji.

Mohl bych parafrázovat název filmu a akci nazvat "Mazání bowdenu tachometru, first blood" :-)

No, vibrace se neodstranily úplně, ale jsou znatelně menší a tišší, takže minimálně jsem byl na správné cestě
abyses ktomu dostal pohodlneji,tak ten bowden nejprve odpoj na prevodovce,a pak ty cele budiky vytahnes pohodlneji,k tomu mazaní,ja bych se pripojil k nazoru maznout to tou grafitovou vazelinou,cele to perko vytahnout,namaznout ho jen tak trochu,a dat ho spatky do bovdenu

[ Added: út duben 18, 2006 10:14 pm ]
Majo píše:
Ziko píše:Podle mě to chce pořádně promazat bowden, měnil jsem palubku z 01 na 03 asi přes půl dne a pak nenamazal bowden a říkám si, jé proč se to klepe, a při cestě zpět se už neklepal a utrhl.. Pak jsem sháněl nový a zjistil, že žigulíci mají 2 velikosti bowdenů..
pokial viem, tak len 1, ten druhy typ je na Nivu, ne? Raz som iny nemal, tak som ho zalozil a dost rychlo sa pretrhol. I ked namazany bol - prilis sa vsak zohol...
bowden na nivu je delsí asi o 10 cm,tenkrat se mi prerval a ze ziga byl kratkej,

Napsal: úte dub 18, 2006 21:16
od JmJ
ma smysl to mazat jen ze strany od prevodovky? bo se mi to take tak nejak potrepava, ale nic hrozneho, tak ze bych to (pripadne nechal) promazal, ale nerad bych u toho kuchal palubni desku, prece jen mam obavu, abych tam neco neponicil. proto by me zajimala ciste prakticka zkusenost, jestli se mazivo postupne dostane do celeho lanovodu, kdyz to maznu na strane prevodovky.