Stránka 1 z 4

Neprošel jsem emisemi- vysoký obsah HC

Napsal: čtv úno 12, 2009 18:57
od Tomas M
Právě jsem byl s 2104 r.v. 1988 na emisích a neuspěl jsem kvůli vysokému obsahu HC (nespálených uhlovodíků). Technik naměřil 1420ppm a limit je 500ppm. Dále naměřil obsah CO 1,36%. Vše při volnoběhu. Technik se při měření sice snažil kroutit šroubem volnoběhu, ale požadovaných honot se nepřiblížil. (Navíc při odjezdu z měření mělo po jeho zásahu auto zvuk jako dvoutakt a téměř žádný výkon. Ale to se snad spraví vyladěním šroubů)
S autem se jezdilo naposledy asi v roce 2002. Letos jsem se rozhodl, ža auto uvedu do provozu. Na motoru jsem dekarbonizoval hlavu a ventily (+nová gufera ventilů), vyčistil jsem karburátor (neošizený OZON), vyměnil vzduchový filtr a různá potřebná těsní (pod hlavou, pro sací a výfuková potrubí a spoustu těsnění karburátoru). Dále je nové palivové čerpadlo, svíčky, kabely ke svíčkám, přerušovač a hlava a palec rozdělovače. Seřídil jsem předstih, mezeru přerušovače, plovák, vůli ventilů.
Motor dobře držel volnoběh a také se dobře vytáčel. Subjektivně se mi zdálo, že z výfuku jde podstatně méně "smradu z oleje", než před výměnou gufer ventilů. Motor je podle mě dost hlučný ale problém je v tom, že si už ani nepamatuju jak hlučný byl normálně, protože jsem v tom autě jel naposledy jako šestnáctiletý.
Zvýšený obsah nespálených uhlovodíků může být podle toho, co jsem se zatím dočetl, způsoben nedokovalým spalováním, pronikáním oleje do spalovacího prostoru, nebo ,jak tu už někdo psal před lety, tím ,že technik neodpojil odvětrávání klikové skříně. Tato poslední možnost se mi zdá s ohledem na výše uvedené opravy nejvíce pravděpodobná. Je však možné, že je obsah HC díky tomu tak vysoký? Zde si musím vysypat popel na hlavu. Nevyměnil jsem totiž motorový olej s tím, že ho vyměním po technické :oops: . Kvůli tomu by mohli jít z klikové skříně horší sajrajty, než by museli.
Takže prosím o radu čím by to mohlo být, nebo jestli někdo řešil stejný problém. Dále bych uvítal kontakt na nějakého opraváře, který těmto motorům rozumí a je z Prahy.

Napsal: čtv úno 12, 2009 19:07
od Jelen
Zkus vyměnit olej, já nevim, jak je to s tím odpojením odvětrání, to jsem nikdy nedělal a vždycky jsem prošel. Kup nový svíčky a vezmi to na stroboskop a udělej pořádně předstih. Nějak mě víc nenapadá, když říkáš, že máš všechno měněný.

Napsal: čtv úno 12, 2009 19:21
od JmJ
Pred 2 lety na technicke sem mel olej na konci zivotnosti a obsah HC byl zvyseny, ale v norme. Rekli mi, ze to proste trochu pali olej, coz je asi fakt, za 8000 km tak 1,5 litru dolivam. Ted sem sel na emise s novy olejem (opak minuleho mereni) a HC byla krasna hodnota. Sice jsem mezi tim poridil lepsi zapalovani, ale myslim si, ze tady jednoznacne pomohl novy olej, ktery se tolik nedostal do spalovaciho prostoru (asi nebyl jeste tak ridky ;-) ). Proto doporucuju jako jelen, vymenit olej a dobre seridit a zkusit znovu.

Napsal: čtv úno 12, 2009 19:42
od Tomas M
Ty svíčky jsou nově namontované (tedy asi dost staré, ale nepoužité ještě s nějakým historickým značením). Zatím se zdá, že vítězí jako příčina olej. Je pravda že 7 let je na olej skutečně extrémní i když se s ním nejezdí. Předstih jsem dělal bez stroboskopu, protože ho nemám, ale asi si ho zkusím sehnat, když nebude zbytí. Vůli ventilů jsem seřizoval normální běžnou listovou měrkou, což je jak jsem se dočetl nepřesné. Je možné, že by to mohlo mít vliv?

Napsal: čtv úno 12, 2009 19:47
od Puhi
jedno s druhým asi aj hej... Daj to dokopy tak ako to má byť a mal by si prejsť, ten 7ročný olej, to mi skoro zabehlo :shock: a strobo, ak sa s tým pohráš nemal by byť problém, ešte keď som nemal stroboskop som so skúšačkou nastavil a na emisnej som mal presne 5°, takže pohoda...

