Stránka 1 z 1
starter
Napsal: čtv kvě 07, 2009 08:30
od JmJ
prislo mi emailem od Jindřich Šimek <
info@legionar.eu>:
Dobrý den. V poslední době mám problém se startováním. Na starou baterku to cvakne a těžko jednou otočí motorem, pak už jen cvaká pastorek.
Dnes jsem koupil novou baterku Topla Energy 55Ah a 480 A, a po namontování startér otočil těžce 3x motorem, ale motor nenaskočil.
Pak už tobylo zase podobné jak u staré baterky. Myslíte že to je ve startéru? Zítra jedu do prodejny, jestli je dobrá baterka.
Děkuji za radu. Šimek Jindřich
Napsal: čtv kvě 07, 2009 08:38
od 2108
baterka bude ok skôr uhliky a puzdra v starteru vymen a bude pohoda
Napsal: čtv kvě 07, 2009 08:50
od Luděk Musil
Také bych to viděl na nějakou interní záležitost startéru ... je možné ještě zoxidované očko silového kabelu. L.
Re: starter
Napsal: čtv kvě 07, 2009 09:13
od Petr HC
JmJ píše: Zítra jedu do prodejny, jestli je dobrá baterka.
Děkuji za radu. Šimek Jindřich
Je-li závada ve starteru nebo vadná (nejspíše nenabitá) baterie zjistíš, když změříš napětí na svorkách baterie při startování. Klesne-li pod 8 V je vadná baterie. V opačném případě je vada ve starteru nebo jeho připojení.
Napsal: čtv kvě 07, 2009 09:46
od Saša
Pohasnou (nebo zhasnou) při startování kontrolky ? Nebo kostra motoru .
Napsal: čtv kvě 07, 2009 10:21
od 2108
no pokial to pretocilo viac krat nez pri stare bat tak to baterkou nebude a navyse ked kupil novu kostra asi tazko ta pri silnejsie baterke tiez neprepusti viac ked nema kostru toto sa stava ked nedotlaci uhliky alebo su puzdra vydrete rotor krizi nema silu pretocit pri moc vydretom puzdre sa zachytava o stator ale ked uhlik je kratky a pruzina ho nedostatocne pritlaca je to to iste nevladze pretocit a pri tom zoberie kopu el vystavi baterku
Napsal: čtv kvě 07, 2009 10:37
od Saša
2108 píše:ale ked uhlik je kratky a pruzina ho nedostatocne pritlaca je to to iste nevladze pretocit a pri tom zoberie kopu el vystavi baterku
Tohle je prvda pouze z části - nezvládá protočit , ale proudu bere míň (nezatěžuje tolik bateriji) . Mezi uhlíkem a kolektorem vzniká nedostatkem přítlaku velký přechodový odpor a tím nemožnost přenést velký proud (výkon) . Tento případ je velmi destruktivní pro startér , protože v místě špatného styku uhlíků vzniká velké teplo a ničí se kolektor .
Napsal: čtv kvě 07, 2009 10:47
od 2108
jasne blbo som to napisal zhrnul by som to asi tak ze si myslim ze na 99% je to starter lebo kostra sa sprava trosku inac zaoxidovany kabel tiez a ked uz rozhodim starter tak vymenim puzdro aj uhliky samozrejme ze vycistim a potom toci paradne