Stránka 1 z 2
100W Zarovky
Napsal: stř dub 08, 2009 22:02
od spooneer
Zdravim
predemem se omlouvam jestli tohle tema tady uz nekde je schovany ale ja ho dyztak nenasel.. Sorry...
Chtel by jsem se zeptat kdyz do Lady 2103 dam 100W zarovky nestane se neco?? Nekdo mi rikal ze musim predelat kabely... A takovyhle ruzny veci.... radsi se informuju nez je koupim aby se mi potom neco nestalo s autem...
Diky
Napsal: stř dub 08, 2009 22:05
od Maysner
pokud nemas relatka na svetla budou se ti pect packy pod volantem, v pripade ze mas tak se ti budou pect plastovy konektory u zarovky, vetsi odber, seriova kabelaz je na to vcelku slaba, rychleji se vypaluji paraboly. na aute jsem je mel a uz bych si je jinam nez do pridavnych svetel asi nedal
Napsal: stř dub 08, 2009 22:09
od spooneer
Takze to asi nema cenu... Ja tam mam ted ani nevim jaky, asi 55w a jsou bilo modry a maji +50% svitivost navic... Chtel jsem si tam dat modry 100W, ale nez abych znicil neco jinyho, tak to na ne radsi prdim....
Napsal: čtv dub 09, 2009 06:29
od Luděk Musil
Několik mých postřehů k použití silnějších žárovek:
Má první Lada 21011 a přechod z asymetrik 40/45 W na H4 55/60 W: svítivost dobrá, výměna parabol dobrá, kabely a konektory dobrý, po několika měsících provozu vypálený Lucas (sdružený přepínač pod volantem) - prostě přestaly svítit "dálky"
Lada 2103 a přechod z asymetrik na H4 60/55 a později H4 100/80 W: svítivost výborná, paraboly napřed WESEM - velmi rády praskaly, potom PAL - spokojenost, kabeláž předělaná na relátka a silnější kabely přes pojistky přímo do světel - Lucas v pořádku, musel jsem si zvyknout na vypínání hlavních světel na křižovatkách do obrysovek - nestíhá se to chladit a opatrně do louží.
LADA 21073 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W: bez problémů, kabeláž a konektory v pořádku, zvyk vypínání na křižovatkách zůstal a paraboly to ustály
LADA 21044 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W, posléze na xenon: dtto.
L.
PS: ty paraboly PAL u 2103 jsem osazoval ze Š 120 GLS (čtyřoko). Prozatím hodnotím ten systém jako nejpropracovanější. V noci to svítilo tak, že na barákách odpadávaly okapy a ve volné přírodě schly stromy u cesty a "pustit" to někomu do ksichtu znamelo jeho vypadnutí ze silnice (pamětníci ten systém s přídavnou pojistkovou skříní a sadou asi 6 relé + 6 dalších vypínačů znají z Bechyně)
Napsal: čtv dub 09, 2009 16:49
od Jan Vaníček
Na 2106 jsme měli původně obyčejné žárovky, někde kolem 1992 jsem tam dal všechny halogeny (měli tehdy výprodej za pár kaček PAL včetně hrnců, a já ta původní světla potřeboval do F600D, který jsem si tehdy dělal), po nějaké době praskla skla, dal jsem tam tedy Wesemy a dálky zpět obyčejné, co mi zbyly, teď jsou asi po 8 letech Wesemy již chycené, musím je vyměnit a dálka jedna přes zimu, kdy bylo auto uskladněné praskla. Jinak díky origo relátkům, která tam jsou zatím nikdy žádný problém s elektrikou, H4 používám schválené s větší svítivostí. Světla u přejezdu nebo na křižovatce u všech aut shazuji na parkovačky automaticky.
Napsal: čtv dub 09, 2009 18:36
od Dusan
neviem xi 1600 nemala uy relatko aj na tlmene....
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:25
od rosta
Luděk Musil píše:Několik mých postřehů k použití silnějších žárovek:
Má první Lada 21011 a přechod z asymetrik 40/45 W na H4 55/60 W: svítivost dobrá, výměna parabol dobrá, kabely a konektory dobrý, po několika měsících provozu vypálený Lucas (sdružený přepínač pod volantem) - prostě přestaly svítit "dálky"
Lada 2103 a přechod z asymetrik na H4 60/55 a později H4 100/80 W: svítivost výborná, paraboly napřed WESEM - velmi rády praskaly, potom PAL - spokojenost, kabeláž předělaná na relátka a silnější kabely přes pojistky přímo do světel - Lucas v pořádku, musel jsem si zvyknout na vypínání hlavních světel na křižovatkách do obrysovek - nestíhá se to chladit a opatrně do louží.
LADA 21073 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W: bez problémů, kabeláž a konektory v pořádku, zvyk vypínání na křižovatkách zůstal a paraboly to ustály
LADA 21044 a přechod z H4 60/55 W na 100/80 W, posléze na xenon: dtto.
L.
PS: ty paraboly PAL u 2103 jsem osazoval ze Š 120 GLS (čtyřoko). Prozatím hodnotím ten systém jako nejpropracovanější. V noci to svítilo tak, že na barákách odpadávaly okapy a ve volné přírodě schly stromy u cesty a "pustit" to někomu do ksichtu znamelo jeho vypadnutí ze silnice (pamětníci ten systém s přídavnou pojistkovou skříní a sadou asi 6 relé + 6 dalších vypínačů znají z Bechyně)
jo a já říkám-"že mu sleze barva na káře
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:33
od EMI
spooneer, do 4oka nemá cenu dávat silnější žárovky. ty světla jsou na to moc malý a neuchladí se. věř mi-už sem to taky zkoušel
( o tom, co provede tak velký odběr na přechodových odporech vazovské "elektrosoustavy" ani nemluvim
)
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:37
od Jelen
Já tam mám 100vky a spokojenost. Aspoň je vidět v noci, nijak nad míru se to nehřeje, ani v tomhle hicu v kolonách jsem nezaznamenal potíže. Ale psssst!
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:43
od Maysner
lepsi viditelnost je na xenony. jen je v zime za snezeni treba stavet a odhrnovat snih. u 06 se tam strasne drzi
pak to vypada jak cockovy svetla
Napsal: čtv dub 09, 2009 20:50
od Jelen
Xenony maj tu nevýhodu, že je každej policajt na první pohled pozná.
Napsal: pát dub 10, 2009 16:22
od spooneer
Tak ted nevim
je tu vice negativních nazoru, ale zase Jelen je ma a fungujemu to OK. Tak fakt nevim
Napsal: pát dub 10, 2009 21:33
od EMI
ještě si dovolim připomenout, že zvětšením wattáže ti svítivost přímoúměrně nevzroste. Jinak řečeno větší vákon žárovky neznamená větší svítivost (poměrově)
Napsal: sob dub 11, 2009 09:39
od spooneer
Takze na to prdim
necham si ty co tam mam ted... Mel bych blbej pocit aby mi to nevyhorelo....
Napsal: sob dub 11, 2009 10:21
od Petr HC
EMI píše:ještě si dovolim připomenout, že zvětšením wattáže ti svítivost přímoúměrně nevzroste. Jinak řečeno větší vákon žárovky neznamená větší svítivost (poměrově)
Tady si dovolím oponovat. Svítivost je přímo úměrná wattáži žárovek (stejné konstrukce). Problém je v tom, že tam(na objímku žárovky) ty watty nedostaneš, poněvadž narozdíl od vztahu wattáž/svítivost , kde je lineární závislost, ztráty na přívodech a přechodových odporech rostou s kvadrátem příkonu(klesá současně proud i napětí).