Stránka 1 z 1

Maximální otáčky alternátoru

Napsal: sob čer 06, 2009 17:19
od Rokie
Při výpočtech jsem zjistil, že při stávajícím zpřevodování alternátoru se dostanu na 13 500ot.min. což předpokládám není v pořádku. Jaké maximální otáčky alternátoru jsou na ladě přípustné? Můstek alternátoru má hranici, nebo dokáže regulovat až... ?

Napsal: sob čer 06, 2009 17:48
od Vašátor
Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to :wink:
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané :wink:

Napsal: sob čer 06, 2009 19:25
od Rokie
Vašátor píše:Alternátor tě ani tak zajímat nemusí ... spíš vodní pumpa, která při vysokých otáčkách prostě nebude tlačit. Zmenši řemenici na klikovce a je to :wink:
Opět platí, že to tu už bylo několikrát propírané :wink:
Vozidlo nebude mít vodní pumpu hnanou od klikového hřídele. V Camaru v roce 1962 použili elektromotor pro hnaní chladící náplně, mám obdobný nápad, protože vodní pumpa brzdí úhlové zrychlení klikového hřídele natolik, že jsem se rozhodl ji eliminovat. Sice dojde k zatížení elektrické soustavy vozu, ale na druhou stranu bude možné zvýšit účinnost chlazení při stojícím vozidle při volnoběžných otáčkách. Navíc mi nebude při prudké akceleraci bránit v roztáčení motoru. Tímto je možné dosáhnout lepší hodnoty akcelerace vozidla.

Napsal: sob čer 06, 2009 19:30
od Atex
Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).

Napsal: sob čer 06, 2009 19:35
od Rokie
Atex píše:Nejak si nemuzu pomoci, ale zvysovat ucinnost chladici soustavy je hovadina ne? Ta je v ladach naprosto dostacujici... Spise bych takovou kravinu vymyslel do mazaci soustavy (kdyby to tak slo).
Nemyslím, že s mazáním by byl v ladě problém? Můžeš mi popsat, kterou část motoru máš na mysli - která je hůře mazaná? Myslím tento dotaz vážně já opravdu nevím.

Chladicí soustava bude od klikového hřídele odpojena kvůli brždění úhlového zrychlení a jako dodatečný efekt bude možnost zvýšení účinnosti, nikoli tedy primární cíl. Dále bude vůz vybaven odbočkou u inkriminovaného čtvrtého válce a radiátoru topení.

Napsal: sob čer 06, 2009 21:10
od Marek
Podle literatury je dáno, že alternátor snáší trvale otáčky 13.000, krátkodobě až 15.000 rpm.

Napsal: sob čer 06, 2009 21:35
od Laďuša
Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo

Napsal: ned čer 07, 2009 07:32
od peet2101
Laďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
ale krátkodobě ve špičce například při zrychlení mu to pomůže...snad

Napsal: ned čer 07, 2009 08:43
od Rokie
Laďuša píše:Nicméně i když budeš hnát pumpu elektricky, tak ten elektromotor zatíží alternátor a ten zatíží zpátky motor ... Výroba elektřiny neni zadarmo
Při zrychlení lze regulovat, zpožďovač zajistí to, že ve chvíli akcelerace, nebudou odpovídat otáčky vodní pumpy, otáčkám klikového hřídele -> tedy lepší akcelerace...

Napsal: ned čer 07, 2009 16:32
od Trevor
Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy

Napsal: ned čer 07, 2009 17:26
od Rokie
Trevor píše:Nic vzlom ale ty nato ides uplne zle chlapce. Neviem preco ale dost ludi sa tu snazi stavat dom od strechy. Ako to tu uz bolo napisane pri velmi velkych otackach pumpy dochadza k zastave obehu respektive vodna pumpa netlaci dobre vodu. Pokial mienis motor pouzivat dlhodobo v otackach 5000 a vyzsie tak potom mozes uvazovat o nejakej uprave ale inak je to zbytocne. na zavodnych motoroch sa to riesilo tak ze sa na vodnu pumpu dala vecsia remenica cim sa otacky pumpu zmensili. ked uz chces tych par koni pridat ktore ti aj tak k nicomu nepomozu tak sprav elektroniku ktora bude odpajat budenie alternatoru pri stlaceni napr plneho plynu. altik aj vodna pumpa si nieco zbere ale ver tomu ze ten rozdiel mozno ani neponas ak chces spravit z auta nejake delo musis sa dotoho motora riadne opriet a nie spekulovat nad kokotinami ktore su viac menej cena utechy
Odpojení dobíjení je velice zajímavý nápad, zapracuji na tom...

Napsal: ned čer 07, 2009 17:35
od Saša
Odpojení buzení je elektronická banalita . Ale k "vyštěknutí" motoru do otáček také velmi brání hmotmost setrváku .

Napsal: pon čer 08, 2009 10:38
od Miuvek
Saša píše:Odpojení buzení je elektronická banalita . Ale k "vyštěknutí" motoru do otáček také velmi brání hmotmost setrváku .
Přesně tak, respektive jeho moment setrvačnosti. Oproti tomu je vodní pumpa, kor kdyby byl změněný převod víc do pomala, úplná prkotina.