Stránka 1 z 2

Motorový olej 20W-40 ,50

Napsal: úte kvě 12, 2009 05:41
od Maniac
Co jsi myslíte o tomto oleji? Osobně mě zajímá kvůli životnosti a zachování jeho viskozitních vlastností při vyšší teplotě. Já kterej jezdím jen vlétě nepotřebuju aby učinost byla do - bůhví kolika tento olej je do -15 což já ani nevyužiji,ale je doporučen i do Lada motorů (viz. kniha pro Lady). Můj názor je i ten že dávat 10W- 40 který je dobý spíš v zimě nebo pro výšší učinost motoru,ale i jeho rychlejšímu odchodu. Zajímá mě názor třeba se pletu. :wink:

Napsal: úte kvě 12, 2009 05:45
od Luděk Musil
Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058

A pokud jezdíš opravdu jen v létě, neměl by to být problém - tedy použití oleje 20W40 či 50 ... ovšem s odpovídající specifikací, min. SF lépe však vyšší než SH

Napsal: úte kvě 12, 2009 05:58
od Maniac
Luděk Musil píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
A pokud jezdíš opravdu jen v létě, neměl by to být problém - tedy použití oleje 20W40 či 50 ... ovšem s odpovídající specifikací, min. SF lépe však vyšší než SH


Díky
když tak to tu smaž, nevšiml sem si toho příspěvku díky (máš ode mě helpa) :)

Napsal: úte kvě 12, 2009 06:57
od Marek
Olej M8AD Mogul Super měl původně (v 70. letech) viskozitu SAE 20W/50 naprosto normálně. Výrobcem LADA byl označován a doporučován jako olej celoroční, tedy Multigrade. Takže teoreticky by měl být schopen pracovat i v zimě celkem spolehlivě ( i když víme, že dnes jsou i jiné možnosti, možná vhodnější).

Napsal: stř kvě 20, 2009 07:05
od Maniac
Tak protože nejdříve dělám pokusy na jiném autě než je můj žigul tak sem měnil na svém Porsche (můj Fiat 126) olej. Původně tam nalil jeden známej v sertvise olej 10W-40 což způsobilo že po 3000 úzký film oleje ve válci propouštěl spaliny a olej černej jak kámen oproti původní výměně, kde tak extrémní barvu olej 15W-40 něměl a to měl najeto přes 15000. Ovšem ted po nallití 20w-50 je motor tichunký , s výfuku nekouří a můj dojem je že to lípe jede. Toď moje nová zkušenost.

A protože sem hledal tady na fóru (což asi tedy neumím hledat a jediné co jsem našel je PP90) vhodný olej do difiku tak se jen ptám jaký tam se dával s výroby či lepší hustější.

Napsal: stř kvě 20, 2009 08:00
od Marek
Maniac píše:A protože sem hledal tady na fóru (což asi tedy neumím hledat a jediné co jsem našel je PP90) vhodný olej do difiku tak se jen ptám jaký tam se dával s výroby či lepší hustější.
Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.

Napsal: stř kvě 20, 2009 08:20
od Maniac
Marek píše:Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.
(API GL-5)Sice nevím co to znamená,ale díky budu si to hlídat :wink:

Napsal: stř kvě 20, 2009 09:41
od Marek
Maniac píše:
Marek píše:Do diferenciálu je nutné použít olej PP90H, který musí splňovat API GL-5. Je to olej speciálně určený pro hypoidní (mimoběžné) soukolí, které se v diferenciálu nachází. Jedná se o soukolí rozvodovky (talířové kolo x pastorek od kardanu).
Kdyby se použil běžný převodový olej PP90, který splňuje pouze API GL-4, dojde velmi rychle k zničení rozvodovky a celý diferenciál je na vyhození.
(API GL-5)Sice nevím co to znamená,ale díky budu si to hlídat :wink:
Jedná se o výkonové parametry oleje, jakoby to vypovídá o jeho složení a potažmo o jeho upotřebitelnosti (kam ho použít lze a kam ne). Je to napsané na každé flašce, tak si to hlídej.

Napsal: stř kvě 20, 2009 11:13
od Luděk Musil
Luděk píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
Jsou to články od dvou různých autorů, pojednávající o tomtéž, nebo-li o automobilních olejích.
Maniac píše: (API GL-5)Sice nevím co to znamená
Proč mám takový pocit, že jsi ty články o olejích nečetl :( ? L.

Napsal: stř kvě 20, 2009 11:52
od Maniac
Luděk Musil píše:
Luděk píše:Pročti si pro začátek (pokud jsi tak ještě neučinil):
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
Jsou to články od dvou různých autorů, pojednávající o tomtéž, nebo-li o automobilních olejích.
Maniac píše: (API GL-5)Sice nevím co to znamená
Proč mám takový pocit, že jsi ty články o olejích nečetl :( ? L.
Ale četl. ne všeho sem se dočetl , A taky mi šlo o zkušenost ostatních :wink:

Napsal: stř kvě 20, 2009 12:18
od Wolf
Maniac píše:... tak sem měnil na svém Porsche (můj Fiat 126) olej. Původně tam nalil jeden známej v sertvise olej 10W-40 což způsobilo že po 3000 úzký film oleje ve válci propouštěl spaliny a olej černej jak kámen oproti původní výměně, kde tak extrémní barvu olej 15W-40 něměl a to měl najeto přes 15000. Ovšem ted po nallití 20w-50 je motor tichunký , s výfuku nekouří a můj dojem je že to lípe jede....
...máš ho asi hodně vyběhanej nebo spíše Ti kvalitní olej "vyčistil" odstředivý čistič, pokud jsi tak neučinil při výměně oleje. Já mám dva motory a oba jezdily přes zimu s oleji 10W40 a nebyl s nimi problém. Jinak se ale do Maluchu vseobecně doporučuje olej M7ADSIII, který se sice primárně určen do nafťáků, ale pro svojí teplotní stabilitu při vyšších teplotách v těchto motorech nadmíru vyhovuje.

Napsal: stř kvě 20, 2009 20:11
od Marek
Na Trysk M7ADSIII jsem celé roky jezdil v Ladě - naprostá spokojenost.

20W-50

Napsal: pát kvě 22, 2009 21:50
od suhajko
VAZ 2101, 150tis km

dal som 20W-50 a plná spokojnosť, pravdepodobne kvôli tomu, že je olej hustejší, resp. vytvára hrubší olejový film, motor ide tichšie a môžem tvrdiť že aj lepšie, kopce ktoré som dával na 3ke-4ke teraz vybehnem v pohodičke na 4ke a ešte zrýchľujem - pravdepodobne kvôli lepšiemu utesneniu motora.

- spotrebu nemeriam, takže neviem
- v zime nejazdím

Napsal: sob kvě 23, 2009 00:57
od Atex
hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...

Napsal: pon kvě 25, 2009 07:49
od Wolf
No, já bych naše oleje takto nezatracoval, protože pokud vím a mám to potvrzené i tribotechnikem, jsou na dobré úrovni ve srovnání s konkurencí. Sám je sice v současné době nepoužívám, ale to je jenom tím, že u mne jsou auta vášní a jak praví reklama, kde jsou auta vášní, palivem je Shell (a olejem je Mobil :D ). Castrol používám do převodů, tam je opravdu na výši.