Stránka 1 z 4

Vývod do airboxu u Lada 2105???

Napsal: úte bře 17, 2009 10:53
od holmer83
Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví na co slouží vývod z bloku motoru do airboxu u Lada 2105?? Pokazde kdyz se totiz podivám do airboxu tak je tam hroznyho svinstva, takova pena, ktera vypada jako kdyz se dostava treba voda do oleje, tak to vzdycky vycistim a za chvili se to tam udela znovu. Tak jsem tentokrat nastartoval auto bez filtru a co nevidim, z toho vyvodu v airboxu pri volnobehu odstrikuje nejaka kapalina a urcite se to tim padem semtam dostane i do sani, coz by mohlo zpusobovat to ze auto na volnobeh jakoby semtam vynecha. Posilam fotku toho o cem mluvim,nenapada me jakou by to mohlo mit funkci, zatim jsem to radeji nezaslepoval, ale nemyslim si ze by to co to ted dela bylo v poradku.

fota:
http://img27.imageshack.us/my.php?image=75816677.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=62248423.jpg
http://img27.imageshack.us/my.php?image=52688995.jpg

Napsal: úte bře 17, 2009 11:00
od Miuvek
Celá tato soustava slouží k odsávání zplodin z prostoru klikové skříně.
Vyčistit odlučovač oleje na bloku motoru - odpojit hadici, sunat víčko a vyčistit prostor pod ním.

Napsal: úte bře 17, 2009 11:00
od JmJ
Je to odvetravani klikove skrine. Bordel, ktery z klikovky leti (vypary oleje, trocha spalin a pripadne vlkhkost) se prozene motorem a spali.

Pokud ti z toho leti moc bordelu, tak tu hadici vycisti a taky vycisti odlucovac oleje. To je vec, ktera je schovana dole v bloku motoru, tam co ta hadice zacina. Rozebrat to neni problem, jen opatrne, at ti neco nezahuci dolu do motoru. Je potreba to jednou za par let vypucovat.

Kapalina co z toho leti je nejspis voda s olejem. Vzdusna vlhkost se do motoru dostane bezne, ale pri rozumne dlouhych cestach se zas odpari. Pokud jezdis jen krate vzdalenosti, tak se olej nezahreje a vlhkost se neodpari. Pokud najedes malo, tak musim olej menit rekneme po jednom roce, i kdyz je to treba jen 4000 km.

Napsal: úte bře 17, 2009 11:04
od holmer83
Jo chlapi dik, predpokladal jsem ze to bude neco jako udlucovac. Asi uz to bude docela dosti zaneradene, protoze na volnobeh toho do airboxu odstrikuje docela dost, tedy alespon me se zda. Vycistim to a uvidim.

Napsal: úte bře 17, 2009 11:17
od Petr HC
Vývod z klikové skříně do sání má jeětě jeden neopominutelný efekt a to vytvoření podtlaku v klikové skříni, který brání prolínání oleje těsněními klikovky okolo řemenice a do spojkové skříně, u řemenového rozvodu i okolo gufera vačkové hřídele.

Napsal: úte bře 17, 2009 11:45
od Marek
A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.

Napsal: úte bře 17, 2009 14:05
od peet2101
Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?

Napsal: úte bře 17, 2009 14:10
od Marek
peet2101 píše:
Marek píše:A v neposlední řadě je to způsob svrchního mazání motoru. Olejové výpary jsou mastné a pomáhají mazat součásti motoru, které nejsou v přímém kontaktu s motorovým olejem, jako například části karburátoru, sací ventily a podobně.
Podle téhle věty usuzuju že není zas tak dobrý nápad používat oddechoví filtr když se výpary pak nedostanou do karbecu že?

Máš pravdu - určitě NEodpojovat a NEpoužívat oddechový filtr.

Tato blbina se používá jen u soutěžních motorů, kde se nehraje na jeho životnost, ale na potřebu získat maximální výkon (ono totiž to odvětrávání maličko výkon ubírá, protože "znečišťuje" směs).

Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.

Napsal: stř bře 18, 2009 10:23
od Petr HC
Marek píše: Mimochodem - jedna velmi důležitá poznámka - hadice odvětrávání klikové skříně se při měření emisí musí odpojit!!! Jinak podstatně zkreslí výsledek měření a mechanik karburátor uškrtí (důsledky všichni známe - mizerné starty, mizerný volnoběh, vyšší spotřeba). Málokde před měřením emisí mechanik tuto hadici odpojí, zpravidla se tím nikde nezabývají, a to je průser jak mraky!!! Jestli si vzpomínáte vy, kteří jste mě viděli při práci - já tuto hadici při seřizování karburátoru zásadně odpojuji vždycky.
Vidíš, toto jsem si neuvědomil, ale nějaký instinkt mi říkal, že to na STK seřizují nějak blbě. Proto jsem si vždy před STK poznamenal nastavení karburátoru a předstihu a pokud po jejich seřízení šel motor hůře, (což bylo skoro vždy) vrátil jsem původní nastavení (emise/neemise) a „fertig“ . Možná by mne za to dnes Bursík kamenoval, ale účel světí prostředky.
Jo a před mnoha a mnoha lety se do paliva čtyřdobých motorů (zejména motocyklů), přidával tzv. vrchový olej . Dnes tuto funkci asi zastávají aditiva.

Napsal: stř bře 18, 2009 10:24
od holmer83
Je fakt že s tím podtlakem v klikovém prostoru to má taky logiku, takže určitě zaslepovat nebudu a pořádně to vyčistím. Jinak psal jsem tu před měsícem o jízdě na tři nebo dva válce u mé Lady 2105 a problém byl už vyřešen,vyměnil jsem svíčky, kabely, víčko rozdělovače a motor šlape jako hodinky a i hodně pěkně táhne. Jediná věc která zůstava je mírné pocukávání při jizdě na málo plynu a to podle toho co jsem tady pročítal by mohla být špatná hladina(asi nízká) paliva v karburátoru. Jinak jezdím pořád na Speciál 91 a četl jsem tady že klidně je možno Naturál 95, takže začnu tankovat ten a uvidím co to udělá s projevem motoru.

Napsal: stř bře 18, 2009 10:38
od Lada Rider
holmer83 píše:takže určitě zaslepovat nebudu
no kebyze to zaslepis tak najskor vyrazi dade tesnenie :D

Napsal: stř bře 18, 2009 12:04
od Marek
Lada Rider píše:
holmer83 píše:takže určitě zaslepovat nebudu
no kebyze to zaslepis tak najskor vyrazi dade tesnenie :D
No tak především vyletí měrka oleje jako neřízená raketa, a nebude to dlouho trvat :wink:.

Napsal: stř bře 18, 2009 16:47
od Lada Rider
Marek píše:No tak především vyletí měrka oleje jako neřízená raketa, a nebude to dlouho trvat .
jaj to som si neuvedomil ze mierka tam drzi "najslabsie" :lol:

Napsal: čtv bře 19, 2009 09:22
od Miuvek
Rozdrbání motoru na emisích - taky jsem nevěřil, dokud jsem nezažil. Neboli jak z Lady udělat Š120. :(
Spotřeba se přitom nehla k lepšímu, protože tím víc tomu člověk šlape na krk a výsledek je stejný, akorát jízdní pohoda na ...

Napsal: čtv bře 19, 2009 10:39
od Marek
Miuvek píše:Rozdrbání motoru na emisích - taky jsem nevěřil, dokud jsem nezažil. Neboli jak z Lady udělat Š120. :(
Spotřeba se přitom nehla k lepšímu, protože tím víc tomu člověk šlape na krk a výsledek je stejný, akorát jízdní pohoda na ...

Ovšem pokud si před seřízením hadici odpojíš (třeba na spodní straně, aby to nebylo tak nápadné), budeš spokojený.
Je to stejně zvláštní, protože ti mechanici to mají v popisu práce tu hadici odpojit (u neřízených motorů se to musí).