Stránka 1 z 5
Diagnostika Lady 21044 1.7i
Napsal: úte kvě 19, 2009 10:06
od TomasK10
Nemáte někdo skušenosti s diagnostikou na Ladu 21044 1.7i Jaký použít kabel a software?
Jak softwerově nastavit nulovou pozici škrtící klapky???Někde tadyk na forum byl návod jak si kabel udělat,ale nevím jaké funkce podporoval.
Napsal: úte kvě 19, 2009 10:48
od Saša
Nulovou polohu škrtící klapky NELZE nastavit softwarově , je nastavená mechanicky dorazovým šroubem a ten je z výroby "zapečetěn" (hliníkový plíšek) . Pokud jde o volnoběžný systém tak ten se při každém vypnutí klíčku "nuluje" . Soft. nemám a i když rozumím elektronice tak si s PC moc nerozumím . Jinak ŘJ og GM (044i) umí vyblikat "chybové" kódy . To už jistě víš .
Napsal: úte kvě 19, 2009 11:28
od TomasK10
O vyblikání závad vím.Poloha škrtící klapky je snímáma potenciometrem,a dává řidící jednotce data kolik je otevřena v procentech,když je klapka zavřena má ji říkat že je v nule a podle toho by měla nastavit krokový motorek volnoběhu.Chtěl bych si ověřit jestli to je opravdu pravda, a jestli softwerově je to OK.Dráha potenciometru může byt poškozená zrovna na začátku a řídicí jednotka múže dostávat někdy povel že je klapka pootevřena i když ve skutečnosti není.Novou mám ale měla by se nastavit. Nevím jestli je to pravda ale skouším logicky uvažovat. Například u felicie po vyčištění klapky se stává že motor nedrží správně volnoběh že kolísa v rozmezí 100 a víc otáček, řeší se to tak že se dá řídící jednotka do základního nastavení (některé servisi řešili novou řídicí jednotkou, to je dost nákladné)
Napsal: úte kvě 19, 2009 12:23
od Saša
TomasK10 píše:Dráha potenciometru může byt poškozená zrovna na začátku a řídicí jednotka múže dostávat někdy povel že je klapka pootevřena i když ve skutečnosti není
Tak s tu tím Máš naprostou pravdu a je to poměrně častá závada . Už se vyrábějí i "věčné" snímače s halovou sondou (na novou řadu) a mám dojem že by šly zaměnit . Víc asi ví PetrHC .
Pokud pojedeš na sraz do MH tak Pátrač má přivést originál servisní přístroj TECH-1 Tím jde vše skouknout a nastavit .
Napsal: úte kvě 19, 2009 13:12
od TomasK10
Já jsem na srazu ještě nikdy nebyl.Chtěl bych se dozvědět od někoho jestli má skušenosti s kabelem a softwarem na ladu, naše vstřikování je GM a to má i opel, nevíte někdo který opel má jednobodové vstřikování se stejnou řídící jednotkou?Nechce se mi kupovat nějaký kabel který nebude fungovat
Napsal: úte kvě 19, 2009 13:26
od Saša
V kabelu nevidím problém , ten si udělám , jde pouze o převodník úrovní a zapojení je témněř vždy stejné . Ač jsem maturoval kdys z ruštiny už z ní neznám nic . Na ruských stránkách je toho mnoho (myslím
www.chiptuner.ru ) ale bohužel ty BUKVY (písmenka) . Pokud se tím prokoušeš a podaří se Ti něco stáhnout tak Ti na oplátku vyrobím kabel . Jestli je tam i schéma tak dej odkaz .
Jinak stejný systém i stejné díly má Opel Astra 1.6 (ten starší - prostě jednobod) . Některé mají ale ještě rozdělovač .
Napsal: úte kvě 19, 2009 13:38
od Luděk Musil
Saša píše:Pokud pojedeš na sraz do MH tak Pátrač má přivést originál servisní přístroj TECH-1 Tím jde vše skouknout a nastavit .
Saša: ten přístroj je momentálně v mém držení, už jsem jej zkoušel i přifázovat, ale je někde nějaká chyba v kabeláži ... takže si vem do MH vercajk. L.
Napsal: úte kvě 19, 2009 13:50
od Saša
OK vemu běžné servisní vybavení . Plus přenosných 220V .
Napsal: úte kvě 19, 2009 14:38
od TomasK10
Némáte schéma toho kabelu,není problém si ho udělat.Nějaký software jsem si stáhl, ale bez toho kabelu to nemůžu vyzkoušet jestli to bude komunikovat
Napsal: úte kvě 19, 2009 14:59
od Křečík Barbuška
Luděk Musil píše: ... ten přístroj je momentálně v mém držení, už jsem jej zkoušel i přifázovat, ale je někde nějaká chyba v kabeláži ... takže si vem do MH vercajk. L.
Nebo si udělej v práci pauzu a vydej se na malou procházku. Zítra bych měl býti k zastižení na pracovišti mezi 14 a 16 hodinou.
Napsal: úte kvě 19, 2009 15:06
od Drobek81
Koko Loko píše:Zítra bych měl býti k zastižení na pracovišti mezi 14 a 16 hodinou.
to zni dobre i pro mne
Tudiz pred ctvrtou se muzu zastavit na promereni lambdy? Ted uz je vse nachystane tak by to melo jit v pohode
Napsal: úte kvě 19, 2009 15:10
od Křečík Barbuška
V tomto období se budu "učit" a ve čtyři musím odlétat, na tuto "špinavou" práci by se hodil spíše čtvrtek.
Napsal: úte kvě 19, 2009 15:14
od Drobek81
dobra tedy, rekni v kolik...
Napsal: úte kvě 19, 2009 17:41
od Křečík Barbuška
Ve čtvrtek, lehce po 14 hodině.
Napsal: úte kvě 19, 2009 21:33
od plavec
pouze by mne zajímalo jestli má tato krabice daignostickou zásuvku ještě ten starší typ (obdélník) anebo už OBD II.
Děkuji.