Stránka 1 z 5
Karburátor do 2101
Napsal: úte dub 07, 2009 13:04
od irut
Budu kupuvat nějaký karburátor na svojí 2101. Jaký doporučujete?
Napsal: úte dub 07, 2009 13:08
od Jelen
weber pro 2101.
Napsal: úte dub 07, 2009 16:07
od Křečík Barbuška
Ozon 2105.
Napsal: úte dub 07, 2009 16:40
od irut
Jaký jsou výhody Ozonu a weberu?
Napsal: úte dub 07, 2009 17:15
od JmJ
irut píše:Jaký jsou výhody Ozonu a weberu?
ozon ma lepsi spotrebu, lepsi emise.
o webru nekdo tvrdi, ze motor lepe tahne, ale to je dost mozna trochu diskutabilni, nikdo to presne nijak nemeril
Napsal: úte dub 07, 2009 17:23
od Laďuša
A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý
Napsal: stř dub 08, 2009 13:26
od Wolf
Laďuša píše:A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý
Pokud si dobře vzpomínám, tak se jako náhradní díl prodávaly i Ozony bez výstupu na podtlak jako náhrada za Weber. Když je Ozon a motor celkově dobře seřízen, pak není rozdíl ve výkonu. Weber ale budí při agresívní jízdě tím, že se otevírá naplno mechanicky, akustický dojem rychlejšího nástupu otáček motoru
Napsal: stř dub 08, 2009 13:57
od Marek
Wolf píše:Laďuša píše:A taky záleží na rozdělovači, jestli máš bez podtlaku, tak Ozon nebude to pravý
Pokud si dobře vzpomínám, tak se jako náhradní díl prodávaly i Ozony bez výstupu na podtlak jako náhrada za Weber. Když je Ozon a motor celkově dobře seřízen, pak není rozdíl ve výkonu. Weber ale budí při agresívní jízdě tím, že se otevírá naplno mechanicky, akustický dojem rychlejšího nástupu otáček motoru
WOLFe, to máš sice pravdu, že existují i OZONy bez podtlaku, ale k nim byly rozdělovače s jinou odstředivou regulací než měly WEBERy. Na klasické rozdělovače (s oktanovým korektorem) OZON opravdu nejede.
Jinak souhlasím - pokud je OZON správně seřízen a pracuje se správným rozdělovačem, jede úplně stejně jako WEBER (ovšem o dva litry levněji
).
Napsal: stř dub 08, 2009 15:47
od peet2101
takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??
Napsal: stř dub 08, 2009 15:55
od Pája
Ad1: Ne
Ad2: Ano.
Napsal: čtv dub 09, 2009 06:40
od Teepee
Na Modrém LADOvi jsem vyměnil WEBER za karburátor 2105*1107010*10.
Je to OZON bez výstupu podtlaku pro rozdělovač.
Přehodil jsem pouze karburátor, rozdělovač jsem neřešil, pouze z něj Marek v Bechyni vyndal jedno pérko na odstředivce.
A motor chodil jako bejk, žádný škubání, přechody atd.
Napsal: čtv dub 09, 2009 06:47
od JmJ
peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??
a proc to predelavat na mechaniku? bojis se podltakove membrany?
a rozdelovac rovnou vymen za bezkontakt a mas znacku ideal
Napsal: pát dub 10, 2009 10:39
od Marek
peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??
Dovolil bych si Páju poopravit, protože odpověděl blbě.
Pokud máš na motoru WEBERa z klasickým původním rozdělovačem a chceš osadit OZONa,
rozdělovač vyměnit musíš. Jde totiž o to, že rozdělovač určený pro spolupráci s OZONem má zcela jinou a diametrálně odlišnou odstředivou regulaci předstihu. Když vyměníš pouze karburátor a rozdělovač necháš původní, motor pojede špatně a spotřeba se moc výrazně nezlepší.
OZON, jak známo, je tryskován na chudší směs proudící menším difuzorem, z toho důvodu potřebuje v nižších otáčkách mnohem větší předstih než WEBER (který to dohání množstvím paliva). Pokud OZON bude spolupracovat s původním rozdělovačem, bude mít v nízkách a středních otáčkách menší předstih než potřebuje a z toho důvodu motor nebude mít pružnost a bude mít celkem vysokou spotřebu.
Proto někteří lidé zde zarytě tvrdí, že OZON jede hůž než WEBER. Je to ale samozřejmě kravina - zpravidla tito lidé mají tuto zkušenost právě proto, že vyměnili pouze karburátor a nikoli i rozdělovač.
Já tvrdím, že pokud OZON je správně nastaven a spolupracuje se správným rozdělovačem, jenž má tu správnou regulaci předstihu v závislosti na otáčkách, musí jet naprosto stejně jako původní WEBER (ne-li dokonce lépe) a především mnohem méně žere.
Napsal: pát dub 10, 2009 10:43
od Marek
JmJ píše:peet2101 píše:takže pokud bych chtěl namontovat kvůli spotřebě ozon musím vyměnit i rozdělovač??
a dá se ozon předělat na mechanickou klapku druhé komory??
a proc to predelavat na mechaniku? bojis se podtlakove membrany?
Spíš chce, aby druhá klapka otvírala rychleji než běžně otvírá. To se dá velmi lehce docílit tím, že z membrány ovládající klapku druhého stupně se vymontuje vratná pružina. Pak OZON pracuje víceméně mechanicky jako běžný dvoustupňový karburátor (tedy srovnatelným způsobem jako původní WEBER).
Napsal: pát dub 10, 2009 16:01
od peet2101
díky Marku říkal sem si že si to nějak protiřečí. Pokusím se sehnat rozdělovač a OZON a udělal bych si výlet do Třebíče, pokud nemáš nic proti, až to bude aktuální ozvu se.