Stránka 1 z 3

Pohasínání svetel(pokles napětí)

Napsal: úte zář 20, 2005 10:01
od vluky
Kdyz při jizde s rosvíceními světli vyradím pohasnou svetla(poklesne napětí). Znamená to že odchází alternátor, baterka nebo relé dobyjení? Se startováním i po delší době problem nemam. Diky

Napsal: úte zář 20, 2005 10:05
od Pšenda
Můžeš být v klidu, je to celkem normální jev. Alternátor začíná naplno dobíjet až při zvýšených otáčkách.

Napsal: úte zář 20, 2005 11:08
od JmJ
Pšenda píše:Můžeš být v klidu, je to celkem normální jev. Alternátor začíná naplno dobíjet až při zvýšených otáčkách.
Tak tak. Bud postelovat vyssi volnobeh, nebo se s tim smirit. Aspon na krizovatce kdyz dlouho stojis, tak tolik nezhavis zarovky :-).

Napsal: úte zář 20, 2005 11:11
od Myso
Pšenda píše:Můžeš být v klidu, je to celkem normální jev. Alternátor začíná naplno dobíjet až při zvýšených otáčkách.
tak tak, dokonca aj kamaratove "supermoderne" "auto" skoda fobia jr. to robi, a ovela viditelnejsie ako mne...to bude tym ze ja mam altik po GO a on ma este len druhy za 65tis. km... :P

Napsal: stř zář 21, 2005 06:10
od Luděk Musil
vluky píše:Jde mi o to ze to nedelalo(nebo aspon ne tolik), Mam ji uz dva roky a do nedavna to bylo OK....Tedka kdyz v noci vyradim tak skoro nic nevidim a to kdyz si pustim radio a ventilator tak jedu skoro po tme :). Otacky volnobehu jsou myslim v pohore Neco pres 700. Pri normalni jizde je to OK.
Ty otáčky jsou na alternátor dost málo, takže nedává tolik, takže spotřebiče si berou z baterky.
Zkus změřit hustotu ellytu.
Jinak bych doporučil zvednout otáčky volnoběhu na cca 900 ot/min. Alternátor začíná normálně fungovat od cca 1200 ot/min. L.

Napsal: stř zář 21, 2005 07:04
od vluky
Luděk Musil píše:Ty otáčky jsou na alternátor dost málo, takže nedává tolik, takže spotřebiče si berou z baterky.
Zkus změřit hustotu ellytu.
Jinak bych doporučil zvednout otáčky volnoběhu na cca 900 ot/min. Alternátor začíná normálně fungovat od cca 1200 ot/min. L.
Díky zkusim to :wink:

Napsal: čtv zář 22, 2005 11:19
od Patrac
Luďo mě to dělá při otáčkách kolem 1000 naprosto normálně a dělá to i otcovi u feldy. Obzvlášť pokud k tomu máš třeba ještě zapnutý rádio ventilátor nebo třeba vyhřívání oken. po přidání plynu na 1600 je vše naprosto v pohodě. mmj vykazuje to i " ujetý" voltmetr na palubní desce.

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:05
od vluky
Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:08
od Patrac
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?
60Ah ??? to už je celkem dost ne?? Origo je tuším 50Ah a já třeba používám 55Ah a je to asi dostačující. Když jsem ji kupoval tak mne varovali, že když dám silnou tak mi ji alternátor při krátkých trtích nedokáže dobít. Což je asi pravda. se to probíralo tady v elektro sekci. NAvíc by to asi spíš řešil silnější alternátor.

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:12
od JmJ
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?
nejakou Akumu 55Ah, stari tusim tak 5 roky + jednou udelala kotrmelec pri nehode. Zatim slape ok. Ale nemuzu rict, ze bych nani nesahl. tusim se dolevala trosku destilka a minulou zimu jsem ji asi nabijel, kdyz se mi zdalo, ze pri startu nema tu spravnou silu.

svetla pohasinaji ale take. je to videt primo na voltmeru, jak pri slabsim volnobehu klesne napeti.

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:28
od Myso
Pátrač píše:
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?
60Ah ??? to už je celkem dost ne?? Origo je tuším 50Ah a já třeba používám 55Ah a je to asi dostačující. Když jsem ji kupoval tak mne varovali, že když dám silnou tak mi ji alternátor při krátkých trtích nedokáže dobít. Což je asi pravda. se to probíralo tady v elektro sekci. NAvíc by to asi spíš řešil silnější alternátor.
to co ti za kaleraby natlacili?to je sice pravda ze ked kupis vacsiu chladnicku tak je nestihnes rovnakym nakupom v TESCU naplnit tak ako tu predtym, ale to co zjes za tyzden tym nakupom rovnako doplnis ako pri starej chladnicke, ci nie ? :)

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:29
od Myso
JmJ píše:
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?
nejakou Akumu 55Ah, stari tusim tak 5 roky + jednou udelala kotrmelec pri nehode. Zatim slape ok. Ale nemuzu rict, ze bych nani nesahl. tusim se dolevala trosku destilka a minulou zimu jsem ji asi nabijel, kdyz se mi zdalo, ze pri startu nema tu spravnou silu.

svetla pohasinaji ale take. je to videt primo na voltmeru, jak pri slabsim volnobehu klesne napeti.
ja celkom casto dolievam destilku...tak raz za polroka...

Napsal: čtv zář 22, 2005 14:40
od Patrac
Myso píše:
JmJ píše:
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?
nejakou Akumu 55Ah, stari tusim tak 5 roky + jednou udelala kotrmelec pri nehode. Zatim slape ok. Ale nemuzu rict, ze bych nani nesahl. tusim se dolevala trosku destilka a minulou zimu jsem ji asi nabijel, kdyz se mi zdalo, ze pri startu nema tu spravnou silu.

svetla pohasinaji ale take. je to videt primo na voltmeru, jak pri slabsim volnobehu klesne napeti.
ja celkom casto dolievam destilku...tak raz za polroka...
Ja ne nemam kam. je to zapouzdřený.. resp zavíčkovaný. měla by být bezúdržbová. no uvidíme..

Napsal: čtv zář 22, 2005 19:35
od dmatej
Nevím, já bych to kolísání svícení přikládal jen starým kabelům a taky horší kostře. Aspoň u starého Žigula jsem si na to už zvykl. Naopak Laďka mě tímhle taky udivila - dobíjí i při nízkých otáčkách (700?) a světla nekolísají. Ale zatím jsem ujel jen 600 km...

Jo, zato mám problém s levými předními blinkry (skoro nejsou při blikání vidět). To asi vyřeším v neděli.

Napsal: stř zář 28, 2005 07:55
od Křečík Barbuška
Myso píše:to co ti za kaleraby natlacili?to je sice pravda ze ked kupis vacsiu chladnicku tak je nestihnes rovnakym nakupom v TESCU naplnit tak ako tu predtym, ale to co zjes za tyzden tym nakupom rovnako doplnis ako pri starej chladnicke, ci nie ? :)


Velice zajímavé přirovnání leč pravdivé, budeme-li vycházet z plně nabité baterie tak to při běžném provozu vyjde nastejno, ovšem pokud bude potřeba baterie třeba k nouzovému osvětlení vozu atd. tak tu vyšší kapacitu zcela jistě oceníme. Pohasínání světel u mne zcela vymizelo po instalaci nové baterie. Další neopomenutelnou věcí je, že baterku v autě nikdy altec nemůže dobít plně, protože regulátor napětí ti to prostě nedovolí, proto bývá dobrým zvykem tu a tam nechat baterku dobít.