Stránka 1 z 4

Vysokonapěťová soustava

Napsal: sob čer 06, 2009 17:22
od Rokie
Přemýšlím o zesilovači zapalování, je možná jeho stavba tak, aby seděla přesnost součástek i v domácím prostředí? Při stavbě několika předchozích obvodů (ultrazvuk alarm) se mi stávalo, že vzhledem k výrobní nepřesnosti některých součástek mi zapojení nefungovalo zcela správně.

Napsal: sob čer 06, 2009 17:23
od Cory
daj si tam bezkontakt a mas

Napsal: sob čer 06, 2009 17:42
od Rokie
Cory píše:daj si tam bezkontakt a mas
Přemýšlel jsem o úpravě rozdělovače z favoritu, ale zatím se mi to nepodařilo propočítat, pořád si myslím, že rozdělovač z originálu je ideální cesta, nicméně zastaralá. Ovšem nejspíše bude nutný neboť, dle grafu (který zatím nezveřejním dokud to nevyzkouším) mi vychází kroutící moment na 3300ot. při hodnotě 140 jenomže následně prudce klesá, zatímco maximální výkon až na 6350ot. o hodnotě 81kw. Problém je svodné a sací potrubí. Při inkriminovaných délkách se mi nevejde pod kapotu. A tedy problémem jsou otáčky. Neboď při 6000ot. je originální rozdělovač problematický, vyhovuje mi pouze do 5100ot.

Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?

Napsal: sob čer 06, 2009 17:46
od Vašátor
Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat :wink: . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.

Napsal: sob čer 06, 2009 17:47
od Cory
Rokie píše:Cory máš zkušenosti s bezkontaktním rozdělovačem?
Ano, mam skusenosti. Mam ho uz 2 roky a naprosta spokojnost. Mam k tomu aj "suchu" cievku.

Napsal: sob čer 06, 2009 17:48
od Rokie
Vašátor píše:Co se týká rozdělovačů, nevymýšlej již vymyšlené,všechno tu už je několikrát proprané. Stačí hledat :wink: . Můžeš použít originál bezkontakt Lada, upravit bezkontakt z Favorita, použít zapalování od IMSOFTu .... cest je mnoho.
Ano o tom vím, jenomže mám v plánu postavit vozidlo na dvojici karburátorů dellorto (je to tu taky již zmíněno), ovšem problém je s regulací předstihu, kterou se mi nedaří vyřešit. Potřeboval bych regulovat od 1200 do 4000ot podtlakově a od 3800 - x odstředivě. Podtlaková regulace se mi jeví jako problém.

Napsal: sob čer 06, 2009 18:02
od Pája
Jak chceš regulovat předstich podtlakově? Dyť podtlak je proměnlivej podle polohy klapky(klapek) karburátoru.

Napsal: sob čer 06, 2009 19:11
od Rokie
Pája píše:Jak chceš regulovat předstich podtlakově? Dyť podtlak je proměnlivej podle polohy klapky(klapek) karburátoru.
Rally auta byla stavěná na maximální výkon, já stavím automobil na srazy a chci, aby se s ním dala jet spanilá jízda pohodlně, zároveň, aby to umělo zabrat. Pájo snažím se tyto dvě regulace zkombinovat, protože pokud se mi to podaří posadit na ty dva karburátory, bude v nízkých otáčkách problém a tak trošku doufám, že by to mohl podtlak právě při velice malém pootevření klapek urovnávat. Jestli máte někdo o něčem pochyby piště, nevím vše správně, teprve to tvořím a počítám.

Napsal: ned čer 07, 2009 20:18
od Saša
Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Pro Tebe jednoznačná cesta .

Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .

Napsal: ned čer 07, 2009 21:23
od Rokie
Saša píše:
Vašátor píše:použít zapalování od IMSOFTu
Pro Tebe jednoznačná cesta .

Co se týká elektroniky něco o tom vím a věř že špatná funkce daného zařízení není dána výrobní tolerancí součástek . Skus trochu méně počítat a raději se zeptej . Né vše co se spočítá také dokonale funguje , zvlášť v autě . Tím se Tě nechci dotknout ale praxe je taková .
A název "zesilovač zapalování" mi nějak také nesedí .
V pořádku, rád si nechám poradit, to zapalování předpokládám s bezkontaktním rozdělovačem?

Napsal: pon čer 08, 2009 10:30
od Miuvek
Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka

Napsal: pon čer 08, 2009 10:43
od Saša
Tady je vše o zapalování od IMSOFT . http://www.imfsoft.cz/hardware/produkty ... on-cdi.asp

Napsal: pon čer 08, 2009 11:58
od Roman
Miuvek píše:Dávat elektroniku na stávající rozdělovač s mechanickým kontaktem je kontraproduktivní. Moc výhod se nezíská - akorát se zadělá na problémy. Mechanické problémy setrvají, elektrické odlehčení kontaktu je diskutabilní - v krajním případě může elektronika paradoxně způsobovat nadměrné zanášení kontaktu. Teoreticky by pomohlo zmenšení odtrhu, ale vzledem k vůlím v rozdělovači by to patrně přineslo problémy s přesností předstihu. Literatury je k tomuto tematu hafo, stačí hledat.
Jak radí jiní - když už, tak komplet nové zapalování - rozdělovač, elektronika, cívka
S tymto by som si na zaklade praktickych skusenosti dovolil nesuhlasit. Najazdil som na Dacii 1300 cca 200 000km s tranzistorovym zapalovanim, s jednymi kontaktami s nastavenym odtrhom na 60 stupnov absolutne bez jedineho problemu.....
Šedivá je veškerá teorie, zelený je strom života.....

Napsal: pon čer 08, 2009 12:15
od Miuvek
Právě ten strom života je velmi zelený a košatý - co kus, to jiný případ. :) Já jsem moc dobrou zkušenost neudělal. Přínos elektroniky pro klasický kontakt je v každém případě sporný. Kdyby to bylo naopak, myslím, že by se to více rozšířilo. Která automobilka u seriových vozů kombinovala kontakt s elektronikou?

Napsal: pon čer 08, 2009 21:41
od EMI
Rokie, imfsoft bych viděl jako nadějný řešení: jde ti jen o náhradu kladívka ( vyřešení bezkontaktního snímání polohy ) a pro zbytek si vymodeluješ vlastní křivku předstihu - regulace podtlakem nebo odstředivkou netřeba, vše je zde už uvedeno. má to pája, croft a ještě někdo?