Stránka 1 z 3

Chyba ohrevu 2 lambda sondy

Napsal: pát bře 27, 2009 22:25
od Dodi
Mám 2111, r.v.2002 (Euro 3). Stále mi svieti C-E, na diagnostike mi povedali že je vadný ohrev zadnej sondy. Po výmene a vyresetovaní RJ sa situácia zopakovala, nepomohla ani ďalšia výmena lambda sondy. Tak vraj bude vadná RJ, ale jazdiť sa dá aj bez tej sondy. Vo voze je namontovoný aj palubný počítač AMK 2110 a mal by ukazovať o.i. aj kódy porúch, ale sú len pomlčky. Voz má najazdených 105.000,-km. Poradí niekto?

Napsal: pát bře 27, 2009 22:34
od Maysner
mohl by byt nekde prodreny drat k ohrevu lambdy nebo mit nekde spatnej kontakt

Napsal: pát bře 27, 2009 22:38
od zelvotron
Sonda jak píše Maysner.
Ten palubák někdy závady ukazoval? jestli ne a jinak na něm všechno funguje, tak patrně není propojenej kablík na pin diagnostický zásuvky.

Napsal: sob bře 28, 2009 08:00
od Dodi
Boli kontrolované kontakty na RJ aj na zásuvke, tam problém nebude. Dá sa zohnať a nejako jednoducho vymeniť spomínaný prívod k tej lambda sonde? Je to zväzok s tienením, takže ak bude niekde predrený drôt ako spomína Maysner tak je problém.
Zelvotron - na PP ukazuje všetko okrem spomínaných kódov a vonkajšej teploty - nie je namontované čidlo. Ako teda prepojiť diagnostickú zásuvku so zásuvkou PP aby sa kódy zobrazovali?

Napsal: sob bře 28, 2009 08:45
od zelvotron
Kontakt č. 2 na palubním počítači by se měl napojit na K-line v diag. zásuvce (č. 7). Jestli máš návod, schéma bude tam, jestli ne, dá se stáhnout tady:

http://www.autocomp.ru/.storage/catalog ... mk2110.zip

Ještě by ti teď nemělo fungovat zobrazování údajů z řj (otáčky, teplota chl kapaliny atd...).

K tý lambdě, špatná řj je až ta poslední možnost, no nejdřív možná zapoj ten palubák, co ukáže...

Napsal: sob bře 28, 2009 09:09
od Dodi
Zelvotron veľmi si mi pomohol, nemal som kompletnú schému. Čo sa týka ostatných údajov ktoré uvádzaš, máš pravdu - nezobrazujú sa a ani som nevedel, že sa majú zobrazovať. Je pravda, že sa pomlčky objavia pri Pc, Er a Cu, ale neskúmal som čo to znamená, keďže manuál som nemal. Takže sa to najprv pokúsim prepojiť a tak sa uvidí.
RJ meniť -ak bude vadná - nebudem. Cez EK auto bez problémov prešlo a na "oranžovú" kontrolku si holt budem musieť zvyknúť, no predbieham.

Napsal: sob bře 28, 2009 17:01
od Petr HC
For Dodi – odpor žhavícího tělíska LS se má pohybovat v mezích 9,5 +/- 0,5 ohmu . Naměříš-li tuto hodnotu na svorkách D-B LS (s odpojeným vedením k ŘJ) je žhavení LS v pořádku. Pak musíš téměř stejnou hodnotu naměřit na svorkách 37 a 41 ŘJ. Nebude-li tomu tak, evtl.naměříš zkrat, je vadné vedení od LS k ŘJ. V opačném případě je to vadný spínací tranzistor v ŘJ (v případě zkratu na vedení téměř určitě). Uvedené platí, pokud máš ŘJ Bosch MP 7.0 xx , nejspíše s koncovým devítičíslím 1411020-50 .

Napsal: pon bře 30, 2009 06:42
od Teepee
Petr HC píše:... vadný spínací tranzistor v ŘJ (v případě zkratu na vedení téměř určitě)
Vyhřívání lambdy nemá pojistku?

Napsal: pon bře 30, 2009 07:18
od Petr HC
Pojistku určitě nemá.

Napsal: pon bře 30, 2009 07:43
od Teepee
Petr HC píše:Pojistku určitě nemá.
Pokud při zkratu odchází tranzistor v ŘJ, pak by nebylo od věci, si tam svépomocí pojistku doplnit. Sierra pojistku vyhřívání má, ve svazku drátů je bajonetové pouzdro. Tady když pojistka není, tak chybu vyhřívání lambdy pojistka na svědomí určitě nemá, jak jsem chtěl původně nadhodit. :wink:

Napsal: pon bře 30, 2009 11:11
od žež
Vyhřívání lambdy nemá pojistku?
Pojistku určitě nemá.
Podle návodu k obsluze VAZ 2110 má lambda sonda (vytápění) pojistku - vpravo pod bočním krytem střední konzoly.

Napsal: pon bře 30, 2009 19:13
od zelvotron
Bohužel už nevím, která je na co, mám jen takovej dojem, že na větrák je ta vlevo nebo uprostřed.
Obrázek

Napsal: pon bře 30, 2009 19:56
od plavec
jedna by měla bejt na benzínový čerpadlo.Zítra se kouknu do moudré knihy. :wink:

jo a ten doc2.doc nějak nemůžu přečíst, vykoukly na mě klikyháky :shock:

Napsal: pon bře 30, 2009 21:14
od Petr HC
Takže –dementuji – vytápění LS nejsou sice jištěna samostatnou pojistkou ale společnou pojistkou u hlavního relé pod krytem (spolu s jištěním imobilizeru, čidla rychlosti, čidla fází vstřiku, diagnostické zástrčky a vstupu 37 ŘJ) . Druhá pojistka jistí ventilátor chlazení a třetí benzinové čerpadlo. Kdybych měl stanovit jejich pořadí, musel bych to projít na vozu (tak až bude tepleji).
Omlouvám se za ukvapenou informaci, ale vždy bývá něco trochu jinak. Bohužel pozdě jsem si všiml na schematu (nevalné kvality), že jsem spletl označení kabelů S9 a SF.
Ještě zajímavý poznatek : funkčnost řídící LS poznám při brždění motorem na „dvojku“(pokud je motor studený)
tak, že když se LS nahřeje proudem a začne regulovat, motor výrazně „přibrzdí“ , poněvadž ŘJ sníží v tomto okamžiku volnoběžné otáčky. Není to univerzální rada, poněvadž od domu jedu cca 50 m po rovině a pak cca 200 m s kopce a vždy okolo poloviny kopce +/- 20 m pozoruji tento jev.

Napsal: pát dub 03, 2009 19:02
od Dodi
Takže - dnes som sa pustil tak do lambda sondy ako aj PP.
Na odpojenej sonde som nameral odpor 5 Ohmov, pri meraní na svorkách 37 a 41 RJ (odpojenej) už ale iba 0 Ohmov, čiže niekde sú vodiče spojené (do skratu) čo ma nepotešilo, lebo vedú kdesi v stredovom tuneli pod kobercom. Ako čo najjednoduchšie vymeniť káble?
Prepojil som PP s diag. zásuvkou podľa rady "zelvotrona". Na PP naskočili tieto údaje:PC 3, Cu 3, En 3. Pri prezeraní En 3 display zobrazil A2.1 - 0327, E4.2 - 0140 a E2.3 - 0141. Poruchy som zresetoval tlačítkom X na PP, kontrolka CE zhasla. Nechal som motor bežať na voľnobeh, sem-tam som ho pretúroval, voda v systéme sa zohriala tak, že mal zopnúť ventilátor chladenia, ale nezapol. Doposiaľ však fungoval. Poistka, relé sú v poriadku, na priamo ventilátor ide. Na PP vypisuje En.1 02.1 - 1602. Čo s tým?