Stránka 1 z 2

Zasekávání ventilu LPG

Napsal: pát úno 13, 2009 09:28
od Hnojar
Moji milí kolegové 8) Potřeboval bych poradit: Na mém asi 2 roky starém LPG se zasekává elmag. ventil který je na reduktoru (AT90E). Když s tím ventilem pootočím tak v něm cvakne. Na reduktoru jsou tři šrouby, jeden na bohatost směsi volnoběhu, druhý citlivost a třetí, imbusový označený číslem 1, není regulační ale je utažený natvrdo a zřejmě po jeho vyšroubování bych mohl elmag. ventil vytáhnout. A otázka zní - nevyskáčou na mě nějaké pružinky nebo tak něco ? Abych to pak zase složil. Můžu pak elmg. ventil něčím prostříknout ? Děkujiiii

Napsal: pát úno 13, 2009 11:00
od Marek
Ta zátka "1" je záslepka a s demontáží ventilu nemá nic společného.

Elektromagnetický ventil se Ti zasekává pravděpodobně proto, že se zanesl parafínem, který je součástí složení LPG (je to celkem běžný jev) a po vychladnutí reduktoru a zhoustnutí parafínu se jádro ventilu zalepí a neotevře přívod LPG do systému.

Před demontáží tohoto ventilu je nutné mít vypnuté zapalování, aby bylo zaručeno, že přívod LPG je uzavřen a nemohlo dojít k úniku z nádrže.

Demontáž je prostá. Na vrchu modré cívečky ventilu je nacvaknutá černá plastová krytka (takový klobouček). Ten šroubovákem odpáčíš (je na něm z boku výřez přímo pro šroubovák) a cívečku stáhneš rukou dolů. Ventil potom z reduktoru odšroubuješ plochým klíčem. Jádro je uložené uvnitř suvně a je tam jedna pružinka, kterou bys neměl vytratit, pokud za to nevezmeš jako vůl. Ta pružinka vrací jádro do výchozí polohy "uzavřeno" v případě, že cívka je bez proudu.

Celé je to za chvilku hotové - jádro doporučuji vyprat v benzinu tak, aby v obalu chodilo úplně volně. Zkontroluj těsnicí O-kroužek na ventilu, aby nebyl poškozen nebo vymačkán. Po zpětné montáži ventilu do reduktoru je nutné provést test těsnosti, nejlépe jarovou vodou.


Na závěr doporučuji odkalit reduktor (zatepla!!!) pomocí vrubovaného šroubku v nejspodnější části reduktoru (parafín se tak dostane z reduktoru ven a zase je na rok klid).

Napsal: pát úno 13, 2009 15:14
od Saša
Přesně jak napsal Marek . Jen ať Tě nenapadne to po umytí to něčím namazat , vše uvnitř ventilu musí chodit nasucho ! (když to mázneš -nic se nestane ,akorát to nebude chodit) Skus ještě změřít za chodu motoru přímo na ventilu mapětí někdy se setkávám s problémem že ventil nechce otevřít , a většinou je na něm vlivem nějakého "špatného" spoje nízké napětí .

Napsal: pát úno 13, 2009 15:20
od Patrac
Saša píše:Přesně jak napsal Marek . Jen ať Tě nenapadne to po umytí to něčím namazat , vše uvnitř ventilu musí chodit nasucho ! (když to mázneš -nic se nestane ,akorát to nebude chodit) Skus ještě změřít za chodu motoru přímo na ventilu mapětí někdy se setkávám s problémem že ventil nechce otevřít , a většinou je na něm vlivem nějakého "špatného" spoje nízké napětí .
ten špatný spoj může nastat vlivem blbého ukostření reduktoru. S oblibou se cívka přikostřuje pod jeden šroub který je z boku a přidržuje membrány ( je přes papírový těsnění) popřípadě může být vadný i plus a to tehdy když to páni automechanici spojili s ventilem v nádrži resp plus jde od klíčku dozadu na ventil nádrže a vrací se zpět na ventil na reduktoru. :wink: což byl třeba můj případ :?
ještě dodám že i při vypnutém zapalování je potřeba počítat že při povolení cívky ujde nějaký LPG ten co je v trubce mezi závěrem nádrže a ventilem reduktoru. :wink:

Napsal: pon úno 16, 2009 13:25
od Hnojar
Díky moc za rady. V nejbližší době se do toho pustím. Jinak s napětím problém nemám, ono se to totiž vždy zasekne v poloze otevřené. Takže po zapnutí zapalování se mi ten ventil otevře, po vypnutí už nezavře (bez mojí pomoci ) dokud to není prohřáté. Asi jsem málo odkaloval reduktor. Zatím vlastně jediný problém je že si takto někdy "uchlastám" motor plynem. pokud ovšem zapnu zapalování, nastartuju a jedu tak je vše ok ....

Napsal: pon úno 16, 2009 13:35
od Dusan
Aby to nevybuchlo uchlastanim....:) este ze 100% nevybuchuje as i co :D i ked vo vyfuku ....

Napsal: pon úno 16, 2009 14:25
od Saša
For Hnojar: Pokud je to u 06 ky tak proč je vtam typ "AT90E" Není to "přepych"? Stačil by levnější a myslím spolehlivější "AT90P" .

Napsal: pon úno 16, 2009 14:37
od Mirek999
Kdyz odkaluju,tak co mam vsechno udelat?Mam to auto rok a ani jednou jsem s tim nic nedelal.Nebyl ani duvod,jelikoz funguje dobre,ale je potreba prevence.

Napsal: pon úno 16, 2009 15:06
od Saša
V podstatě když se jezdí na čerpaný plyn od "plyninek" tak to skoro žádnou údržbu nepotřebuje . Vše je napsáno v papírech o ůdržbě .
V dolní části reduktoru je Větší šroub kterým se odkalují případné olejnaté usazeniny . Odkaluje se to zásadně horké - hned po jízdě , kdy je to tekuté . Vypne se zapalování povolí se odkalovací šroub veme se nějaká nádobka nebo hadr a šroub se vyšroubuje . Měla by vytéct hnědá silně zapáchající kapalina . Pokud nevyteče nic jsou dvě možnosti 1: Nic tam není , "dnes" velmi pravděpodobné , Nebo je otvor ucpán kalem . Skusit OPATRNĚ ! prošťourat . Nenechte si to natéct na kastli nebo na ruce nic to sice neleptá a nežere ale jsou tam zbytky Merkaptanu který silně zapáchá a není jednoduché se zápachu zbavit .

Napsal: pon úno 16, 2009 16:55
od Mirek999
Diky moc.Az bude lepsi pocasi,tak na to kouknu.Bohuzel jsem zadnou knizku o udrzbe nedostal.Tak,kdyby jeste bylo neco,co bych mel vedet,tak prosim rady.Diky moc.

Napsal: stř bře 11, 2009 19:22
od Mirek999
Nema nekdo fotku smesovace?Potrboval bych konkretne ze ziga.Nechce se mi sundavat dekl z filtrboxu,tak pokud by nekdo mel v PC,tak budu vdecny.Muze byt i vyndany z auta.Nemusi byt primo na karbecu.Klidne i foto na stole.dik

Napsal: stř bře 11, 2009 19:26
od Saša
Mirek999 píše:Nechce se mi sundavat dekl z filtrboxu
To je hrozná práce co ? Směšovačů je vícero typů a vložení obrázku trvá dél než otevřít motor a povolit tři šroubky . A uvidíš konkrétní typ.

Napsal: stř bře 11, 2009 19:34
od Mirek999
Jsem doma a auto je na ulici.Pisu praci do skoly.

Napsal: stř bře 11, 2009 20:03
od Ivo
,,,,

Napsal: stř bře 11, 2009 20:36
od Mirek999
Ivo:Dekuju moc,presne tento typ smesovace mam.Diky moc :wink: