Stránka 1 z 2

Lada 111 z Podkrkonoší

Napsal: ned čer 07, 2009 13:47
od Kychot
Ahoj! Mám v Podkrkonoší kus lesa a tak jsem hledal nějaké vhodné vozidlo, kterému by nevadila nějaká to polní či lesní cesta a také aby uvezlo pár polen, když se vracím do Prahy.

Měl jsem postupně Aero Minor za 600,- Kčs, Pak tu samou značku za 2000,- Kčs, pak autobus Praga RND za 10.000,- Kčs a pak Trabant kombi za 2.000,- Kčs, Do té doby to byly samé dobré koupě. A pak přišly horší časy:

1995 jsem koupil Lada 2102 s prohnilou podlahou za 18.000,- a pak mi známý autoklempíř řekl, že mě to vyvaření bude stát dalších 18 tis a že za těch 36,- bych koupil 5x lepší kus. Tak jsem to za měsíc prodal za 12.000,- a byl jsem rád.

Hned nato jsem koupil od kolegy toho klempíře ten údajně 5x lepší kus Lada 2102 r.v. 1977, pětikvalt z Fiata, udělaný nový lak, nakonec se cena vyšplhala z 36 na 40.000. Za 10.000,- Kč jsem si nechal udělat LPG Lovato. Žralo to 10 l/100 km čehokoliv a při jakékoliv rychlosti (0-140 km/h). Na střeše jsem vozil 6m fošny o váze půl tuny a jezdil s tím po lese mezi pařezy. V roce 2000 mi z prohnilé karoserie vypadla celá přední náprava i s motorem. Přivázal jsem ho šňůrou na prádlo, utemoval dřevěnými kolíčky a dojel do Prahy. Tady jsem nápravu i zbytek kastle provrtal 12mm vrtákem, dírou prohnal 20cm svorník a ještě rok tak jezdil. Pak jsem to prodal ještě za 10.000,- a byl jsem rád (= cena toho LPG, auto k tomu zdarma). Takže amortizace vozidla mi vychází tak 10 tis. Kč/rok, a to za ten rok najedu tak 5-10 tis. Kč, takže amortizace tak 1.50 Kč/km.

Rok 2001: Jel jsem na další Ladu na inzerát, údajně žádná rez. Chlap za to chtěl asi 45 tis. Levá půlka podlahy jako z fabriky, pravá, že by člověk propadnul. Asi se mu tam musela vylejt kyselina, jinak to nechápu.

Za rohem bylo AAA, tam jsme nejdřív nechali 2000 zálohu na Meďoura, přes weekend si to rozmysleli a koupili Formana za 84,000,- LPG do toho stálo 20.000, dalších 5.000, aby to vůbec jelo. Žralo to taky 10 l/100, ale jen při rychlosti do 100 km/h. Minulý týden jsem mu usmažil motor, když mi v kopci vypadla hadice od chladiče a nebylo kde hned zastavit. Když si to posčítám, včetně dalších oprav a pneu, tak amortizace vozidla byla přes 20 tis./rok. Takže vzhledem k tomu, kolik jezdím, byla amortizace tak 3,- Kč/km. A to mi přijde už jako dost, když amortizace je větší než cena paliva.

Tak teď se hrabu týden v inzerátech, jestli jít do Feldy nebo do Astry nebo do Prasáta nebo do čeho. A narazil jsem na http://www.lada.cz/bazar.asp :
lada 2111
prodam lada combi 2111,r.v. 2001,benzin+lpg,taz,el. okna,central,nast. volant, nova baterka,starter,brzdi,stk 2011,cena 39000, 777870421
Kontaktní údaje: Jmeno: coric valentin

Tak jsem chlapikovi volal, bydli někde u Nové Paky, zitra (v pondělí ráno) se na to jedu podívat, ale pořád mi to leží v palici, jestli do toho jít nebo ne, aby to nebyl ještě horší šunt než ty předtím. Opravdu poslední roky nemám moc šťastnou ruku.

Tvrdí, že to má najeto 120 tis. km, motoricky OK, kastle skoro žádná rez, jen že malinko poškrábaná a jinak perfektní, že to žere 10 l/100 km (no to mi přijde dost) a že před 14 dny to udělalo STK.

Pročítal jsem celé tohle fórum a fakt nevim, chvíli si řeknu, že jo, chvíli, že ne. Dnes jsem poprvé v životě jel v 2111, kamarád ji koupil v roce 2005 novou a celkem si ji vychvaluje.

Poradí někdo?

Ráno se s tím chci stavit v autoservisu u Junka ve Studenci http://www.lada.cz/servisy-ceska-republika.asp jestli se mi na to podívá, než to koupím. Jinak nevím, na co koukat. Může to mít teoreticky takovou cenu, i kdyby to bylo OK?

