Stránka 1 z 2

blbej dotaz - rozvody

Napsal: stř bře 25, 2009 22:35
od tarquin
zdar, delaj se u 2105 vubec rozvody?

Napsal: stř bře 25, 2009 22:41
od popest
No, každý motor má snad nějaké rozvody nebo ne? Lada má buď řetěz nebo řemen. Takže ano. Řemen má myslím jen 1300.

Napsal: stř bře 25, 2009 22:48
od Jelen
Snad každých 90 tisíc by se měl měnit řemen u 2105 (1300)

Napsal: stř bře 25, 2009 22:58
od Puhi
90 000, ale nieje to aj nejak časovo ohraničené? Nenabeháš 90 tis tak napr po 5 rokoch výmena? :roll:

Napsal: stř bře 25, 2009 23:01
od Jelen
Nevim, píšu jen co jsem někde přečet... Samozřejmě, když to tam bude 20 let, tak ta guma asi zpuchří.

Napsal: stř bře 25, 2009 23:12
od jakke
A co řetez jakou má životnost?

Napsal: stř bře 25, 2009 23:13
od Maysner
sou auta kde najel 50tis km a bylo po nem, a sou auta kde ma 500tis km a je porad dobrej

Napsal: čtv bře 26, 2009 06:40
od Pája
jakke píše:A co řetez jakou má životnost?
Až ho vytaháš, tak ho vyměň.

Napsal: čtv bře 26, 2009 06:56
od Křečík Barbuška
Mám pocit, že řemen píší měnit po 60. Jeho cena je úsměvná, kladka stojí do litru, spíše méně, ale pokud nepíská, nebo netřepí řemen tak bych jí neměnil. Ona ta nová by mohla stát za prd. Výhodou je, že se 2105 nepotkává, takže se případná výměna dá ze 60 posunout, až na den kolapsu :mrgreen: .

Napsal: čtv bře 26, 2009 07:15
od Wolf
Puhi píše:90 000, ale nieje to aj nejak časovo ohraničené? Nenabeháš 90 tis tak napr po 5 rokoch výmena? :roll:
U fiata je stanovena výměna po 120 tis. km anebo po 4 letech podle toho, co nastane dřív. Já jsem ho měnil po pěti letech a byl ještě jako nový.
Koko Loko píše:Mám pocit, že řemen píší měnit po 60. Jeho cena je úsměvná....
... kéž by ta cena byla úsměvná i u jiných značek :cry:

Napsal: čtv bře 26, 2009 07:42
od Drobek81
Wolf píše:... kéž by ta cena byla úsměvná i u jiných značek :cry:
vsak ta cena je prave u jinych znacek usmevna...ja se vzdycky rozesmeju kdyz vidim kolik to stoji :) Svarovi sem na Primere menil rovodak (i s vodni pumpu a napinakem) a material vysel na neco kolem 6ti tisic pres znamost...v servise si za komplet vymenu rekli +-20tisic :shock: tak mne to tehdy vic nez rozesmalo :lol:

Napsal: čtv bře 26, 2009 07:53
od Marek
Řemen u motoru 2105 se mění po 60.000 km. Časový limit u tohoto motoru není stanoven, ale ze zkušenosti vím, že pokud někdo jezdí málo, měl by řemen vyměnit nejdéle po šesti letech. Samozřejmostí je pravidelná kontrola napnutí.

U řetězu není stanoven interval výměny (u všech motorů s řetězem to tak je). Tedy jeho životnost je "neomezená". Toto je ovšem pouze teoretická varianta, protože jak víme zejména napínací ústrojí řetězů u Lady jsou poněkud málo trvanlivá.
Pokud se řetěz pravidelně napíná a kontroluje, není žádný problém, aby vydržel celou životnost motoru (tedy cca 150 - 200.000 km). Ale pokud na napínání někdo kaká nebo se třeba stane nějaká porucha napínacího ústrojí, jeho životnost se rapidně zkracuje.

Napsal: čtv bře 26, 2009 08:29
od holmer83
Mám takový rychlý dotázek na to napínání řemenu u 2105, protože to bych rád zkontroloval, jak poznám že je řemen správně napnutý, jde to poznat pouze kontrolou rukou, nebo je třeba na to přístroj na kontrolu napnutí řemenu(který nemám)
Bude to asi v pořádku protože žádné pískavé zvuky se z tohoto místa nelinou, ale i tak bych to raději zkontroloval, když předchozí uživatel na to dlouhodobě kašlal.
Dík za info

Napsal: čtv bře 26, 2009 08:49
od Marek
Uvedeš motor do komprese, tedy do okamžiku, kdy jde nejhůře otáčet. Potom povolíš šrouby na kladce a pružina ji automaticky napne. Následně šrouby kladky dotáhneš.

pozn.: MOTOR STUDENÝ !!!

A je to...

Napsal: čtv bře 26, 2009 08:53
od holmer83
Marek píše:Uvedeš motor do komprese, tedy do okamžiku, kdy jde nejhůře otáčet. Potom povolíš šrouby na kladce a pružina ji automaticky napne. Následně šrouby kladky dotáhneš.

pozn.: MOTOR STUDENÝ !!!

A je to...
Dík, to jsem potřeboval slyšet