Stránka 1 z 3

Tlak oleje

Napsal: stř úno 18, 2009 15:34
od Mirek999
Omlouvam se,jestli to tu uz je,ale nenasel jsem to.Zajimal by me tlak oleje pri urcitych otackach motoru.Myslim tim volnobeh a vyse.Diky moc.

Napsal: stř úno 18, 2009 16:14
od Lada_BV
Pokud tlak oleje měříš jen dle tlakoměru - budíku v Ladě, tak přesnost nebude nic moc a navíc každý budík ukazuje jinak, ale chci podotknout, že tlak oleje není pro kvalitu mazání motoru jediné kritérium. Tůma píše: "Čerpadlo dodává za normálních podmínek olej o přetlaku 0,34 až 0,44 MPa", dále " Klesne-li v mazací soustavě přetlak na hodnotu 0,039 až 0,0785 Mpa, rozsvítí se kontrolní žárovka...."

Více jsem nezjistil.

Napsal: stř úno 18, 2009 16:29
od Pája
Někde sem viděl i graf závislosti tlaku na otáčkách............:

http://forum.ladaklub.com//viewtopic.ph ... graf+oleje

Stačilo použít Hledat a za deset vteřin nebylo co řešit.

Napsal: čtv úno 19, 2009 07:51
od Marek
Přesně tak - je to v FAQ (dával jsem to tam loni).

Napsal: čtv úno 19, 2009 16:53
od Mirek999
Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.

Napsal: pát úno 20, 2009 07:14
od Pája
V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.

Napsal: pát úno 20, 2009 08:11
od Marek
Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Obtokový ventil ve filtru naprosto určitě neotvírá při 1,1 Bar, ale nejdříve při 10 - 12 Bar. Takže podle mého názoru ses špatně podíval na ten údaj na filtru.

Navíc i když se otevře obtokový ventil ve filtru, motor je normálně mazán a dokonce lépe než když je ventil uzavřen (pouze se po tuto krátkou dobu olej nefiltruje, ale dopravuje se do motoru rovnou z čerpadla). Tato situace, kdy tlak oleje se zvýší přes 10 Bar, je ale zcela výjimečná, v dnešní době dokonce vyloučena.
Nastuduj si princip a funkci tohoto ventilu, protože z Tvého psaní nabývám dojmu, že vůbec netušíš, jak a proč tento přepouštěcí ventil ve filtru funguje. On tam není proto, aby vpustil olej do systému, ale proto, aby v případě, že olej je extrémně hustý a nechce se mu téci přes papír ve filtru anebo je filtr extrémně zanesený a nepropouští olej, se pomocí tohoto ventilu do motoru i přesto dostal (tento ventil při překročení tlaku mazání přes X Bar vyřadí filtr z činnosti a spojí sací a výstupní část filtru napřímo - olej se sice nefiltruje, ale do motoru se dostane, čož je v danou chvíli nesrovnatelně důležitější).



Pája píše:V autokelly kupuju na Ladu jedině Champion a spokojenost. Předtim sem kupoval v mototechně nějakej noname a z něj po delší odstávce(např 2 dny) olej vytek a po nastartování svítila kontrolka mazání vždycky asi 5 vteřin než se to zas naplnilo.
Tvé poznatky s tímto problémem nemají nic společného. Jeden z vás hovoří o přepouštěcím ventilu a druhý o ventilu zpětném (oba jsou ve filtru, ale každý je tam z jiného důvodu). Tohle co popisuješ způsobuje nekvalitní guma použitá na zpětný ventil filtru. Řešili jsme to tu už i s Pátračem a jinými. Tím, že guma je měkká, nedoléhá dobře na obvodové otvory ve vstupním traktu filtru, po vypnutí motoru se řídký olej dostane zpátky do olejové vany a hlavní mazací kanál, filtr i čerpadlo jsou bez oleje. Není to jistě správně, protože tím, že po studeném startu musí olej pracně k mazaným místům doputovat a chvíli mu to trvá, dochází k velkému opotřebení motoru. Doporučuji klasické staré dobré ruské filtry (takové ty krávy obrovské) - tam tato situace nehrozí.

Napsal: pát úno 20, 2009 11:39
od Wolf
Mirek999 píše:Tak to se omlouvam.Ale zajima me to,ze budu menit olej a budu v autokelly kupovat olejovy filtr MANN MF W914/2 a tam pisou,ze se otevira obtokovy kanal pri 1,1bar,coz by na volnobeh nemazalo.
Nemusíš mít vůbec strach, já již několik let nepoužívám jiné filtry, než právě MANN (po zkušenostech s jinými), pro Ladu používám právě tento typ a nutno dodat, že zcela bez problémů. Mann je dělá kovové ventily a pracují bezproblémově.

Napsal: pát úno 20, 2009 11:54
od Pája
Jen sem tím chtěl říct, že při použití kvalitního značkového filtru se člověk nemusí bát jakýchkoli problémů, které by mohl filtr způsobit. Takže radši nešetřit a neexperimentovat.

Napsal: pát úno 20, 2009 12:37
od Marek
To určitě ano. I když já jsem také zkoušel "ZNAČKOVÉ" filtry ve snaze dát svému autu to nejlepší. Například Purolator je velmi slušná značka, podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal). Přešel jsem zpátky na ruské filtry (o víc jak půlku lacinější a dvakrát větší) a od té doby jsem nikdy neměl problémy. Mann jsem nezkoušel...........

Napsal: pát úno 20, 2009 13:12
od Wolf
Marku přesně tak, jak píšeš. Purolator i Fram se mi u něktrerých kusů podobně projevovaly také, proto jsem od jejich používání upustil. Co používám Mann, tak kontrolka mazání zhasíná s vypnutým startérem. Ještě jsem nenarazil na kus, kde by se to projevilo jinak. :mrgreen: je ale pravda, že si vybírám ty, kde je výrobce made in Germany :mrgreen:

Napsal: pát úno 20, 2009 14:19
od Cory
Presne tak, mam rovnaku skusenost s Fram-om. Tak radsej pouzivam rusky rozoberatelny filter s vymenitelnou vložkou :mrgreen: Tych vloziek mam este dost, tak preco to nevyuzit :P

Napsal: pát úno 20, 2009 14:43
od Marek
Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).

Napsal: pát úno 20, 2009 16:27
od HoluboSup
Marek píše:Mann je pravděpodobně dost dobrá značka. Jenže v poslední době na jejich výrobcích už Made in Germany nenajdeš - zpravidla tam už bývá Made in EU a vyrábí to Mann-Hummel Nová Ves u Přibyslavic (okres Třebíč).
Taky jsem o prázdninách vyráběl, každý čtvrtý kus jsem musel projet kalibry. Ale nedoporučuju filtry z nočních směn :twisted:

[ Komentář přidal: Hurikán: pá únor 20, 2009 23:23 ]
To by mě zajímalo, jak to poznám? :roll: :D

Napsal: sob úno 21, 2009 08:28
od Michal Pokorný
Marek píše:podobně i Fram, ale oba filtry mi způsobovaly to, co popisuješ (netěsným zpětným ventilem filtru mi stékal olej do vany a motor po startu nemazal)
Ano, přesně to mi také Fram dělal. Přešel jsem tedy stejně jako Wolf na MANN a je to v pohodě.
Tedy nedalo mi to a zašel jsem se podívat na svoje skromné filtrové zásoby. Tak na dvou je nápis MADE IN GERMANY a na jednom MADE IN ISRAEL 8)