[ Komentář přidal: Jelen: čt únor 12, 2009 19:48 ]
za ty tvý avatary bys měl dostat bludišťáka, jak teď mám usnout? :mrgreen:

[ Komentář přidal: Puhi: čt únor 12, 2009 20:13 ]
No nemôžem za to že si strachopud :mrgreen: Inak, jeden čas si mal tiež peknú vyplazujúcu animáciu tak čit :P
ps. a nieje pekný? :lol: :lol:

[ Komentář přidal: Jelen: čt únor 12, 2009 21:07 ]
je moc krásný :mrgreen:

[ Komentář přidal: Puhi: čt únor 12, 2009 22:31 ]
A mám už aj nového kandidáta, asi si ho rovno dám :mrgreen:

Napsal: čtv úno 12, 2009 19:47
od Jelen
Svíčky stárnou i když nejezdí. Zvlhnou a ten isolator odejde, praskne, stane se s ním cokoliv. Investuj 150 korun do svíček, kup nový olej. Starý nasaje vlhkost a stojí za prd. 7 let je už přecijen trochu extrém. Kdybys moc toužil po stroboskopu, tak se někdy zastav, kamarád ho má a rád seřídí :-) Od Prahy bydlím 15km, kousek od Kladna.

Napsal: čtv úno 12, 2009 20:10
od Tomas M
Technik mi naměřil předstih 7°, ale divný bylo ,že sem ho neviděl to měřit :shock: . Ty svíčky vypadali ale opravdu bezchybně. Měli na sobě ještě plastový kryt. Ptal jsem se na ně v mototechně a řikali že patří do Lady a to znační svíček se přestalo používat asi před 15lety. Takže je stejně pro jistotu vyměnim. Olej a filtr jsem měl už koupený, že ho vymění jak přijedu z technické. Díky za nabídku využití stroboskopu, ale musel bych si pučit valník abych to tam bez TK dopravil a to bych si mohl rovnou koupit stroboskop :D .

Napsal: čtv úno 12, 2009 20:37
od Marek Doležal
Předstih se píše do protokolu, ale většinou se neměří. Technik si tím jen ušetřil práci, ostatně jako většina. :P Jinak ta výměna oleje moc nepomůže, spíš bych vsadil na ty svíčky. Většinou ani větší spotřeba oleje se moc neprojeví ( zhruba tak do 1l/100km ). Nejhorší jsou výpadky zapalování tak bych šel nejdřív po elektrice. Ventilový vůle se taky neprojeví, pokud nejsou příliš mimo ( hlavně do mínusu). Na směs to moc nevypadá, vzhledem k hodnotě CO. Ještě bych se chtěl zeptat jak starej benzín máš v nádrži? V jakým mechanickým stavu je motor ( kompresní tlaky, těsnost sacího potrubí...)?

Napsal: čtv úno 12, 2009 20:54
od Tomas M
V nádrži bude tak 2l benzínu z roku 2005 kdy sem se auto poprvé letmo pokoušel zprovoznit a pak cca 7l novýho. Výpadky v zapalování by asi o hodně větší obsah HC způsobyly. Zapalování sem už sice kontroloval, ale ještě se na to mrknu. Spalování oleje se opravdu "subjektivně" podle barvy a zápachu velice zlepšilo po výměně gufer ventilů. Ty hodnoty CO ale byli tak těsně před chcípnutim motoru se mi zdálo. Na začátku měření byly hodnoty CO asi 5% :shock:

Napsal: čtv úno 12, 2009 21:06
od Tomas M
V jakém stavu je motor můžu spíše spekulovat. Nejhorší je, že nemám s čím srovnávat, protože jsem jinou ladu, která by byla v dobrém stavu neviděl. Kompresní tlaky asi nezměřím, protože nemám nástroje. Těsnost sacího potrubí je podle mě dobrá, protože jsem měnil všechna těsnění.

Napsal: čtv úno 12, 2009 21:09
od Marek Doležal
Nevšiml sis jak vysoký bylo HC při CO 5% ? :P

Napsal: čtv úno 12, 2009 21:12
od Tomas M
Já sem ještště dneska dopoledne vůbec netušil co to HC je, takže sem se nekoukal :)

Napsal: čtv úno 12, 2009 21:44
od Marek Doležal
Co se týče toho mech. stavu motoru je zde docela pěknej návod jak na to http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6880 . Je to vlastně zjednodušená metoda " měření těsnosti spalovacího prostoru s fiktivní tryskou ", což je jedna z nejpřesnějších metod vůbec ( disponoval s ní starý známý Paltest JT 250, případně dnes vyráběný Bosch EFAV 210A ). Zde se budeš muset spolehnout sice jen na své smysly ( hlavně sluch ), ale pro tvůj účel by to mělo postačit. :wink:

Napsal: čtv úno 12, 2009 23:16
od Vašátor
Zkus ještě dotankovat více benzínu nebo použít Velfabin (nebo jak se to píše). Starej benzín je pěknej prevít, na dílně jsem zaboha nemohl přijít na to, proč nám jede nepravidelně Volha 21 (třásla se jak ratlík) a byl to starej benzín. Nehledě na tom, že starej benzín zalepí vše co mu přijde pod ruku. Ovšem to bych vyloučil, karburátor jsi čistil.

Moje Oranžáda 2101 měla při měření emisí na volnoběh také malinkatý problém (hodnoty nahraně). Technik trošku pootočil předstihem (předtím předstih nastaven dle stroboskopu na 5-7st.) a hned to bylo lepší. Vytiskl protokol, pootočil zpět a bylo :). Vše měřeno i se zapojeným odvětráváním z klikovky.

Napsal: čtv úno 12, 2009 23:44
od Kopr
Vašíku karb můžeš čistit do alelůja když nevypucuješ nádrž a jeho stoleté usazeniny když auťák stojí delší dobu :wink: