Stránka 1 z 4

Předstih:

Napsal: pon zář 12, 2005 05:16
od tonmi
Jaký by jste doporučovali předstih při provozu na lpg, u 1500 ccm.

Napsal: pon zář 12, 2005 08:55
od Majo
rozdelovac s podtlakom alebo bez?

Napsal: pon zář 12, 2005 10:47
od tonmi
S podtlakem.

Napsal: pon zář 12, 2005 11:15
od Míra151
+/- 0-5 stupńů záleží jak je opotřebovanej motor a rozvody včetně rozvodového řetězu. Nejlepší je udělat rysku a pootáčet rozdělovačem až to bude nejlepší.
Pak nasednout a jezdit do kopce a doladit do detailu tímto způsobem
:lol:

Napsal: pon zář 12, 2005 13:00
od Marek
To, zda má rozdělovač podtlakovou regulaci či ne, nemá absolutně žádný vliv, proto nechápu onen dotaz, Majo - zrovna Ty???!!!

Jinak na LPG nastavuji stejný předstih jako při benzinu, a to na horní hranici tolerance udávané výrobcem. Neumím si představit, že při každém přepnutí do benzinu to půjdu pod kapotu přelaďovat!!! Poněkud podivný dotaz, myslím.

Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.

Napsal: pon zář 12, 2005 13:08
od Drobek81
Marek píše:Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
nejen amaterske ale i nebezpecne pro motor.Muze dojit k podpaleni ventilu...

Napsal: pon zář 12, 2005 13:10
od Marek
Drobek81 píše:
Marek píše:Navíc experimentovat s předstihem formou "pootočím rozdělovačem, až to bude nejlepší" je malinko hazard. Předstih musí sedět v toleranci +- 2 stupně v celém rozsahu provozních otáček, proto takové "ladění" považuji přinejmenším za amatérské.
nejen amaterske ale i nebezpecne pro motor.Muze dojit k podpaleni ventilu...
Jistě. A mimochodem - LPG si taky rád střelí do sání, zejména má-li méně předstihu. To je potom tóčo!!!

Napsal: pon zář 12, 2005 13:23
od Teepee
Ou jé, když si vzpomenu, jak jsem na jaře 2004 dolaďoval Modrého LADU skutečnému majiteli (tchánovi) a on bloumaje pod kapotu a na mne, jak se snažím od oka nastavit směs a vzduch nově namontovaného karburátoru povídá. No de to ňák divně a na co je tohle kolečko. Já povídám no na posunutí předstihu. A tak s ním začal kroutit. Oba jsme zkonstatovali, že když se předstih o stupínek (možná dva) posunul (nevím přesně kam, myslím, spíš zmenšil) tak motor běžel klidněji. Nechal jsem to s tím, že Marek to na srazu obliká a uvidí se.
No a Marek pak pověděl: sakra, jediný, na co nemusím šahat je předstih. A jal se vyndavat pružinku z odstřediové regulace...

A pak že vod voka nééé :D :D :D :D
PS: no to spíš pro pobavení a pro seznámení s náhodou. Nikoli pro zpochybnění předchozích příspěvků. :!:

Napsal: pon zář 12, 2005 13:39
od Marek
No vidíš, Ty kluku šikovnej!!! :D :D :D

Napsal: pon zář 12, 2005 14:31
od tonmi
Ale já mám na to stroboskop.

Napsal: pon zář 12, 2005 14:41
od Míra151
Jelikož tyto auta dělám několik let tak můžu konstatovat že po určitém počtu najetých KM se rozvodový řetěz vytahuje takže se stupně posouvají a tím pádem se musí naladit předstih znovu.
Za svou existenci jsem neviděl jeden podpálenej ventil a to jsem několik aut měl i opravoval včetně gufer na ventilech
Na LPG jezdím od převratu a vždy se to nastavilo stejně na benzín jak na plyn ale na plyn je lepší o stupeń víc přidat jinak je to na plyn mrtvola
Pokud to někomu střelí do sání tak to není správně nastavený to je jasný

Takže když to shrnu nevim o autě které má najeto 150tis. i více aby se ladilo jako novej motor.Na Škodovce se dělájí rozvody po 100tis
Lada má výhodu že je tam šponovák ale když se řetěz vytahne tak se
kola rozvodu pootočí a předstih je v háji
Kolečko tam bylo dáváno na dva druhy benzinu je to vačkové kolečko
s kterým se dá ubrat nebo přidat ale je to nouzovka

Napsal: pon zář 12, 2005 14:44
od Míra151
Stroboskop mám taky i se svíčkou na seřízení karburátoru ale u tohoto auto s počtem KM je stroboskop nanic
To je potřeba mít uši a cit čau

Napsal: pon zář 12, 2005 14:59
od Drobek81
OK kdyz si to nekdo dela doma "na kolene" tak beru ze na to vesmes staci i zarovka nebo hruby odhad,jezdit to taky bude.Ale pokud je stroboskop tak staci nastavit predepsanou hodnotu a je to bez problemu...
mmj to se divim ze jsi nevidel podpalene ventily, to je docela bezny jev...A vznika to v dusledku spatne ventilove vule nebo nestastne nastavenym predstihem...Ale to je snad jasny :D Pravdou je ze se nepodpali hned, ze to chvili trva.

Napsal: pon zář 12, 2005 15:05
od Míra151
pokud má někdo špatnou vůli na ventilech a ještě dotahuje motor tak že zpívají národní hymnu tak není řidič ale hovado

Napsal: pon zář 12, 2005 15:36
od tonmi
Tak jak říkáš Míro151, Tak bude stačit 7 stupnů? Nebo 5.