Upravy výfuku
Napsal: pon dub 20, 2009 22:16
toto som našiel na nete:
Úprava výfuku
Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.
Osvědčené jsou dvě verse:
Jednoduchá úprava:
Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Složitější úprava:
Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků )
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.
Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.
Úprava výfuku
Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.
Osvědčené jsou dvě verse:
Jednoduchá úprava:
Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Složitější úprava:
Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků )
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.
Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.