Stránka 1 z 2

5q z fiata

Napsal: pon bře 30, 2009 01:20
od XavierX
prosím vás,
kto má info o tejto prevodovke. Nikde som nenašiel tento udaj.
Dostala sa my do ruk už bez náplní a tak neviem koľko tam mám dať oleja, či ako do Ladáčkej 1,35l?
Totiž to ten 5q huči oproti originalnemu 4q-tu tá ide tichučko.
Tak neviem či je to náplňou, alebo je už v P-čku prevodovka.
Ďakujem

Napsal: pon bře 30, 2009 05:32
od Maniac
Pošli foto a hned ti řeknu co a jak. :wink: . Jinak do 5 se lije oleje mnohem víc, ale na to máš postraně šroub který ti určí hladinu při plnění.

JInak 5 hučí. Pokud ji měl někdo rozebranou a špatně poskládal je to jen k horšímu nezbývá než rozebrat a poskládat správně. stačí vynechat jen jednu podložku a je zle. JInak to způsobuje i vadné ložisko . Obzvlášť to velké u s zpátečky. Já se stím natrápil docela hodně. Dostal sem s fiata 5 a kompletně rozházenou a v hroznym stavu, musel sem ji několikrát rozebrat a zase složit upravit atd. a stejně mi malinko hučí,al to už lešpí nebude. je hlavě důležité aby ozubení byly proti sobě. Jak byly v originále zajety do sebe se těžko zjištuje.

Napsal: pon bře 30, 2009 10:19
od XavierX
ok ti ju nafotim, je totiž to založená už istý čas na aute.
a s tej bočnej kontrolnej skrutke sa žial nedostanem málo miesta je v tuneli.
A mňa somára to nenapadlo keď bola ešte von :D

Napsal: pon bře 30, 2009 10:38
od Maniac
jj v poho, to je na tobě :)

Napsal: pon bře 30, 2009 22:24
od XavierX
takže doplnil som olej do tej prevodovky čosi málo to pomohlo.
Potom som už počuť iba menšie hučanie na neutreáli na volnobehu, to hučanie sa zvýšením
otáčok samozrejme stupňovalo.
Počuž to bolo samozrejme aj na všetkých prevodoch, takže to budu asi ložiska že?
ale 5 kval hučí tak či tak najviac.
A k tým fotkám, to nafotiť zložénu prevodovku z auta a otvorenu že?
Takže nahodiť dočasne 4q a pustiť sa do dlhčieho opravovania, jajaaj :roll:

Napsal: úte bře 31, 2009 05:21
od Maniac
To chce prostě rozebrat a podívat se na její stav nechybí-li tam nějaká dist. podložka atd., já bych stím moc nejezdil at to nezničíš.Víš jak někdo to rozdělával a na něco zapomněl hučelo mu to a honem se toho zbavil. Ale neboj pokud je to ze spideru 124 nebo 125 spercálu, tak tam jdou dát bez problému díly s lada převodovky i ložiska. :wink:

Napsal: úte bře 31, 2009 20:41
od XavierX
tak prevodovka očistená a zčasti rozobratá
ozubenie vyzerá OK všetky sedia celím ozubením na seba.
sortiment:
Obrázek
ozubenia:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
s týmito ložiskami sa dalo pohibovať cca 2mm von -dnu v lôžku,
ale tie dotláča asi tá tretia časť ten kôš kde je spojka.
Obrázek

poprípade napíš čo presne odfotiť aby ti to pomohlo pri verdikte ;)
Tak možem začať šporiť na nové ložiská :(
to budu asi slučné pálky najdrahšie bude asi to dvojradové.
A v aute dočasne založený 4q, už to vidím že sa zabudnem a budem tam tlačiť 5-ku :D
A tu su fotky v originálnej veľkosti 3264x2448 spakované v rar-ku:
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/33463/fiat_5q_asi.rar_39.13MB.html
ak by si si fotky chcel pozrieť detailnejšie.

Napsal: stř dub 01, 2009 08:59
od holmer83
Předpokládám že ano, ale šla by táto 5Q převodovka do 2105 bez nutností dalších úprav, prostě jenom prohodit kus za kus??
Jak je to s demontáží a montáží, musí se nějak manipuovat s motorem a nebo stačí s autem na zvedák či jámu a jde vymontovat pouze převodovka bez demontáže dalších částí auta??

Napsal: stř dub 01, 2009 09:09
od Marek89
Mne sa tak zdá, že tá 5q je origo Lada.

Napsal: stř dub 01, 2009 09:12
od holmer83
Marek89 píše:Mne sa tak zdá, že tá 5q je origo Lada.
Myslíš jako že tu 5q převodovku vyráběla Lada a montovala se i do Polských Fiatů, já myslel že to bylo přesně naopak.

Napsal: stř dub 01, 2009 09:13
od Marek89
Možno sa mýlim, ale pripadá mi to tak. Podľa tých fotiek čo sú na edisku, tak na prírube kde je spojka je napísane BA3 2101, čiže z toho mi vychádza, že je to Lada.

Napsal: stř dub 01, 2009 13:34
od XavierX
tu prírubu dakto menil bol tam červený silikon namiesto origo tesnenia.
a na prírube bolo ožnačenie vaz 2101, takže tá príruba nebola určite originál na tej prevodovke.
Lebo potom by som bol asi jediný kto mal origo 5q na 2101 :D
Prevodovka bola demontovaná z Fiata ale neviem z akeho.
Nuž a pri vkladaní tejto prevodovky do Lady boli tieto upravy:
-prerobenie (prevarenie) toho uchytu na silenbloku vzadu na prevodovke, lebo k tomu 5q prevodovke my nedali ten uchyt so silenblokom,
možno by sedel aj pôvodný bez uprav.
-nanovo nastaviť spojku, ale to je jasné :D
-zväčšit otvor v strednom tuneli na na radiacu páku, lebo v tých miestach je prevodovka o čosi viššia ako klasická,
-menil som ešte aj kardan za ten čo bol s toho auta čo tá prevodovka,
ale neviem či to bolo treba by som musel odmerať dlžku kardanov.

S motorom a ostatními častami netreba nič meniť,
len neviem aká tam bola originál tá príruba ta kde je spojka lebo ja som tam mal už tu z 2101.
Ale tu prírubu drží len 6 skrutiek + jedna matka, takže nič zložité,
ak by náhodou nesedela tá príruba tak ju len vymeniť za tu s pôvodnej prevodovky,
len treba dať prevodovku na stojáka a tak odmontovať prírubu. Za ňou je totiž to už olej.
Ale bolo to založené na fiate, lenneviem akom.

holmer83: čo máš aj ty taku prevodovku doma???

Napsal: stř dub 01, 2009 14:27
od holmer83
XavierX píše:holmer83: čo máš aj ty taku prevodovku doma???
nemám, ale mohl bych mít a chlap mi tvrdil že by to bylo z Fiatu 125

Napsal: stř dub 01, 2009 15:05
od XavierX
ok tak ak si ju budeš brať tak si odmeraj dlžku origo prevodovky čo máš na aute.
Dlžku tej príruby iba toho koša v ktorom je spojka a dlžku zvišku prevodovky po trojramenný uchyt na hardyho spojku,
alebo od príruby po ten trojramenný ochyt kde sa prikruca Hardyho spojka (ten gumený kotučový klb)
ak to bude zhodné s tou z Fiata tak ti netreba ten kardan. a sadne to tam ako riť na šerbel, po menších upravach :)
Ak je to presne taká prevodovka ako mám ja tak ti odporučam pri zakladaní prevodovky odkrutit riadiacu páku s kulisou,
držia ju 4 skrutky, natlačiť tam dáku čistu handru alebo to prekriť dačím aby sa tam nedosta bordel
a nebudeš musieť zvečšovať dieru až tak radikálne, ako ja :)
Obrázek Obrázek
A po vložené prevodovky do roviny s motorom nasadiť naspeť.
Tu je totiž to lepšie vymyslená tá vratna pružina, čo ti vždy riadiacu páku vracia do neutralovej pozície.
Takže nasadenie naspäť je jednoduché :wink:

Napsal: stř dub 01, 2009 17:35
od holmer83
Super, dík za tvoje zkušenosti, takové poznatky se mi budou určitě hodit.