Stránka 1 z 2
Vodítko ventilu
Napsal: ned kvě 10, 2009 08:18
od jakke
Ahoj,prasklo mi vodítko ventilu a potřebovalbych ho vyměnit, muže mi někdo říct jak na to. Dik
Napsal: ned kvě 10, 2009 11:20
od Little Red Riding Hood
taky by mě zajimalo jako s nim ven a pak spátky dovnitř, co se musi dělat po vyměně co ne atd...

Napsal: ned kvě 10, 2009 13:03
od Yellow01
A kde ti prasklo? Mě se taky vylomil trojúhelníček tak 2mm vysokej nahoře u gufera a nic to nedělá.
Jinak výměnu vodítka si myslím doma neuděláš. Musí se to vylisovat (možná i kolem vodítka nahřát). Pak musíš nalisovat nový, přičemž tam musí jít pod přesným úhlem, jinak ho rozlámeš (vodítko by se asi mělo i zmrazit, aby tam šlo líp). Nakonec by se to asi mělo vystružit, což taky v ruce neuděláš.
Napsal: ned kvě 10, 2009 15:14
od jakke
No mě se ulomil větši kus jak se na něj nasazuje gufero a nevíte nákou firmu která by to udělala?
Napsal: ned kvě 10, 2009 17:20
od jakke
Napsal: ned kvě 10, 2009 17:48
od Yellow01
Nj, tak s timhle jsi v pr...i, to se musí vyměnit. Nebo dát jinou hlavu.
Napsal: ned kvě 10, 2009 17:57
od jakke
Hm tak to je vprdeli nevíš kde by to udělali ?

Napsal: ned kvě 10, 2009 18:27
od Yellow01
V Praze nemám tušení. Jinak někde, kde dělají motory by na to mohli mít vybavení.
Napsal: ned kvě 10, 2009 18:30
od Štěpán
Pokud máš doma lis, tak to pomocí nějakýho trnu vylisuj a potom kup nový a zalisuj ho tam. Nech ho trochu vystružit a pak vyfrézovat sedlo ventilu a zabrousi ventily. Kousek od MB ( cca 10km ) je jeden fachman, kterej dělá komplet GO hlavy a za tohle by si vzal tak 100 - 200,-Kč. Nějakej podobnej maník by měl být snad i tam kolem Prahy ne? Jinak si myslím, že když zajdeš do nějakýho servisu, tak ti starej vylisujou a novej za lisujuo za pár drobnejch a pak akorát sehnat někoho, kdo ti udělá to zabroušení...

Napsal: ned kvě 10, 2009 18:31
od Dusan
Da sa to aj doma ale s vybavenim urobis pripravok ktory upnes o hlavu pomocou 4 M12 srub do dier pre prichytenie hlavy k bloku hlavu strcis do truby nahrejes na caa 180°C vyberies von a ruchlo sa snazis vylisovat voditko. potom si to zopaknes s novym a nalisuješ ho tam.
Poviem ti jedno som vymenil a povedl si nikdy viac.... radsej novu z obchodu

Napsal: ned kvě 10, 2009 21:14
od Hurikán
Dílenská příručka se o vodítcích ventilů zmiňuje následovně:
"Vyrábějí se vodítka s opravárenskými rozměry s přídavkem na vnějším průměru o 0,05 a 0,25 mm. Tato vodítka již mají opracovaný vnitřní průměr a nepotřebují proto opracování po montáži do hlavy válců."
"Pro výměnu vodítka použijeme přípravek A.60153/R Před výměnou vodítek 1. a 4. válce je třeba vyšroubovat dva upevňovací svorníky tělesa vačkového hřídele, protože překážejí nasazení trnu. Po montáži vodítka ventilu do hlavy je nutné přebrousit sedlo ventilu tak, aby šířka pracovní plochy odpovídala určeným hodnotám."
Průměr otvorů vodítek v hlavě válců:..................13,950-13,977 mm
Vnější průměr vodítek ventilů:............................14,040-14,058 mm
Montážní přesah vodítek v otvorech hlavy:...........0,063-0,108 mm
Napsal: ned kvě 10, 2009 22:38
od Atex
jaj vubec bych se o to nepokousel, je mnohem jednoduzsi a urcite i levnejsi sehnat jinou hlavu ... za penize ktere usetris kup gufera, udelej si sedla, pripadne ji jeste nechej strovnat a sup s tim na blok .... vubec bych nevymyslel nejake vymeny voditka .....
Napsal: ned kvě 10, 2009 22:59
od Little Red Riding Hood
Atex, jenže on to má určitě na 1700 hlavě... a kdyby někdo měl, tak ji beru taky..

Napsal: ned kvě 10, 2009 23:01
od Atex
Little Red Riding Hood píše:Atex, jenže on to má určitě na 1700 hlavě... a kdyby někdo měl, tak ji beru taky..

ejjj tak to nevim no, to je takovy problem na 1700?
Napsal: ned kvě 10, 2009 23:51
od Little Red Riding Hood
Atex, je malinko jiná... ta klasická by se musela minimálně snížit..