Stránka 1 z 2

Upravy výfuku

Napsal: pon dub 20, 2009 22:16
od XavierX
toto som našiel na nete:


Úprava výfuku

Jako reakce na časté dotazy kolem úpravy výfukového potrubí s tlumičem výfuku uvádím zde osvědčenou úpravu
z Maďarských stránek (http://www.celtia.hu/ladaklub) . Její výhoda je v tom, že je již osvědčená přímo na Ladách
a nemusí se proto zdlouhavě experimentovat.

Osvědčené jsou dvě verse:

Jednoduchá úprava:

Spočívá v ponechání kompletního výfukového potrubí kromě zadního tlumiče, který může být nahrazen novým absorbčním tlumičem
podle následujícího obrázku. Tato výměna by měla přidat kolem 5kW.
Obrázek

Složitější úprava:

Při této úpravě je ponecháno pouze litinové sběrné potrubí a přední Y - potrubí, které je ovšem upraveno na větší průměr 50 mm.
To samozřejmě přináší nutnost výměny zbytku potrubí za větší 50 mm. Zadní tlumič je nahrazen novým absorbčním tlumičem podle obrázku.
Tato úprava by měla přidat kolem 10 kW. Koncové potrubí vycházející z tlumiče má být 300 mm dlouhé, jinak není zaručen 100% efekt.
Obrázek

- Skelnou vatu ( kovové špóny ) je nutné pořádně napěchovat, protože jinak by došlo k jejímu vypálení.
- Děrovanou trubku v tlumiči není nutné ručně vyvrtávat, ale můžete si koupit již děrovaný plech, který stočíte a svaříte.
Ušetříte tak mnoho času a vrtáků :o)
- Pokud se již bude dělat nové výfukové potrubí s tlumičem není na škodu ho udělat rovnou z nerez-oceli.

Ono to tu už možno je na fore no nedarilo sa my to nikde nájsť.
Už dávnejšie som to našiel na nete a mal som to uložene vo Worlde :)
Zaujimalo by ma či to už niekto z fora skušal, či to naozaj funguje.

Napsal: čtv dub 23, 2009 20:04
od ger007
mno ja by som sa do toho v lete v klude pustil ako hruby to ma byt plech ??? 1,5 mm ?? vyzera to jednoducho :-D

Napsal: čtv dub 23, 2009 20:22
od Lada Rider
hento neda 10kw ani vo sne

Napsal: čtv dub 23, 2009 21:14
od ger007
mno tie vykonove parametre ani mne nesedia

Napsal: čtv dub 23, 2009 21:58
od rosta
jestli to pomůže tak 3-4 kw maximálně :?

Napsal: čtv dub 23, 2009 23:41
od XavierX
no to s tím výkonom je prehnané, ale presne takto to tam bolo. :roll:
A plech, no tak to vnutorne sitko (rurku) asi tak 1,2 - 1,5,
ak by si to robil z nerezoveho tak menej samozrejme, a na obal by stačil 1,2 plech a asi aj menej.
V seriových výfukoch má ta dierkovana rurka okolo 1,2mm, sa my zdá že to bol aj nerez.
Jediny na celom tom výfuku.

Tiež by ma zaujimalo kde sa daju zohnať taketo plechy, dierovane.
Lebo ja som robil vlastný výtvor, z lešenárskej rurky vyvŕtal som do nej cez 500 dierok 5mm,
ruka bolela ako koňa. Tak už by som si radšej zohnal taký plech :)

Len pre porovnanie, alebo na odvodenie materialu Supersprinty:
prívodná trubka 1,5mm nerez
hliníkom potiahnutý oceľový tlmič (obal) o hrubky 1,5mm
to vnutorne dierkovane potrubie je z 1,2 až 1,5mm nerezu
koncovky su z 1mm nerezu

Napsal: pát dub 24, 2009 08:07
od Little Red Riding Hood
XavierX, zajdi se tam u vás kouknout do nějakeho ferocentra... nebo něčeho co mate na slovensku.. hned budeš chytřejší.. koukni na tenkostěne trubky, co u vás seženeš a plech děrovanej se taky prodává... a nebo dojdi k nám do olomouce my ti svařime vejfuk.. :D

Napsal: pát dub 24, 2009 09:24
od Saša
Pozor na typ nerez plecu . Né každý snáší vysoké teploty a vybrace (praská) .

Napsal: pát dub 24, 2009 10:07
od Jimmi
Saša píše: ...a vybrace...
Vibrace vole :D
Ne že by mi to tak vadilo, ale tohle slovo se na všech autíčkářských fórech vyskytuje strašně často a z 90% to lidi napíšou s tvrdým....

Napsal: pát dub 24, 2009 10:10
od Cory
preotze su tvrde :)

Napsal: pát dub 24, 2009 23:11
od mayo456
nebolo by jednoduchsie kupit hotovy vyfuk jak sa trapit s tamtym? viem ze to zrovna najlacnejsie nie je ale podla toho obrazka mi tie vykony velmi realne nepripadaju

Napsal: sob zář 19, 2009 11:57
od ladadriv3r
zdravim Vas! Potreboval by som nejaku jednoduchu upravu vyfuku nieco vyrobit doma....a menit zadny tlmic sa mi nezda rozumne...Chcel by som nieco aby to malo zvuk no zaroven aby to nerevalo ako besne a aby aj vykon bol optimalny....Motor mam 15tku v 2101 hlava znizena o 1,5mm...lestene sacie...ostra vacka 300°....co poviete na to keby som uplne vyrezal stredny diel vyfuku a nahradil ho nejakou rurou?...

Napsal: sob zář 19, 2009 12:12
od peet2101
Pokud se nemýlím tak střední díl je rezonátor a ten podle doktora Marka vyrovnává tlaky př zavírání a otevírání ventilů. Takže by to chtělo v případě nahrazení trubkou aspoň nějakej sportovní rezonátor s větší průchodností.

Napsal: sob zář 19, 2009 12:56
od ladadriv3r
ale wed tlaky pri otvarani a zatvarani ventilov robia setky tlmice nie?...kedze kazdy dava nejaky odpor vyfukovym plynom....si myslim ze ked ten jeden vyberem bude v pohode...ale oprav/te ma ak sa mylim necham si poradit...:))

Napsal: sob zář 19, 2009 18:02
od Little Red Riding Hood
dej pruchozí zadní tlumič...