Stránka 1 z 3
Zalepování ventilů ... pokec o veteránech
Napsal: stř úno 18, 2009 22:22
od Vašátor
Díky starému benzínu řeším v práci stále dokola problém se zalepenými zpětnýmí ventily palivové pumpy a jehlového ventilu karburátoru. Autí pár dní stojí a ventily jsou ihned zalepené, palivo tudíž do karburátoru nedoteče. Jediná pomoc je rozebrání + lehké rejpnutí šroubováčkem. Potom vše funguje.
U Volhy 21 jsem dnes vypustil 20l starého benzínu a nalil benzín nový. Do starého benzínu jsem přidal Volfabin, ovšem zpět to raději lít nebudu.
Veteránů v pojízdném stavu máme na garáži asi 15, tudíž pravidelná výměna benzínu by byla poněkud finančně náročná.
Je nějaká možnost jak tomuto problému předejít? Ventily jsou přilepené jen lehounce, ovšem tlak pumpy je neodtrhne. S auty se moc nejezdí, většinu roku stojí na jednom místě nebo putují po garáži. Proto je to celkem závažný problém - je potřeba uhnout s nějakým veteránem, popojet na jiné parkovací místo - což znamená rozebrání palivové pumpy. Možná se někdo divíte, proč to raději nepřetlačíme. Např u modré Volhy 21 to naprosto nehrozí. Je po celkové generálce, ovšem nějaký ovád lehce přetáhnul ložiska diferenciálu, takže je auto celkem netlačitelné. Přetlačení stojí hodně námahy.
Re: Zalepování ventilů palivové pumpy ...
Napsal: čtv úno 19, 2009 08:45
od Teepee
To je divný, v životě jsem se s tím u benzinu do 2-3 let stáří nesetkal, jak starý benzín máš na mysli?
Případná pravidelná výměna benzínu je náročná hlavně časově a technicky, vypuštěný benzín se přece projede v provozním stroji, který může spálit i aditiva v benzínu jistě přidaná...
Jednodušší než vypouštět je odsát to přes tankovací hrdlo a udržovat v nádrži tak dva mobilitní litry paliva. (předpokládám, že v garáži není třeba řešit případnou kondenzaci vodních par na stěnách nádrže udržováním plné nádrže).
Napsal: čtv úno 19, 2009 09:20
od Petr HC
For Vašátor - nevím jestli toto bude řešení pro Tebe, ale když jsem bydlel u nemocnice pod kopcem, několikrát tam v zimě zastavila sanita (Š 1203) se zamrzlým palivovým potrubím. Poněvadž jsem se se saniťáky dobře znal, vždy přišli zazvonit ke mně - co s tím. Vždycky jsem vzal lahev od oleje ev. PETku,kousek hadičky prostrčil uzávěrem a přípojil přímo k palivovému čerpadlu a s 2ma deci benzinu jsme pohodlně dojeli do teplých garáží.
Napsal: čtv úno 19, 2009 09:50
od Drobek81
Ja bych rekl, ze do benzinu se pridava nejaka rostlinna slozka a ta ma toto na svedomi...uz sem se s tim take setkal, u auta ktere stoji to vytvori takovej sajrajt lepivej a smrdi to jak nejake redidlo(nenapada mne lepsi prirovnani, uplne redidlo ale ne). Kdyz sem nedavno menil hadici od hrdla k nadrzi, tak sem citil z nadrze smrad jako bych jezdil na redidlo ci co. A to je benzin v nadrzi cca dva roky a koluje furt dokola bo cerpadlo cerpa benzin porad...
Napsal: čtv úno 19, 2009 10:38
od JmJ
Drobek81 píše:Ja bych rekl, ze do benzinu se pridava nejaka rostlinna slozka a ta ma toto na svedomi...uz sem se s tim take setkal, u auta ktere stoji to vytvori takovej sajrajt lepivej a smrdi to jak nejake redidlo(nenapada mne lepsi prirovnani, uplne redidlo ale ne). Kdyz sem nedavno menil hadici od hrdla k nadrzi, tak sem citil z nadrze smrad jako bych jezdil na redidlo ci co. A to je benzin v nadrzi cca dva roky a koluje furt dokola bo cerpadlo cerpa benzin porad...
Asterixovy svice taky nejak cudne smrdely. Ovsem tam cert vi, co s tim kdo kdy delal a na co jezdil.
Napsal: čtv úno 19, 2009 11:08
od Drobek81
JmJ píše:Aserixovy svice taky nejak cudne smrdely
ano, to je presme ten smrad...kdyz sem prepnul ja na benzin, tak z auta sel divnej smrad, proste ten benzin neni ono

Napsal: čtv úno 19, 2009 11:52
od Saša
Jak píše drobek . Do benzínu se přidává mám dojem 5% bioetanolu a to muže spůsobovat po delší době problém .
Napsal: čtv úno 19, 2009 18:07
od Vašátor
Ve všech autech je klasický Speciál ... ovšem barvy takové fuj zeleno-růžové, zapáchající přesně jak píše Drobek. K hnusným zeleným úsadám (jak jsem již taky viděl - komplet zalepený karburátor zelenou sračkou) zatím ještě nedošlo.
Kondenzace vody v nádrži nehrozí, jedná se o velké podzemní garáže, kde jsou výměníky pro klimatizaci, takže je va garáži teplo a suchý vzduch.
Asi to dopadne tak, že v autech holt nechám po 2l benzínu na přeparkování a šmitec. Mít v každém autě odpojenou palivovou soustavu pro případné nastrčení PET lahve s benzínem se mi moc nechce - i když je mi tento způsob samozřejmě známý

Napsal: pát úno 20, 2009 08:27
od Marek
Je potřeba si uvědomit, že doba použitelnosti automobilových benzinů je 21 dnů od data výroby. Když budeme realisti, musíme se smířit s faktem, že benzin po měsíci v nádrži je znehodnocen. Chemicky se rozkládá na složité sloučeniny, které se v určitém poměru stávají velmi agresívní zejména na plast a pryž. Navíc díky nečinnosti na sebe benzin váže vzdušnou vlhkost a zvyšuje se tak obsah vody v benzinu. Po určité době se stane, že motor vůbec nebude možno nastartovat či udržet v chodu. A i kdyby motor obstojně běžel, ty emise nikomu nepřeju měřit, opotřebení motoru a palivové soustavy je víc než extrémní (díky kyselosti a přítomnosti vody v palivu dochází i ke korozi).
Pokud máš problém se starým benzinem, prostě jej znehodnoť a používej benzin nový. Když veterán odstavíš na dobu delší než měsíc, musíš benzin z nádrže vypustit, spotřebovat v jiném vozidle nebo znehodnotit.
Napsal: pát úno 20, 2009 10:52
od Teepee
Marek píše:Je potřeba si uvědomit, že doba použitelnosti automobilových benzinů je 21 dnů od data výroby. Když budeme realisti, musíme se smířit s faktem, že benzin po měsíci v nádrži je znehodnocen. Chemicky se rozkládá na složité sloučeniny, které se v určitém poměru stávají velmi agresívní zejména na plast a pryž. Navíc díky nečinnosti na sebe benzin váže vzdušnou vlhkost a zvyšuje se tak obsah vody v benzinu. Po určité době se stane, že motor vůbec nebude možno nastartovat či udržet v chodu. A i kdyby motor obstojně běžel, ty emise nikomu nepřeju měřit, opotřebení motoru a palivové soustavy je víc než extrémní (díky kyselosti a přítomnosti vody v palivu dochází i ke korozi).
Pokud máš problém se starým benzinem, prostě jej znehodnoť a používej benzin nový. Když veterán odstavíš na dobu delší než měsíc, musíš benzin z nádrže vypustit, spotřebovat v jiném vozidle nebo znehodnotit.
Pak má zkušenost s Bílým LADOu.
STK a ME měl naposledy v červnu 2005. Majitel mu zemřel v červnu 2007, s tím že zhruba posledního půl roku byl upoután na lůžko. Takže auto dojezdilo někdy koncem roku 2006.
V září 2007 s ním pozůstalí vyjeli z garáže, aby ho nafotili, pak ho dali zpět.
V prosinci 2008 jsem s ním šel na STK a ME, pro jistotu i s kanystrem benzinu, ale nakonec jsem to riskl a prošel ME bez problémů s benzínem v nádrži, který musí starý tak dva až dva a půl roku. Pochopitelně co do toho tankoval netuším.
Jedině že by se v roce 2006 bioethanol ještě nepoužíval.
Napsal: pát úno 20, 2009 12:11
od Majo
fuck the system
odstavis auto s prazdnou nadrzou tak sa na stenach zraza voda a oxiduje to, nehovoriac o tom ze este ten benzin absorbuje vodu...
odstavis ho s plnou a benzin robi este vacsie brutality

Napsal: pát úno 20, 2009 12:43
od Marek
Diesel, diesel, diesel !!!!!

Napsal: pát úno 20, 2009 13:31
od Wolf
Marek píše:Diesel, diesel, diesel !!!!!


... a jako palivo bionafta
Ale bez legrace proti stárnutí paliv egistují přípravky, třeba tyto
http://www.atv-rakovnik.cz/?p=productsL ... do-benzinu .
Napsal: pát úno 20, 2009 14:05
od Cory
plyn

Napsal: pát úno 20, 2009 14:20
od Vašátor
Konečně rada, kterou jsem potřeboval slyšet.

Wolfe díky
S dieselem a plynem běžte někam - jsou s ním zase jiné problémy ... já položil seriózní otázku, proto bych rád seriózní odpověď.