Stránka 1 z 4
Diferencial - repas a náhon tachometra
Napsal: stř kvě 13, 2009 13:17
od Marek89
Mam diferenciál, zrejme 4,1:1 (na pastorku vo vnútri je vyrazené BA3 2103). Chcel by som ho trocha zreparovať. Čo by som mal vymeniť. Ložiská a simeringy vymením určite. Viem, že sa dá pomer určiť otáčaním kolesa, ale keď je vymontovaný, tak ako by to bolo najlepšie ?
Napsal: stř kvě 13, 2009 13:19
od Cory
Ved ked ho mas vymontovany, tak pomer je vyrazeny na pastorku a na tanierovom kolese. bude tam 10/41. alebo cislo 2103
Napsal: stř kvě 13, 2009 13:25
od Little Red Riding Hood
Marek89, jestli neni duvod tak ho zbytečně nerozdělávej... bo to pak doma asi neseřídíš...
Napsal: stř kvě 13, 2009 13:33
od Křečík Barbuška
Mrkni do knihovny, měl by tam být od Štěpána návod k seřizování atd. . Osobně si myslím, že na nějaké superrepasování můžeš zapomenout, skládání rozvodovky je poněkud vyšší liga. Možná tak výměna gufera, ta je v "Jak na to" popsaná. Být tebou, tak nejdříve zkusím jak jede v autě a když nebudeš spokojen, tak splašit jiný. Dle toho 2103 je zřejmé, že máš 4,1.
Napsal: stř kvě 13, 2009 14:08
od Marek
Do diferenciálu NESAHAT !!!
Marek89 - asi vůbec netušíš, o jakou práci jde, protože jinak by ses do toho nikdy nemohl chtít pouštět. Navíc nechápu, proč bys to chtěl dělat - pokud dif jede, nemá taková práce za mák smyslu a pokud nejede, vyhoď ho a dej jiný.
Nikdo z nás to tu neumí, nikdo z nás na to nemá přípravky a nikdo z nás s tím pravděpodobně ani nemá sebemenší zkušenosti. V případě, že se s difem něco děje je jednodušší jej prostě vyměnit za jiný než opravovat (jetý dif se sežene za pár stovek).
Maximálně výměna simeringu na hrušce (a i to je celkem pakec trefit správný utahovací moment).
Radím Ti dobře, nehrab do toho, jezdi a vyměňuj olej.
Napsal: stř kvě 13, 2009 15:11
od Luděk Musil
Marek píše: ... . Nikdo z nás to tu neumí, nikdo z nás na to nemá přípravky a nikdo z nás s tím pravděpodobně ani nemá sebemenší zkušenosti. ...
Tvrdá, leč pravdivá slova. L.
Napsal: stř kvě 13, 2009 15:43
od VAZoun
Marek píše:nikdo z nás s tím pravděpodobně ani nemá sebemenší zkušenosti
ja se tomu ani nedivim, kdyz se tady ridite heslem "co dukladne neznam,nikdy nerozebiram"

Napsal: stř kvě 13, 2009 15:45
od Ivo
Já s tím taky souhlasím. Pokud to jede a jde v autě slyčet rádio, tak to nechej.
Ale znám jednoho pána, který se učil kdysi na žigulech a dělal v servisu, který to prý umí a údajně má mít doma i přípravky na to.
Napsal: stř kvě 13, 2009 15:47
od Yellow01
Marek píše:Maximálně výměna simeringu na hrušce (a i to je celkem pakec trefit správný utahovací moment).
Já teď měnil simerink na hrušce a utáhnul jsem to normálně bez momenťáku, protože jsem stejně utahovací moment nevěděl. Je to špatně?
Napsal: stř kvě 13, 2009 15:49
od Ivo
Yellow01 píše:Marek píše:Maximálně výměna simeringu na hrušce (a i to je celkem pakec trefit správný utahovací moment).
Já teď měnil simerink na hrušce a utáhnul jsem to normálně bez momenťáku, protože jsem stejně utahovací moment nevěděl. Je to špatně?
To poznáš časem

.
Napsal: stř kvě 13, 2009 16:42
od Marek89
Ten dif bol predtým v aute a tak trocha hučal. Môžem ho skúsiť a budem vedieť ako je na tom. Na pastorku je napísané 10/41 BA3 2103, čiže 4,1:1. To znamená, že ak mi teraz tachometer pri dife 4,3:1 kecá o cca 20km/h a vzdialenostne aj 30km, tak pri 4,1:1 by to mohlo byť presnejšie ? Viem, že to môže závisieť aj od prevodovky, ale napadlo ma zmerať pomer náhonu tachometra podobne ako pomer difu, čiže by som odpojil lanko tachometra a skúsil otočiť kardanom 10x a potom to vypočítať podľa toho ako sa ráta dif.
Marek píše:jetý dif se sežene za pár stovek
Možno v ČR, u nás je to problém, buď to stojí veľa alebo je to na prd.
A ešte jedná otázočka, ako by bolo najlepšie vyčistiť dif od bordelu (prach apod.) v ňom ?
Napsal: stř kvě 13, 2009 20:25
od Maysner
nahon tacha budes met pro dif 4,1pokud tam byl 4,1 od vyroby a prevodovka nebyla menena
Napsal: stř kvě 13, 2009 20:54
od Marek89
Prevodovka je z 2107. Viac neviem.
Napsal: stř kvě 13, 2009 21:09
od Cory
pravdepodobne nahon na 3,9
Napsal: stř kvě 13, 2009 21:10
od Marek89
Chcem to overiť bez demontáže prevodovky, čiže skúsiť fintu ako na difik ?