Stránka 1 z 2

Bezsynchronova prevodovka s celnym ozubenim

Napsal: úte dub 28, 2009 20:03
od Marek Kovac
:?: Neporadil by niekto alebo tak sa spytam ci nahodou niekto by nemal vykresy alebo nejake cisla na vyrobenie toho ozubenie? myslim presne parametre jednotlivych koliesok.chcel by som si dat vyrobit to ozubenie len nemam z akych parametrou... :?: lebo sa uz z madarska daju take prevodovky kupit ale je to dost drahe a radsej by som si to ja urobil len nemam z akych udajou dopomohol by niekto? :?: :idea: za tie udaje alebo technicke vykresy by som aj zaplatil...

Napsal: stř dub 29, 2009 12:33
od Saša
Ha že by se rodil nějaký závoďák . Vyrobit by je šlo podle "starých" . Jen "narovnat" zuby .

Napsal: stř dub 29, 2009 18:26
od Marek Kovac
Ahoj mno tak jj chcel by som aj mam kto by mi to vyrobil len nemam z akych parametrou....motor uz jaks taks mam skoro vsetko ale bez tych dvojtych webrou su drahe 13 000sk slovenske koruny jedna teraz mam cca...110.120 Hp...podvozok tiez do porovicky rozrobeny ....akurat este samosfor shanam lebo mam zvarany diferak....a pre takovu prevodovku by som sa nenahneval....ma tu jeden taku ale tiez nema parametre....neviem ci beresa poznate.....byva vo vedlajsej dedine mno som zo slovenska...

Napsal: stř dub 29, 2009 18:49
od Puhi
Marek Kovac píše:neviem ci beresa poznate.....byva vo vedlajsej dedine mno som zo slovenska...
:laughing3: :laughing3: To ma dostalo do kolien :lol: :lol:


Nie, myslím si, že Česi Bereša poznať nebudú :mrgreen:

Napsal: stř dub 29, 2009 18:51
od Yellow01
Jestli myslíš Dodiho, tak toho opravdu neznáme :D

Napsal: stř dub 29, 2009 19:35
od Marek Kovac
ano jeho som mislel .hh ale tiez nema alebo nevie tie parametre aj on si len doniesol s madarska prevodovku ci co.... :x

Napsal: stř dub 29, 2009 19:36
od Marek Kovac
nemate nikoho chalani kto by o niecom takom vedel potom?

Napsal: čtv dub 30, 2009 07:59
od Lada Rider
Marek Kovac, ty sa nauc najprv gramatiku kamarat

Napsal: čtv dub 30, 2009 08:17
od Pája
Lada Rider píše:Marek Kovac, ty sa nauc najprv gramatiku kamarat
No to je rada nad zlato..

Asi bych se opravdu radši poohlíd v maďarsku. Myslim, že to bude nejrychlejší a zároveň nejlevnější řešení.

Napsal: čtv dub 30, 2009 15:30
od Lada Rider
skusil by som racing-bazar.hu

Napsal: čtv dub 30, 2009 16:00
od Kalasnikov
xx

Napsal: čtv dub 30, 2009 19:09
od Marek Kovac
Kalasnikov, mno nie nie to kamarat by mi robil v takej firme robi co vyrabaju prevodovky ...myslim od ozubenych kolies az po obal...preto si zhanam tie udaje...

Napsal: čtv dub 30, 2009 19:10
od Marek Kovac
stou gramatikou ani ma to tak nevzrusuje.....na tej stanke madarskej som ano bol a pozeral .....tiez nic a ani celu prevodovku som tam nenasiel...myslim taku..

Napsal: čtv dub 30, 2009 19:27
od Jelen
Chlape, do jednoho příspěvku se dá napsat víc, když budeš chtít něco dopsat posléze, tak to můžeš udělat do toho posledního tak, že dáš tlačítko upravit ;) Takhle hned po sobě to tu není moc tolerováno. Když je to po delší době, tak je to jedno :)

Napsal: čtv dub 30, 2009 19:32
od Štěpán
To MK: Co víš o problematice ozubení? Pokuď máš aspoň nějakého šajna o této vědě, tak rozeber původní převodovku, spočítej si na všech ozubených kolech počty zubů, moduly, roztečnou kružnici a vzdálenost os mezi hnací/hnanou hřídeli a předlohovou hřídeli a můžeš si začít matematicky ty zuby narovnávat. Při zachování počtu zubů a roztečných kružnic by se ti měl zvětšovat modůl, což ve výsledku znamená vyšší přenos Mk a taky menší axiální namáhání ložisek.
Myslím, že sehnat materiál na výrobu dílů, by nebyl problém, ale jsou tu další aspekty, které to mohou malinko zkomplikovat. Fréza, ševing nebo bruska na ozubení, broušení průměru a zápichu na hřídelích a kolech. Musí se to zakalit a posléze vyrovnat pokřivene hřídele apod. Ke zvýšení pevnosti taky přispívá otryskáni ozubení.
Myslím, že pro výrobu takovéto převodovky je dobré mít pořádně vybavenou dílnu, takže se asi vykašli na to, že bys to dělal a radši si tam nech to co máš, a nebo si kup za 20 000,- nebo kolik to vlastně stojí a nebudeš mít další starosti. :wink: