Stránka 1 z 2

Hlava motoru

Napsal: stř kvě 06, 2009 20:25
od Thoman
Zdravím,je možné dát na 1300(011) hlavu z 1200(01).Hlava z 1200 neni unifikovaná.Mám komplet repas hlavu na 1200.Je tam v nich nějaký rozdíl? :?:
Díky za radu

Napsal: stř kvě 06, 2009 20:42
od rosta
měly by být záměnné-někde jsem četl myslím že v tůmovi že na 1300 jde hlava 01

Napsal: stř kvě 06, 2009 20:52
od Maysner
zamenit je muzes

Napsal: čtv kvě 07, 2009 06:03
od Luděk Musil
To Thoman: napiš sem, prosím, označení těch hlav a hnedle budeme vědět víc. Obecně je to ale možné. L.
PS: označení hlavy - např. 21011-1003015-10 ... je to "vylitý" na levé straně hlavy.

Napsal: čtv kvě 07, 2009 06:52
od Křečík Barbuška
Hlavy a jejich osazování má rozepsané Tůma, já mám v sedmičce kombinaci takovou o které se ani nezmiňuje a funguje to taky :) . Pravděpodobně máš tu "novou" 2101-1003011 nebo 2101-1003015, ta první má kompresi 8,8 a druhá 8,5. U té druhé jsou prý nějak menší kanálky chlazení, ale to asi nebude žádné drama, když mi funguje na motoru 2103 živeném plynem. Nejlepší by bylo když by to tu vyčuchal mág Marek a provedl zasvěcený výklad. Nahoď to číslo.

Napsal: čtv kvě 07, 2009 08:39
od Marek
Jediná hlava, která zvyšovala kompresní poměr z 8,5:1 na 8,8:1, je 2101-1003011. Jenže těch bylo jako šafránu, takže nepředpokládám, že ji máš.

Takže jestli má Tvá hlava označení 2101-1003015, má stejný spalovací prostor jako unifikovaná hlava 21011-1003015-10 (liší se jen menšími chladicími kanálky).

Napsal: pát kvě 08, 2009 14:04
od ger007
2101-1003011 ta hlava nebola na tych prvych 01kach ???? bo moj motor co bol v LULU bol z 1973 a mam pocit ze tam bolo neake taketo oznacenie

Napsal: pát kvě 08, 2009 14:54
od Puhi
ger007 píše:2101-1003011 ta hlava nebola na tych prvych 01kach ????
hej

Napsal: ned zář 27, 2009 20:39
od Thoman
číslo hlavy je 2101-1003015.Je možné ji teda namontovat na 21011-kový motor?až teď jsem se k tomu dostal.

Napsal: ned zář 27, 2009 21:21
od Luděk Ondrůch
Ano lze, používá se na všech typech motorů 2101 - 2107 + 2121 kromě stříkaček.

Napsal: úte zář 29, 2009 06:50
od Marek
Thoman píše:číslo hlavy je 2101-1003015.Je možné ji teda namontovat na 21011-kový motor?až teď jsem se k tomu dostal.
Hlava označená tímto číslem je shodná s unifikovanou hlavou 21011-1003015-10. Liší se pouze velikostí chladicích kanálků.

Takže jak psal Luděk Ondrůch - bez obav :wink:.

Napsal: stř lis 04, 2009 20:58
od lypos
Zdravím, mám problém týkající se hlavy, tak se vecpu sem.

Praskla mi hlava na 2105 třináctistovce, protože vletěl do prvního válce šroubek někde od filtru LPG(přesně nevím jestli filtr nebo jiná část), protože tam nebyla zajišťovací matka :evil: , šroubek se uvolnil a přes karbec a sací potrubí prošel do prvního válce, podřel píst a rozmlátil hlavu :evil: , to mi řekl známý, co jsem to dal k němu opravit. Píst zvrchu oleští, tam prý problém není.

Ale nejde mu sehnat hlava. Nemáte někdo hlavu na 2105 třináctku? Výše čtu, že bych mohl použít i hlavu z 2101 dvanáctistovky, je to fakt? Mám možnost jednu hlavu z dvanáctistovky sehnat, tak ať nekupuju zbytečně.

Díky za odpovědi.

Napsal: stř lis 04, 2009 21:12
od Roman
Na 2105 1300 remen ide hlava jedine z 2105 1300 remen, ziadna ina.

Napsal: čtv lis 05, 2009 05:13
od peet2101
2105 1300 má řemenový rozvod, všechny ostatní motory mají rozvod řetězový.

Napsal: čtv lis 05, 2009 07:02
od Luděk Musil
peet2101 píše:2105 1300 má řemenový rozvod, všechny ostatní motory mají rozvod řetězový.
Tuto větu bych upřesnil:
Motory s řetězovým rozvodem mají delší hlavu. Rozvodová kola a řetěz běhají v olejové lázni, proto musí být "obal" - prsa motoru a hlava i přes ně.
Motory s řemenovým rozvodem nemají potřebu tento (řemen) mazat. Proto rozvodový mechanismu běhá vně motoru. Hlava je o tento mechanismus "kratší".
Proto tyto hlavy nejsou ani stejné, tím pádem ani záměnné.
L.