Stránka 1 z 1

V-meter

Napsal: stř dub 29, 2009 08:44
od Paťo Zvolen
Prečítal som si tu na fóre v rôznych sekciách mnoho príspevkov na témy : nedobíja, prebíja BATT, kontrola BATT, digitálne meráky a pod. Rozhodoval som sa kde zaradím môj skromný "výtvor" a nakoniec (keďže je to implementované v Nive) davám to sem.

Vzhľadom k poskromnejšiemu výkonu alternátora a prítomnosti navijáka som už dávnejšie uvažoval nad monitorovaním stavu BATT. LED-kovú variantu vzhľadom k dobe a cene modulu cca 6€ zavrhol a vyriešil to nasedovne. Je tam ešte malé relátko, takže sa to spína otočením kľúča do 1 polohy. Za tie prachy nie je o čom mať trvalý (a navyše veľmi presný) prehľad.

Napsal: stř dub 29, 2009 08:50
od Roman
Pekné, ale tých 11,52 voltov je dosť blbý stav baterky. Alebo si to fotil počas štartovania? :P

11,52V

Napsal: stř dub 29, 2009 10:16
od Paťo Zvolen
Zrejme niekedy v situacii ked BATT uz bola vplyvom NEjazdenia poslabsie na tom

Napsal: stř dub 29, 2009 11:21
od Marek89
Ako si vyriešil napájanie toho V-metra ? Je to napájane priamo 12V či je to stabilizované na nižšie napätie ? Ja skôr uvažujem nad led voltmetrom 3,5 miestnym

Napájanie

Napsal: stř dub 29, 2009 11:52
od Paťo Zvolen
Napájanie je vyriešené cez 9V (tak požaduje výrobca modulu) BATT , pretože modul nie je schopný merať za stavu, že napájacie napätie (hoc aj stabilizované) ja zároveň napätím meraným. Má to nejaký súvis s galvanickým oddelením zeme. Proste meria to, ALE bludy.

Napsal: stř dub 29, 2009 12:10
od Saša
Ano jde o potřebu galvanického oddělení napájení . Prodávají se ovšem i moduly s možností neodděleného napájení . Jsou ovšem o trohu drahší . Napájení (aby tam nemusela bejt baterie) lze vyřešit DC/DC konvertorem . Dá se zdarma vyštrachat (sehnat) ze starých desek z počítače (je to na desce pro internetové připojení přes telefoní linku 64kb) černá krabička cca 3 X 1.5 cm .

LED nedoporučuji špatná viditelnost na dením světle .

Galvanické

Napsal: stř dub 29, 2009 12:22
od Paťo Zvolen
Saša píše: Dá se zdarma vyštrachat (sehnat) ze starých desek z počítače (je to na desce pro internetové připojení přes telefoní linku 64kb) černá krabička cca 3 X 1.5 cm
Máš pocit, že pouhopouhé "sériové" zapojenie DC/DC galv. oddlenia do obvodu vyrieši tento "problém" ?

Napsal: stř dub 29, 2009 12:42
od Saša
Ano . Je to vlastně miniaturní zapouzdřený impulsní zdroj oddělení je pomocí imp. trafíčka uvnitř . Vstup a výstup má galvanicky oddělenou GND (zem) Tím nahradíš samozřejmně bateriji .

Napsal: stř dub 29, 2009 20:10
od Dusan

Jednoduchosť

Napsal: čtv dub 30, 2009 06:57
od Paťo Zvolen
Zapojenia sú GOOD, má to však 1 podsatnú vadu. Keďže sa jedná o auto ktoré okrem asfaltu relatívne často vidí aj terén, nie je zrovna najvhodnejšie "prešpikovať" ho prídavnou a doplnkovou elektronikou. Elektronika a vytriasanie sa v teréne to NEM dobrý kombinácia. Kto nezažil nempochopí.

Napsal: čtv dub 30, 2009 09:49
od Dusan
No tych suciastok tam nieje vela a menic sa da spravit otrasu vzdorny (zahnute nozicky, zalakovany plosak a zaliaty)...skor mam obavy o ten cinsky smejdovy displej...

Jednoduchosť prevedenia ...

Napsal: čtv dub 30, 2009 14:34
od Paťo Zvolen
Počet súčiastok - veľa/málo v zapojení je relatívny pojem. Je tam cca 12 súčiastok a to ešte neberem do úvahy stabilizátor z 12V na 9V ktorý nie je v zapojení zahrnutý. Predmetné zapojenie (aj keď určite funkčné) je podľa mňa vhodné pre nevybúreného "tuningáča". V našom OFF segmente a "vytriasaní" sa skôr uchytí čo najjednoduchšie zapojenie s najmenším počtom komponentov celkovo. Ak človek reálne aj chodi do terénu (nemyslým tým prašnú nespevnenú cestu poľom) má určite iné starosti ohľadom "servisu" auta ako ho "prešpikovať" podobnými zapojeniami.
A na margo Displaya : nevydrží ?? no nevadí, za 6 € sa kúpi ďaľší. Je to určite nepomerne presnejšie ako ručičkové orientačné "divočiny".

Napsal: čtv dub 30, 2009 17:09
od Saša
Ten s toho PC je téměř nezničitelný , vydrží i mrštění proti zdi a přejetí autem a navíc je zdarma a hotov .