Stránka 1 z 1

Nahrazení systému AXTEC

Napsal: úte čer 16, 2009 11:50
od Jirka 2104
Oznamuji, že po dvouletém snažení, hledání literatury (i v Rusku), konzultací s mechaniky, měření a pod. vzdávám marný boj se systémem AXTEC a prosím jestli má kdosi zkušenosti s jeho náhradou "normálním" karburátorem (m.j. koupím nový či zánovní) aby se o ně podělil. Až výměnu dokončím, zveřejním kompletní zprávu. Díky předem...

Napsal: úte čer 16, 2009 12:39
od Pája
Po dvouletém snažení bych tady měl víc než 4 příspěvky...

Napsal: úte čer 16, 2009 12:46
od Drobek81
Pája píše:Po dvouletém snažení bych tady měl víc než 4 příspěvky...
tak to dopada, kdyz neni vyslyseno Ladusovo volani do tmy...myslim tim :stop: mazani rispevku :stop:

Jinak s vymenou neni zadne uskali, staci demontovat puvodni system i s tema zbytecnostma a osadit OZON. Pokud mas 13ku, pak nebude takovy problem sehnat Solex bez automatickeho sytice a bylo by to asi nejmensi zlo. U 15ky (coz asi bude spise ten pripad kdyz mas ted AXTEC) vymenit za Ozona. Bude potreba akorat vymenit viko ventilu, pripadne kdyby jsi mel saci a vyfukove svody tak take ale to neni nutnost - jen tam zustane zbytecne ten ventil...

Re: Nahrazení systému AXTEC

Napsal: ned čer 17, 2012 18:40
od Rankl
pánové, nechci zakládat téma, přiživím se zde.
pohrávám si s myšlenkou instalace lpg do mé 2107,, rv. 1995, mám za dva a půl roku jsem najel 50 tisíc, tak se mi to určo do konce sezony vrátí.
kdesi jsem tu četl nějaké varování před kombinací se systemem axtec, tem mám právě osazený, nečiní nějaké obtíže, mám ale pocit, že některá čidla jsou nefunkční a že část je toho k ničemu a v momentě jízddy na lpg jsou nějaké zpětné okruhy k ničemu a množství hadic je též navíc.
rád bych zkusil stávající karburátor 21053atd nahradit, zajet a ak instalovat lpg. jaký je na motor 1500 s lpg nejlepší? rád bych zachoval bezkontaktní rozdělovač.
mám nasyslený model 2107-1107010 s mikrospínačem, byl by vhodný? počítám, že musím doplnit krabičku na podběh a sytič.
co bych případně měl dalšího pozměnit a připravit. Předpokládám, že už to někdo dělal, poraďte prosím.

Re: Nahrazení systému AXTEC

Napsal: ned čer 17, 2012 18:59
od Křečík Barbuška
Nebylo by jednodušší nějak upravit systém vracečky tak aby oběh benzínu byl zachován a ventil na benzínu odpojoval jen vstup do plovákovky? Ivošovi LPG na Axtecu běhalo obstojně, ale vznikl problém poté co letité čerpadlo muselo tlačit do "plnejch" a zkolabovalo.

Re: Nahrazení systému AXTEC

Napsal: ned čer 17, 2012 19:02
od MartasBrno
Ten karburátor 2107 je vhodný. Krabička na podběh + ventil jsoé nutná tehdy, když chceš zachovat ekonomizér, který tam patří. Otázka je, jestli likvidovat toho axteca... Plyn je snad zastavitelný do jakéhokoliv normálního auta a to, že složitější benzinový systém bude "více" nevyužit než jednoduchý systém je snad docela jedno... pokud by teda nepoužívání benzínu nemělo způsobovat nějaké závady.


Osobně mně je vyloženě líto, že ten plynovej systém je zpravidla asi tak 10x primitivněji udělaný než ten elektronickej karbec. Ale to je citová záležitost ;-)

Neškodilo by, kdyby jsi si prošel plynová témata zde, a kdyby se ozvali lidi, kterým to montážníci nezkazili, aby tě poslali k těm co to umí. Pátračovo téma například budiž nám poučením.