Stránka 1 z 2

zapaľovanie ?

Napsal: úte dub 14, 2009 19:12
od alena25
zdravím
prosím o radu, skúsenosť a pod. :idea:

mam lada niva 1,6 karburátor
keď som kúpil mal som motor lager 1,6, pri zohriatí sa mi rozladilo zapaľovanie, a nie naštartovať
vymenil som motor za 1,3 to isté
vymenil som motor za 1,6 po GO to isté, vymenil som asi 7 karburátorov a 4 rozdeľovače /nové kladivká, ložiská, kondenzátor.../ -to isté vždy keď sa zohrial problémovo štartoval ale na roztlačenie naskočil
nakoniec som kúpil v jeseni fungláč nový rozdeľovač -max spokojnosť až do dnes,
bol som v teréne motor za zohrial a čím ďalej tým horšie štartoval až sa mi podarilo vyšťaviť batériu ale došiel som nejako domov, motor vychladol, batériu som dobil a na šupa našťartoval,
ak má s tým niekto skúsenosť tak prosím poraďte
už neviem čo meniť, indučku, káble, karburátor ?
dik
slavo

už sa nezlostím iba :lol:

Napsal: stř dub 15, 2009 06:15
od vik2
mam vyzkousene 3 Nivky. Jedna motor dost v haji(klepal, tlaky 9,5), druha jetej motor(tlaky 10,5), a treti motor motor po GO.
Prvni dve chytaj na otoceni teple/studene je jim to jedno. Akorat teple stojici delsi dobu, odpari se benal a musim tocit dele.


Treti paradoxne chytala tepla uz delsi dobu spatne. dlouho tocit a pak teprve, nekdy ani ne a musel jsem ji chvili nechavat stat. LPG/Benzin - jak byla tepla a nechytla hned, mel jsem problem. Kde co jsem vymenil a nic(kabely, svicky, atd)......
Nakonec se jako zavada ukazaly male tlaky 2 prostrednich valcu, spatne tesneni(povestna kvalita ND). Jednoho dne proste ulitlo a bylo(tlaky 11,5-0-0-11,5). Ted po oprave chyta tepla/studena dobre a jede lepe.(tlaky po oprave jsem nemeril)

Takze moje rada, zkus nechat zmerit tlaky.

Napsal: stř dub 15, 2009 07:29
od Puhi
vik2 píše:Akorat teple stojici delsi dobu, odpari se benal a musim tocit dele.
Tu bude problém. U krabíc je to to isté, jednoducho to ani nieje závada, stačí pri štartovaní naraz stlačiť plyn na podlahu a ono to hneď naskočí :wink: Môžte meniť motory a zapaľovania, ten odpar tam bude vždy :wink: :P
vik2 píše:Nakonec se jako zavada ukazaly male tlaky 2 prostrednich valcu, spatne tesneni(povestna kvalita ND). Jednoho dne proste ulitlo a bylo(tlaky 11,5-0-0-11,5). Ted po oprave chyta tepla/studena dobre a jede lepe.(tlaky po oprave jsem nemeril)
Nemyslím, pozri koľko motorov vymenil :P

Napsal: stř dub 15, 2009 10:42
od Majo
Ze by ho to nenapadlo? Stlacit plynovy pedal? Ak je to skutocne tak tak to tu mame vykon roka - menit motory jeden za druhym kvoli tomu :mrgreen:

Inak to potvrdzujem - 90percent karburatorovych zigulov/niv a samar nevynimajuc) proste zohriate bez stlacenia plynoveho pedala nenastartujes. Dokonca tento manier maju aj niektore vstrekovacky :lol:

Napsal: stř dub 15, 2009 10:45
od Puhi
:dontknow:
No, zo začiatku ani mne to štartovanie nešlo :mrgreen: a plyn som stláčal, no ale kto mal vedieť že hneď naplno ho treba.... :lol:
Som zvedavý čo odpíše :)

Napsal: stř dub 15, 2009 12:04
od Pája
"po zohriati sa mi rozladilo zapalování", tak nevim, co si pod tim představit... Ale nestlačení plynu při startu asi ne proboha.

Napsal: stř dub 15, 2009 14:33
od Puhi
no keď menil toľko motorov a karburátorov atď, tak preto som si myslel a písal túto blbosť, myslel som že bude tá porucha nakoniec medzi sedačkou a volantom no :mrgreen:
len nech sa už vyjadrí, som zvedavý :)
ps. ako sa môže rozladiť zapaľovanie kôli teplote??? :shock: nejak mi toto hlava neberie :scratch:

Napsal: ned kvě 10, 2009 21:36
od alena25
zdravím
ospravedlňujem sa, sorry
nejako som pozabudol /@ ma neinfo o Vašich príspevkoch/
vik2 píše:zkus nechat zmerit tlaky
tlaky som meral u prvých dvoch motorov boli dosť slabé tak preto som vymenil za motor po GO

/
Majo píše:Stlacit plynovy pedal? Ak je to skutocne tak tak to tu mame vykon roka - menit motory jeden za druhym kvoli tomu

vyskúšal som veľa variant štartovania až do vyšťavenia... a to mi nechcel veriť ani mechanik, ktorý bol a je "odkojený" v servise
až kým mi nespravil zapaľovanie a pri skúšobnej jazde sa rozladilo...


po poslednej zrade som vymenil podtlakovú hadicu k posilovaču brzd :D ,lebo sa mi zdalo, že ťahá falošný podtlak, štartovanie so studeným a zohriatým motorom zatiaľ bez problémov :mrgreen:

ešte raz dik
slavo

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 12:04
od Patrik145
Ahojte banda, kamarat ma nivu RV 1998 [asi]. Poslednych par mesiacov mu blbol motor. Musel auto drzat vo vysokych otackach. Pozrel som isku a hadze, do vsetkych 4 valcov. Ked sa to snazime nakopnut tak ako tak chyta. Kable su v poriadku, mam pocit ze uz je na case vymenit veko rozdelovaca a palec. Neviem co to je za model, ma tam akurat napisane GM [ze by general motors?]. Palec chyta len polkou uz. Mam pocit ze bude rozhaseny predzapal, lebo mi tvrdil ze mu to strielalo do vyfuku. Otazka teda znie, ako ho tam nastavim [na skodovke to spravim lavou zadnou :D] a na aku mieru maju byt nastavene odskoky sviecok?

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 12:25
od Cory
1) rok vyroby 1998 nema rozdelovac (vstrekovanie SPi)
2) neviem ako si "pozeral" iskru, ale ak to skusas na kostru, tak mozes zachvilu kupovat zapalovaci modul (vstrekovanie SPi)
3) kde je napisane GM? na rozdelovaci asi tazko
4) palec chyta polkou? Palec sa nema nicoho dotykat, skor myslis prerusovac v rozdelovaci.
5) strielanie do vyfuku sposobuje zly predstih, zly stav prerusovaca alebo vylagrovane lozisko v odstredivej regulacii predstihu
6) ak ho nastavis na skodovke lavou zadnou, to znamena, ze princip poznas, tak ho nastavis aj na zigulaku - potrebujes namierit stroboskop na remenicu a nastavit rozdelovac na 5°, cize na strednu rysku na prednom dekli (zalezi aj od toho aky mas motor - 1,6; 1,7; 1,7SPi..)

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 13:57
od Patrik145
Lada 1.7i. A ano na rozdelovaci je napisane GM

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 15:41
od ger007
lada 1,7i nema rozdelovac, rozdelovac je ta vec ktora kuka z bloku ked otvoris kapotu na a pozres sa od soferovej strany a vyzera takto http://cortina-mk3.webzdarma.cz/opravy/ ... _bosch.jpg obrazok ilustrativny, nasadzuje sa do motora z vrchu a idu od neho kable ku svieckam a k indukcke,

lada 1,7i ma zapalovaci blok a vyzera ilustrativne asi takto +/- http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21699.html

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 16:16
od hush

Re: zapaľovanie ?

Napsal: sob bře 03, 2012 20:36
od Cory
Asi si mylis rozdelovac so zapalovacim blokom.

Re: zapaľovanie ?

Napsal: čtv lis 27, 2014 09:34
od mdok1
Ahojte, mám Niva 1,7 MPI. Pred pár mesiacmi mi občas jednoducho zdochol motor pri voľnobehu. Ale nič viac. Teraz, posledné 2 týždne mám problém pri studenom štarte. Proste, motor točí, ale aj ke´d naskočí, nezapne sa automatický sytič ako predtým..doslova sa dusí, ak mu pridám plyn, už sa rozbehne, ale len na základných otáčkach. Súvisia tieto veci spolu? 3krtiaca klapka vyčistená, káble a sviečky nové pred rokom, nový palivový filter, aj vzduchový...A stále mi robáí aj to, že napríklad, keď vytočím motor na nap. 3000 ot/min na dvojke, chcem preradiť, otáčky ostávajú stále, hoci je noha s plynu dole, proste nepadajú ako by mali na neutrále..Ak mi viete relevantne poradiť, budem Vám vďačný))