Stránka 1 z 2

Stabilizátor

Napsal: sob čer 06, 2009 17:27
od Rokie
Připravil jsem tlumiče, ale vozidlo se stalo příliš tvrdým, testovali jsme pneumatiky good year a přes svoje sice ideální jízdní vlastnosti jsme došli k závěru, že bude nutné stabilizovat zadní nápravu. Pročetl jsem tu topic o stabilizacích... ale napadlo mě, vyřešit stabilizátor fixováním zadních ramen (vlečných) jejím spojením. Tato úprava se sice podařila, ale dochází k vlnění vozů pře přechodu do smyku. Ve výpočtech se mi nepodařilo přijít na to proč se tomu děje, a to i přes to, že mi vzniká obdélník, tedy mělo by to být správně. ? ?

Napsal: sob čer 06, 2009 17:30
od Cory
aky obdlznik ti vznika???

Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???

Napsal: sob čer 06, 2009 17:35
od Rokie
Cory píše:aky obdlznik ti vznika???
Specifikace vozidel rally let 80 (závodící vozy vaz 2101) měli pomocně stabilizovanou nápravu, která vycházela z obdélníku, využívali 4 bodů: 2body karoserie a 2body náprava, tedy obdélník.

Napsal: sob čer 06, 2009 17:46
od Rokie
Cory píše:aky obdlznik ti vznika???

Zaujimali by ma tie vypocty, ked si to vlastne zafixoval.... A netrha sa ti ukotvenie v kasni???
Nu výpočty zveřejním společně s hotovým vozem, ve chvíli kdy budou jednotlivé skupiny odzkoušeny, jsem ochoten domluvit se s vedením ladaklubu o doplnění místní knihovny, zatím mohou být chyby tam, kde by být neměly. Ukotvení je posíleno, problém se jeví v nepružnosti použitého materiálu, nebo někde nevím kde :cry:

Napsal: sob čer 06, 2009 17:52
od Vašátor
A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?

Napsal: sob čer 06, 2009 18:45
od Little Red Riding Hood
Rokie, samozřejmě.. musíš propojit ty kosti, ale něčím pružným.. ne je napevno spojit... jestli jsi to tak udělal, tak jestli ti to auto uskakuje tak tlumiče nejsou tak dobre jak sis myslel.. co maš za pružiny, za tlumiče, jake kola, jak je to nizke.. respektivě prdel oproti předku?...

Napsal: sob čer 06, 2009 19:21
od Rokie
Vašátor píše:A co na to říká Panghardská tyč? Nebude problém v tom, že při propérování se náprava díky panghardce defakto lehce posouvá do boku, přičemž když zafixuješ "kosti", toto znemožníš?
Právě, oni dřív dělali ta auta tak tvrdá, že tuto funkci defacto zničili... takto to nejde a já ty tyče nemohl spojit zcena natvrdo, spojil jsem je způsobem, že jsem na ně dal obímky a na ni po třech silentblocích a ty následně spojil, tedy funguje to dál, ale stabilizační účinek není zcela správný. Tlumiče jsem použil originál s náplní WEITEC (složit je to je pro ramba), a pružiny v zadní části vozu jsou zakázkové stáčené s TUV homologací, není a nebude snížen neboť by došlo k viditelným úpravám z venku vozidla - to je nepřípustné. Stejně tak obutí vozu zůstane na původních ráfcích (ráfky jsou pouze nově pochromované a mají upravenou patu pro bezdušové pneu v originálních rozměrech).

V jádru věci, řeším pouze zavlnění vozu při výjezdu ze zatáčky, aniž by došlo k pohnutí volantu.

Napsal: ned čer 07, 2009 11:49
od Little Red Riding Hood
Rokie, jestli tam necháš původní papuče 165/80, tak sorry ale nechápu proč se sereš s podvozkem.. :mrgreen:

Napsal: ned čer 07, 2009 15:29
od Rokie
Little Red Riding Hood píše:Rokie, jestli tam necháš původní papuče 165/80, tak sorry ale nechápu proč se sereš s podvozkem.. :mrgreen:
Vozidlo má se sériovými jízdními vlastnostmi horší výsledek než se sériovými pneu a upraveným podvozkem - toho jsem koneckonců dosáhl, na testovací silnici se vozidlo zlepšilo až o 9vteřin, protože neztrácí v zatáčkách. O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat, ale to již neni třeba...

Napsal: ned čer 07, 2009 16:13
od Atex
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:

Napsal: ned čer 07, 2009 17:23
od Rokie
Atex píše:
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:
nerozumím :?:

Napsal: ned čer 07, 2009 17:30
od Puhi
Rokie píše:
Atex píše:
Rokie píše:O tom, že při použití širších pneu na nižším profilu dosáhne ještě lepších výsledků se nemusí diskutovat

no to by ses divil :-D :lol: :lol:
nerozumím :?:
To nič. Zvyšok fóra rozumie :lol: skúsim nájsť tú tému :P


ááá, našiel :mrgreen: : http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... neu+mi%E8i

Napsal: ned čer 07, 2009 18:45
od Rokie
Jak dopadl ten závod? Ve svých 31letech jsem vlastnil 309 GTi 1,9, docela to jelo, ale XS bylo z výroby postavené jako rychlejší v akceleraci jestli si to správně pamatuji. Ale zpět k tématu. Podařiílo se mi během neděle sestavit nový stabilizátor. Vždy po dvou silentblocích na pružinové kulatině o průmerů 18mm (zbytek torzní tyče, právě z té 309) a ono to funguje! Výkresy dodám až se v práci dostanu k CAD systému, aby to mělo hlavu a patu.

Napsal: ned čer 07, 2009 20:25
od Lada Rider
Rokie píše:není a nebude snížen neboť by došlo k viditelným úpravám z venku vozidla - to je nepřípustné
to sa mi paci z vonku, seriovka aby nik nic nepoznal, o to sa snazim aj ja, az na to znizenie :lol: 8)

Napsal: ned čer 07, 2009 20:29
od Kopr
to sa mi paci z vonku, seriovka aby nik nic nepoznal, o to sa snazim aj ja, az na to znizenie :D


Tak to jsme na tom stejně , a pak na křižovatce nějakému bezduchému plastovému angličákovi natrhneš pozadí :mrgreen: