Stránka 1 z 2
Převrtání
Napsal: sob čer 06, 2009 17:17
od Rokie
Přemýšlel jsem a došel k závěru, že nakonec budu nucen převrtat blok motoru (1600), jenomže jsem při výpočtech narazil na problém - stěnu válce zeslabím natolik, že si myslím, že budu v chladícím kanálu, počítal jsem dál a zjistil jsem, že budu muset dát vložky, tl.mi vychází pouze 2,65mm což nejspíš nebude stačit, mohl bych se dostat na 3,15 myslíte, že je to jako tl.dostatečné? Z jakého materiálu by jste to dělali?
Napsal: sob čer 06, 2009 17:20
od Cory
To chces prevrtat na ake vrtanie?
Napsal: sob čer 06, 2009 18:02
od Vašátor
Nebude lepší použít blok z 1.7 převrtat na 1.8 (1.9) , přičemž třeba ještě využít nedoběhu pístu do HU, použít kliku s větším zdvihem a udělat rovnou 2.0?
Musíš mít z nějakého důvodu blok 1.6? Jakého vrtání chceš dosáhnout?
Napsal: sob čer 06, 2009 18:08
od Cory
Alebo si nechat odo mna doviezt blok 2130 (trochu upravit aby mala kluka priestor, prevrtat) a nalozit tam kluku so zdvihom 92mm (2,1)
Napsal: sob čer 06, 2009 18:18
od Pája
Ty vole to je samej výpočet propočet.
To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
Napsal: sob čer 06, 2009 18:48
od Little Red Riding Hood
budu se opakovat, ale kolik to chceš prosimtě vrtat??..
mimojine 1600 je zlatej motor..
Napsal: sob čer 06, 2009 19:05
od Marek
Máme vyzkoušeno, že blok motoru 1700 lze suverénně vrtat na 84 mm, Luděk Musil s tím má osobní zkušenost. Myslím, že lze vrtat i na 86 mm (s použitím pístů motoru Fiat 128AR.000, ještě se dají sehnat). Vrtání 86 mm se zdvihem 80 mm dávají kubaturu 1859 ccm, což při slušném odladění kompresního poměru a časování bude chodit jak pila. A na víc nemá cenu vrtat, případný další nárůst kubatury lze řešit změnou zdvihu např. na 84 mm (nebo víc).
Napsal: sob čer 06, 2009 19:06
od Rokie
Pája píše:Ty vole to je samej výpočet propočet.
To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
17 jsem zazdil, spíš je to o tom, že se mi nechtěl měnit papírově motor
ale 84 už by mohlo být, chtěl jsem se dostat na 88, přepočítám, napíšu... ale bude to chvíli trvat, zase tak rychlej nejsem
Napsal: sob čer 06, 2009 19:08
od Marek
Průměr 88 mm se Ti nevejde už ani do motoru 1700 a vyrábět vložky je v dnešní době sebevražda (především finanční). Navíc netuším, z kterého motoru by šly použít písty.
Napsal: sob čer 06, 2009 19:31
od Rokie
Marek píše:Průměr 88 mm se Ti nevejde už ani do motoru 1700 a vyrábět vložky je v dnešní době sebevražda (především finanční). Navíc netuším, z kterého motoru by šly použít písty.
Vzhledem k tomu, že většinu části roku pracuji v Německu, ve strojírenství, byla mi nabídnuta možnost získat písty různých rozměrů, bohužel linka Prismo Vario, což je třísouřadnicový měřicí stroj umí vyrobit cokoli od rozměru 88 nahoru, tedy mi nejspíš vznikl problém, který mi nedá spát již tři dny. Vrtání 84 mi ale sníží celkové hodnoty na, jestli jsem to správně přepočítal 130Nm a 77kw. Což by následně vyžadovalo změnu koncového převodu, abych se dostal opět na hodnotu zrychlení vozidla 9,5s (což je tedy cíl mé práce)
Napsal: sob čer 06, 2009 19:57
od Pája
Z nuly na 100 pod deset? Na to nemusíš stavět motor. Stačí vyházet zbytečnosti z auta, dát dif 4,44, udělat hlavu a nasadit webry a svody a je to.
Teda aspoň podle mejch výpočtů...
Napsal: sob čer 06, 2009 20:11
od jakke
To nestačí eště si zapoměl dát vačku ostrou
Napsal: sob čer 06, 2009 20:14
od Rokie
Pája píše:Z nuly na 100 pod deset? Na to nemusíš stavět motor. Stačí vyházet zbytečnosti z auta, dát dif 4,44, udělat hlavu a nasadit webry a svody a je to.
Teda aspoň podle mejch výpočtů...
Svým způsobem asi ano...
Napsal: sob čer 06, 2009 21:05
od Marek
Já měl seriový motor Lada 1500 (76,4 x 80 mm), kompresní poměr zvýšen na 10,5:1, vačku z motoru 1700i, upravenou regulaci předstihu a maďarský výfuk Paragi a vůz o hmotnosti 1080 kg + mých 120 kg (tedy celkem 1200 kg) dával stovku pod jedenáct. Seriový pětikvalt 2107 a rozvodovka 4,1:1.
Tak kde hledáš problém???
Seriový motor 1700 postavený na seriový karburátor, spřažený s převodovkou 2101 a rozvodovkou 4,44:1 po odlehčení karoserie od sedaček a jiných blbin musí jít pod deset naprosto hravě bez jediné úpravy na konstrukci motoru. Přesně jak píší kluci.....
Napsal: sob čer 06, 2009 22:34
od jakke
Marek píše:spřažený s převodovkou 2101
Proč převodovku 2101 v čom je jiná??