Napsal: ned čer 07, 2009 13:52
od Malda
Bacha na to, tusim ze zrovna tenhle kus mel nekdo tady z fora a ten se zrovna dost sere. Pockej az sem dotycnej napise.

Napsal: ned čer 07, 2009 14:15
od Chester
Cena by přibližně odpovídala pokud by auto bylo naprosto v pořádku ale 10 l/100 km napovídá že něco bude špatně. Pro srovnání já 2112 kupoval před rokem za 50tKč, měla najeto 60 000 km, žere cca 7l/100km když nepočítám nehodu, tak jsem do oprav dal za rok cca 3000Kč.

Napsal: ned čer 07, 2009 14:30
od Kychot
Malda píše:Bacha na to, tusim ze zrovna tenhle kus mel nekdo tady z fora a ten se zrovna dost sere. Pockej az sem dotycnej napise.
No blbý je, že jsem mu už říkal, že tam zítra ráno jedu. Chtěl jsem tam jet už v pátek, ale na dopravce v Jilemnici jsou jen v pondělí a ve středu, aby se to rovnou převedlo. On sice řikal, že to nevadí, kdybych to přijel kupovat jiný den, že mu zaplatím, on mi dá auto a malé OTP a s velkým TP pak půjde na odhlášení a pak mi ho pošle poštou. Ale toho bych se trochu bál, jak ho pak honit, když mi poštou nic nepřijde.

A ve středu už jedu na týden pryč a tak si zase říkám, kdyby to do tý doby prodal, že by mi to pak mohlo být líto. Nevím, ale moc 2111 se zabudovaným LPG za takovou cenu jsem neviděl. Říkal, že dnes se na to mají přijít podívat nějací Rusové, ale těžko říct, jestli jen tak nečeřil vodu, aby urychlil obchod.

Za 20 tis. asi slušnou 2111 na benzín neseženu, nevím jestli za 30 tis, a dávat do toho dalších 30 tis za LPG už se asi nevyplatí. No nevim.

Chlápek v AAA mi říkal, že když k nich chodí nějaké LPG, že tuž je to vesměs šrot už z toho důvodu, že když už někdo investuje do LPG, tak proto, že s tím jezdí jak blázen a ten šrot z toho udělá podstatně dříve.

Napsal: ned čer 07, 2009 14:36
od Kychot
Chester píše:Cena by přibližně odpovídala pokud by auto bylo naprosto v pořádku ale 10 l/100 km napovídá že něco bude špatně. Pro srovnání já 2112 kupoval před rokem za 50tKč, měla najeto 60 000 km, žere cca 7l/100km když nepočítám nehodu, tak jsem do oprav dal za rok cca 3000Kč.
A z jakého byla r.v., byla od 1. majitele a servisovaná? Nebo podle čeho jsi uvěřil, že těch 60000 km na tachometru byla pravda?

A tys to nechal předělat na LPG nebo to to žere 7l benzínu? Hodně lidí tvrdí, že LPG to žere o něco více než benzínu, i když já jsem za těch 14 let, co na LPG jezdím, žádný velký rozdíl nezaregistroval.

Napsal: ned čer 07, 2009 15:04
od jakke
Moje teta má tnto model a má najeto jenom necelejch 20 000km a už nechala dělat spojku ,brzdy (stejně pískaj ) a převodovka chrčí až děs :x no jinak je to silák

Napsal: ned čer 07, 2009 17:14
od Chester
7l benzínu, lpg nemám, o spotřebě je toho víc tady: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9390
ano po prvním majiteli, r.v. 2003, poslední zápis v servisce byl na den přesně dva roky po prodeji při 25000km, což při najetí 12500km/rok odpovídalo cca 60tkm, navíc mám počítadlo km elektronický a u toho už je přeci jen trohu složitější měnit najetý km.

Napsal: ned čer 07, 2009 17:58
od Kychot
Hm, těžká volba. Potřebuju zkrátka kombíka, který občas něco uveze a ve kterém se dá třeba i přespat. Teď jsem to počítal, tak ročně najedu asi tak 7 tis. km, takže nějaký extra komfort cestování zase nevyžaduju. No aby mi aspoň těch 10 let ještě vydržel, takže do těch 50 tis bych do toho investoval, plus nějakých 20 tis. na běžné opravy, takže za těch 70 tis. Kč amortizace + 70 tis. palivo, gumy aj. bych najezdil 70 tis km, to by mi připadalo asi tak jako vyrovaný rozpočet investic a provozních nákladů. Takže mi z toho vyšla buď tahle Lada 111 nebo Opel Astra kombi. Teď se jdu zrovna na jednoho podivat:
Opel Astra Clasic Caravan 1,4 Kombi 1999
48000 CZK Vyrobeno: 1999 Stav: Perfektní
Najeto: 177000 km Palivo: ---
Objem: 1389 ccm STK: 10/2010
Výkon: 44 kW
první majitel,dobrá kondice,levný provoz,.,tažné zařízení,střešní nosič,zimní pneu,rádio,zamykání řad.páky,cena 48000,-Kč.
Já nevim, jestli to jde, porovnávat nesrovnatelné? Opla s Ladou? Nebo je na to nějaký názor? :?:

Napsal: ned čer 07, 2009 19:29
od Chester
Máme doma Astru G 1.4 16V r.v. 98, papírově to má sice skoro stejnej výkon (Astra 66kW / Lada 67kW) ale Lada je o dost živější. Naopak co se týče podvozku tam je lepší jednoznačně Opel, přeci jen spolupráce s Lotusem se GM vyplatila. Osobně radši jezdím s Ladou.

Napsal: ned čer 07, 2009 19:40
od plavec
Záleží kus od kusu, jako u každýho auta.
Co jsem se tu na foru dočetl, tak Ten problémovej kus byl JIRIho, tak mu zkus napsat aby Ti ji co nejpřesnějc popsal, abys věděl jestli to náhodou nebude ona.Myslím, že tu psal cosi o plastový odrazce na kufrových dveřích v jiným odstínu a dál si to už nepamatuju.
Ta cena je v pořádku.Že tam nesedí odstínem některý díly karoserie bude v pořádku, stejně tak spáry.Nejčastější problémy jsou Únik chladící kapaliny(hlavně u starší expanzky s čidlem), lehká koroze pátých dveří(některý auta jsou na tom podstatně hůř), tekoucí nádobka předního ostřikovače.
jakke píše:Moje teta má tnto model
Ty Jakke, to víme už delší dobu ale honem doběhni pro foťák a nabonzuj nám tu pár špionážních fotek :D

Napsal: ned čer 07, 2009 19:43
od plavec
Chester píše:co se týče podvozku tam je lepší jednoznačně Opel
To je pravda.Pohodlí v oplu je větší než v ladě.
Ale třebas já si na to moc nepotrpím.

Napsal: ned čer 07, 2009 19:50
od Chester
plavec píše:psal cosi o plastový odrazce na kufrových dveřích v jiným odstínu a dál si to už nepamatuju
psal že pod ní měl nastříkanou pěnu, proto byla světlejší.

Napsal: ned čer 07, 2009 19:52
od Malda
Je to popsany tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=60 asi v pulce stranky , ale tamni linky uz nefakaj ... Nicmene z toho treba neco vyctes.

Napsal: ned čer 07, 2009 20:18
od jakke
plavec píše:Ty Jakke, to víme už delší dobu ale honem doběhni pro foťák a nabonzuj nám tu pár špionážních fotek
Ted asi ne až někdy příště ptz teta ted vubec nejezdí je na tom zdravotně špatně

Napsal: ned čer 07, 2009 21:59
od Kychot
Chester píše:Máme doma Astru G 1.4 16V r.v. 98, papírově to má sice skoro stejnej výkon (Astra 66kW / Lada 67kW) ale Lada je o dost živější. Naopak co se týče podvozku tam je lepší jednoznačně Opel, přeci jen spolupráce s Lotusem se GM vyplatila. Osobně radši jezdím s Ladou.
Tak zrovna dneska jsem měl možnost svézt se kousek po Praze oběma kousky, šlo spíš o test jízdy po kočičích hlavách než o nějakou rychlojízdu. Kamarád mě svezl Ladou 2111 16V r.v. 2005 a to mi přišlo jako celkem slušná jízda.

A teď večer jsem to stihnul jít se ještě podívat na tu Astru 1.4 classic. (8V). Takže mě překvapilo, že v tom roce 1999 se ještě Opel dělal monovstřik. Má tam BRC a válcovou bombu vzadu vpravo na straně. Lezl jsem pod ním a fakt neobjevil jsem nikde kouska rezu a na kastli ani promáčklinu ani škrábanec. Jel jsem s tím asi km po Praze, moc velké kousky se s tím dělat nedaly, ale přece jen je fakt, tak moc živé to nebylo. Ale to mi zase tak nevadí. Žere to prý 8l LPG/100. Jen to na mě působí dojmem, že to tolik toho zase neuveze jak ta Lada.

Tak váhám, jestli do té Nové Paky zítra vůbec jezdit se na tu Ladu koukat. Když říká, že to žere 10/100, a že to na pohled žádná velká krasavice není, že už ta kastle zřejmě taky něco pamatuje. Tady u té Astry ta kastle byla fakt 100%. Nevim, jestli je to už pozink.