Stránka 1 z 9
Niva 1,9 Diesel - zkušenosti?
Napsal: úte bře 03, 2009 10:42
od Makaková
Ahoj, ráda bych získala nějaké informace o komůrkovém atmosferickém 1,9 D. O tomhle motoru toho moc napsáno není. Pokud máte nějaké postřehy, pište. Díky Makaková
Napsal: úte bře 03, 2009 11:26
od Michael 4x4
motor Peugeot, myslím že som tu niekde čítal že z 309. Spotreba tak do 7l kombinovaná
Napsal: úte bře 03, 2009 11:38
od Makaková
Ano, je to motor Peugeot, spíš jsem měla na mysli to, jak je to zpřevodované. Jestli je tam převodovka z benzínu nebo jestli jsou rychlosti delší. A jak se chová v terénu oproti benzínu. Díky
Napsal: úte bře 03, 2009 14:21
od vik2
prevodovky a diferaky jsou podle dostupnych informaci stejne s benzinovejma.
Predni dif je jinak uchycen, ale stale je hlinikovej
Delaji se i TD. tady na foru ji ma Termix.
Napsal: stř kvě 13, 2009 19:02
od Marko87
Zdravím všetkých,
Tiež by som rád vedel, ako sa 1,9D (47 kW) správa v teréne. Nie je tento motor slabý?
Vďaka.
Napsal: stř kvě 13, 2009 19:38
od vik2
Nemam ji, ale podle toho co o Nivach vim si myslim, ze slabej neni.
Ten motor ma Tocak vetsi jak klasickej 1600 benzin, a zatahuje odspoda.
Neni duvod se obavat 1.9D
Napsal: pát kvě 15, 2009 14:05
od Marko87
Vďaka za skúsenosť.
Napsal: stř čer 24, 2009 19:03
od staneko
Co se týká vlastností v terénu, tak si myslím, že není čeho se bát .....
Jen občas je problém se servisem ..... myslím s ND ... některý věci (motor) se těžko shání jak u LADY tak u PEUGEOTA ..... jednou jsem si naběhl s opravou starteru .... nepasuje ani ten, ani ten ....
Napsal: čtv dub 08, 2010 20:29
od Oldřich
Má ta 1.9D řídící jednotku??
Odpověď nemá... Zjištěno...
Niva 1,9 D
Napsal: úte srp 03, 2010 20:45
od Martin H.
Jenom bych se bál při jízdě v hodně těžkém terénu. Přece jenom originál verze v benzínu má rozvodový řetěz. A motor z Peugeotu 1,9D má rozvodový řemen...při větším rázu na převodové ústrojí a potažmo motor by mohl přeskočit.
Napsal: pon říj 11, 2010 20:03
od mergl
remen nepreskoci,vzdyt i jine offroady maji remen a nic se nedeje rekl bych ze diesel do nivy bude dobra volba,zavodit s nivou neni potreba a diesel hezky tahne od spodu takze do terenu ideal.
Napsal: stř říj 20, 2010 18:18
od TomasNM
Podla mna je diesel do terenu idealny.
Taha odspodu,takze netreba drzat otacky a netrpi tym tudiz spojka.
Spotreba je ovela krajsia.
Nema ziadnu elektroniku a je dokonale tesny,takze staci snorchel a hura s nim pod vodu.
Remen som nikdy nepochopil,preco by mal preskocit,sak ten taha iba cerpadlo a vacku,ktore sa daju v pohode otocit rukou,takze ziadna extra zataz na nom neni,
Teda videl som jedinykrat preskoceny remen na starsom Passate,ale ten preskocil nasledkom toho,ze mu do rozvodov vleteli plavky,ktore chcel pouzit ako nahradu za pretrhnuty vonkajsi remen k vod.pumpe na dialnici.
Napsal: ned lis 07, 2010 00:44
od zimf
chci se zeptat co všechno je třeba upravit aby jste napasovaly motor z pažouta do nivy? po skušenostech s " íčkem " o tom uvažuji
Napsal: pon lis 08, 2010 08:46
od vik2
Diesel je vyhodnejsi v lehkem a strednim terenu. v obtiznem a tezkem uz je nanic.
Pro vetsinu lidi na beznem provozu je idealni, uspornej.
Ale jak prijde do tuheho konci.
pouzitelnej rozsah diseselu 2,5tis. otacek???
silnej benzim tahne od 2-6,5. Dukazem jsou trebas zavody. Na ceskem Trialu uz skoro vsichni maji Benziny. V8 Range Rover napriklad.
A tak to bude i s Nivou. 1.9D/TD vs 1.7i/MPi - na bezne jezdeni vyhoda diesel. jak prijde do poradnyho terenu tak tam ten Diesel utrapis. Protoze tady potrebujes skoro furt max. vykon.
Napsal: pon lis 08, 2010 17:46
od TomasNM
S tymto tvrdenim si dovolim nesuhlasit. Podla mna je vhodnejsie radsej krutit kolesami pomaly a isto,ako rychlo s plynom na podlahe. Neviem,neni som extra skuseny v offroade,ale to co poznam(a malo toho predsalen neni) zakazdym banujem,ze nemam TD,pripadne pomalsiu redukciu. Holt,to je uspora prvotnych nakladov. 1000e je 1000e v pripade za doplatok za D. Kazdopadne sa pohravam s myslienkou namiesto 16b tam nejaky 19td napchat.