Stránka 1 z 3

Brzdy-pedál k podlaze

Napsal: pát dub 24, 2009 22:22
od D1NOsauR
Zdravím, hledal jsem tu-nenašel. Mám dotaz, mam 2103, auto brzdilo dobře, akorát táhlo k jedné straně a přední kola šli ztěžka, tak jsem vyměnil gumičky a prachovky a vyčistil pístky. Auto teď z kopce jede jako blázen, ale brzdový pedál jde skoro až k podlaze, což mi je logický, pač už se přední pístky hejbou, tak je potřeba dodat víc kapaliny do brzd, Jediný co mě napadlo je zkontrolovat samostavy (nebo excentry) zadních brzd, po sundání bubnů jsem tam ale nic takovýho nenašel, nevíte prosím někdo čím to může být, popř. jak seštelovat, že jde pedál skoro až k podlaze? brzdy jsou odvzdušněný. hlavní válec byl měněn. Při nejhorším si na to musím zvyknout. Ještě zkusím vyměnit gumičky vzadu

Napsal: sob dub 25, 2009 07:29
od peet2101
Já mám taky průpěh brzd dost pochybnej, ale když to sešlápnu až na podlahu tak se kola bloknou.
K těm zadním brzdám, na 01 sou excentry který mají z vnitřní strany (za kolem) šestihranou hlavu a seřízení spočívá v tom že je otočíš tak aby to brzdilo a pak kousek zpátky, ale 03 už bude mít možná samostavy.

Napsal: sob dub 25, 2009 13:05
od Stanley__001x
Brzdovej pedál k podlaze rozhodně jít nemá a to asi v žádným autě. Takže někde bude chyba, ty přední pístky maj mít chod tak 3mm a i to už je dost spíš tak 0,5-1mm na každým, jestli se ti vrací moc, je chyba v mažetě která jednak těsní ten pístek a pak taky zabezpečuje ten zpětný odskok po odbrždění.
Koukni do FAQ na brzdy je to tak všechno...

Napsal: sob dub 25, 2009 13:45
od Puhi
"spätný odskok" ti nezabezpečuje manžeta, to už by sme dopadli :lol: piestik sa vracia aj keď na ňom manžeta nieje. 03 má samostavy, je to tá sranda so silnou pružinou, ktorá akoby "jediná" drží čeľuste na tom plechu bubna :roll: ale to je jedno, toto by malo fungovať. Podľa mňa je KO hlavný válec, ten nový je fenox?

Napsal: sob dub 25, 2009 15:17
od Stanley__001x
Puhi,
V předních brzdách?

Napsal: sob dub 25, 2009 15:19
od Puhi
co? :roll:

Napsal: sob dub 25, 2009 15:31
od Stanley__001x
Co dovolí odskočit zpět pístku v předních brzdách těsnící manžeta nic jiného tam není.
V tom bude asi i problém, velký chod předních brzd --> velký chod HBV, když by ten byl KO tak by to asi nešlo odvzdušnit jak psal dinosaur.

Napsal: sob dub 25, 2009 16:25
od Puhi
Stanley__001x, Ako to že tam nič iné nieje??? Manžeta (hovorovo u nás prachovka) je iba na zachytávanie nečistôt, ona by sa teoreticky nemala s brzdovkou vôbec stretnúť. Na tesnenie je v stene valčeka tesniaca gumička, a tá aj vracia piestik späť, a tak isto by mal aj hlavný valec vytvoriť podtlak pri uvoľnení pedálu. Manžeta nič netesní, iba "chráni"

Napsal: sob dub 25, 2009 17:13
od Stanley__001x
Tak to byla chyba ve výkladu pojmů :lol: . Manžeta = těsnící kroužek, prachovka není mažeta. U nás alespoň ne :P .
Hlavně že se lidé domluví co?

Napsal: sob dub 25, 2009 17:22
od Puhi
Stanley__001x píše:Hlavně že se lidé domluví co?
Asi tak, no dobre, pochopeno :lol:

Napsal: sob dub 25, 2009 20:39
od Nulašestka
D1NOsauR píše:hlavní válec byl měněn.
Pokud byl měněn za nový, tak bych hledal chybu zde.

Napsal: ned dub 26, 2009 09:11
od D1NOsauR
Díky všem za reakci. Kouknu do FaQ to mě nenapadlo :oops: . Značku toho válce neznám bylo to v azbuce. Přední pístky mají chod zhruba 1- 2 mm. V ladě mi řekli že dlouhej chod válce se dá někdy seštelovat přitažením ruční brzdy. taky to zkusím. Nebo že to někdy dělá posilovač. Tak půjdu laborovat. Každopádně díky za odpovědi.

Nulašestka:
Pokud byl měněn za nový, tak bych hledal chybu zde.


Jestli je i tenhle válec španý, tak si na to radši zvyknu :D

Napsal: ned dub 26, 2009 10:00
od Puhi
počuj, tým prištelovaním si mi niečo pripomenul. Zhoď dole válec, a tam, kde ti tá tyčka od pedálu tlačí na piest válca by mala byť taká, akoby nastavovacia "matka", skús to s ňou nastaviť :wink: (aspoň f126 to tak mal :lol: , u lady som si nevšimol)

Napsal: ned dub 26, 2009 11:09
od Petanek2101
ne u žiga se na tej tyčce co tlači na valec nic takoveho nešteluje,bud si nastav dobre samostavy a aj tou ručkou se to da doštelovat

Napsal: ned dub 26, 2009 13:00
od Vašátor
Hele, než to celý rozdrbež, tak to pořádně odvzdušni :!: . Pokud jde pedál až k podlaze, je tam prostě někde vzduch. Občas se vzduch ven dostává velice špatně, už se mi párkrát stalo, že přes veškerou snahu při odvzdušňování, kdy už žádný vzduch nešel, pedál šel skoro k podlaze. Nechali jsme to být a odvzdušnili za týden, přičemž vyšla kupa bublin a pedál bral tak jak má.

Každopádně to lze naprosto jednodušše zjistit:

Pokud máš vůli na zadních excentrech (ne každá 2103 měla samostav, je to podle r.v.), zatáhni ruční brzdu a párkrát šlápni na pedál brzdy. Potom to nech chvíli být a zešlápni znovu. Pokud bude brát pedál nahoře, chyba je v zadních excentrech. Pokud bude brát stejně (dole), je tam vzduch.

Vzduch v brzdách se projeví tak, že když rychle zašlapeš na pedál, najednou bude brát chvilku výšše.