Stránka 1 z 1
Startování u brouka - řeším, řeším
Napsal: sob úno 14, 2009 16:14
od Acibuk
Mám cca 5 let starou baterku, v normálním autě ještě něco vydrží.. Dám ji do brouka, začnu startovat, po pár vteřinách přestává točit, pak už ani nevyjede magnet, baterka je vybitá.. Dám ji do žigula, normálně nastartuju.. Už jsem rozdělal startér, vyměnil kabely k baterce, dal jinou baterku, pořád stejný problém. Předchozímu majiteli se to nestávalo, dokud jezdil..
Napsal: sob úno 14, 2009 16:24
od Kopr
Startér někde je zkrat nebo něco takového vyhodit ven a zkusit přímo na baterce to by si měl být chytřejší
Napsal: sob úno 14, 2009 16:28
od Petr HC
Nepřehodil tam někdo starter ze starého modelu "chrobáka" - tam byla 6V el.výzbroj. Pak by bral z 12V aku cca 4x větší proud.
Napsal: sob úno 14, 2009 16:38
od Saša
Vypadá to na velkou vůli v pouzdrech (ložiscích) startéru . Velká magnetická síla rotor žkříží a ten se těžce točí a "bere" neůměrně vyšší proud .
Napsal: sob úno 14, 2009 18:42
od Acibuk
Všechny kombinace dohromady:)
Je to 6V předělanej na 12V, tzn do 6V startéru pouštím 12V. Komplet jsem ho rozdělal, ložisko je tam jen jedno, to je OK. jinak lehce drhne rotor o stator, což je způsobený vylágrovaným pouzdrem v převodovce.
Ani jedna varianta opravy se mi nelíbí:
-koupit novou baterku
-vyměnit pouzdro v převodovce (motor ven, pouzdro se blbě shání)
-osadit 12V startér (sehnat ho, motor ven, předělat uchycení
-osadit startér z automata (blbě se shání)
-osadit startér z felicie (pasuje bez úprav)
vzhledem k cenám dílů je koupě nové baterky nejlevnější, avšak nejméně úspěšná
Napsal: sob úno 14, 2009 19:53
od Pája
Startér z feldy seženeš na vrakáči za pětikilo.
Napsal: sob úno 14, 2009 20:17
od Acibuk
No, mezitím Vám povím pohádku o opravách veteránů:) Měl jsem ulomenou páčku blinkrů. Normálně zcela sehnatelná věc, na brouka ažtak ne.. Na haluz ji najdu v darovaných dílech, sundám volant (hodina nervů, zda něco nepoškodím, jakýkoliv díl začíná na litru:)), vymění, nasadím a.. ..páčka je vadná:))
Příští týden technická - mlhovka nasazená jen naoko, klakson netroubí. To bude tak na dva dny práce, protože elektrika na žigulu je oproti tomu zlatá:)
Napsal: sob úno 14, 2009 20:19
od Kopr
Hele je to veterán takže si měl počítat s tím že budeš solit (vím zní to hnusně ale je to realita promiň)
Napsal: sob úno 14, 2009 20:28
od Pája
Žígo je taky veterán a nesolíš. Zlatej veterán...
Napsal: sob úno 14, 2009 20:33
od Stanley__001x
Znám
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
pár aut na který než něco kupovat, je snažší to vyrobit, nebo nechat vyrobit a tam ty ceny jsou daleko veselejší. Veterán je auto jako každý jiný, tady se mne osvědčilo čím víc se bojím a sem opatrnej tím víc věcí v dupě. Chce to dělat stejně jako žigula
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
.
Napsal: sob úno 14, 2009 20:36
od Kopr
Hele Pájo krovkař je echt kára a myslím že né tak frekfentovaná jako žígo zatím .....
Napsal: sob úno 14, 2009 20:57
od Acibuk
No, díly se na to shání blbě, moje štěstí, že jsem dostal fakt zlatou zásobu včetně hromady rarit a nových věcí (třeba 3 dobrý převodky řízení:). Ale ty základní věci jako pumpa, startér a dynamo chybí. Prý měl i celý motor, ale někomu ho půjčil a už si nevzpomíná komu:)