Stránka 1 z 4
Podtlakový karburátor na pretlakový???
Napsal: pát úno 06, 2009 18:38
od Puhi
Tak, mal som jeden nápad - Ak by sa napríklad pri klasickom žiguláckom webri napojilo turbo
pred karburátor, a nejakým spôsobom prepojilo potrubie medzi turbom a webrom s plavákovou komorou karbca(napr vrtnúť dierku do viečka karburátora a prepojiť-jednoducho aby tam bol vždy rovnaký tlak ako v potrubí), nebol by to nakoniec viac-menej pretlakový karbec?
Takže mám aj otázku, ak by sa to aj takto prepojilo, kadiaľ by ten tlak mohol unikať z karburátora (vraj staré webre mali odvzdušňovák plavákovej komory, ale viac neviem)?
No a možno by aj trebalo prerobiť paliv. čerpadlo na elektrické, ale to je momentálne jedno
uff, dufam že som napísal všetko čo som chcel
ps. príspevky typu že mi už načisto hrabe atd. tu čakám, ale nemuseli by byť, takže prosím len príspevky prečo by to nemalo fungovať, prípadne na čo som zabudol a tak...
Dik

Napsal: sob úno 07, 2009 12:15
od HoluboSup
Já mám taky v plánu dát turbo před (pokud se mi nepoštěstí lacino sehnat horizontálního solexe). Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.
Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor?

Napsal: sob úno 07, 2009 12:35
od Puhi
HoluboSup píše:Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor?

No podľa toho kde by si to vŕtol že?

veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečko

Max by tam unikali výpary
HoluboSup píše:Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.
Hmm, tiež zaujímavý nápad

totiž došlo mi ako to myslíš, len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeralo

Napsal: sob úno 07, 2009 13:00
od HoluboSup
Puhi píše:veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečko

No jo, máš pravdu, občas mě napadají zvláštní a děsivé věci
Puhi píše:len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeralo

Jako když na sací potrubí nasadíš krabici od bot

, bylo by potřeba předělat ovládání plynu na lanko, rozměry by vycházely zhruba na 25x15x15.
Napsal: sob úno 07, 2009 13:43
od Puhi
No a + utesnovať okolie hadičiek... a potom keď by si sa chcel k tomu karbcu dostať bol by problém... ale to by bolo podľa toho ako rozoberateľnú by si si tú škatuľu urobil...
neviem, pokiaľ by tu niekto napísal kade by mohol z karbca unikať ten tlak(keďže to fakt neviem), možno by to prepájanie s komorou + možno nejaké blendy bola lepšia možnosť
No ale trochu logiky, teoreticky by už nemal unikať nikade že? pretože aj keď je v ňom podtlak, tak musí byť utesnený, inak by nasával falošný vzduch

Napsal: sob úno 07, 2009 13:51
od peet2101
a nevadil by mu velký tlak po připojení turba do plovákové komory??
Napsal: sob úno 07, 2009 14:05
od HoluboSup
Nemám ponětí jakej vliv bude mít přetlak na těsnost karburátoru. Nejlíp to zjistíš když ho utěsníš pod klapkama, nahoru vyrobíš nějakou přírubu na kterou připojíš kompresor a natlakuješ ho.
Napsal: sob úno 07, 2009 14:25
od Puhi
peet2101 píše:a nevadil by mu velký tlak po připojení turba do plovákové komory??
Zrejme nie, ale to je len odhad...
HoluboSup píše:Nejlíp to zjistíš když ho utěsníš pod klapkama, nahoru vyrobíš nějakou přírubu na kterou připojíš kompresor a natlakuješ ho.
No to by bola možnosť. No ale podľa mňa na to vplyv nebude mať žiaden keďže tlak turba je väčšinou čo viem tak okolo 1.5 baru, max 2, ale to už radšej do lady asi nie
Napsal: sob úno 07, 2009 14:38
od HoluboSup
Já bych bych doporučoval tlak kolem jednoho baru (pokud se dá jenom tlustší těsnění), ale stejně si netroufám říct že to vliv mít nebude. Třeba zrovna v tý plovákovce podtlak moc není, ne?
Napsal: sob úno 07, 2009 17:09
od Puhi
Veď jeden bar je cca atmosféra nie?

Hmm, a s tym plavákom to ešte asi treba premyslieť

Napsal: sob úno 07, 2009 18:16
od Saša
Pokud se mluví o plnícím tlaku (třeba 1 bar) tak je jasné že je to hodnota jakoby "přičtená" k atmosferickému tlaku . Na tlakoměru také nezačíná stupnice jedna . Nulový tlak je ten který je zrovna roven atmosférickému .
Pokud bude celý karbec v "krabici" a tudíž na stejném tlaku tak je pouze potřeba zvýšit tlak paliva nad max. plnící tlak rurba , jinak do karbecu nepoteče benzín . V tom případě se musí změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží . Pak tu máme pomocný kanálek odvzdušnění kliky , nutno zaslepit .
"Krabici" považuji za možnou ALE zbytečně složitá . Jiná možnost u našich karbeců není řešitelná (těsnění hřídelí , membrána akcelerační pumpy ... a jiné) .
Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela . No dobrá chtělo by to trošku jinou vačici ale pojede to i s origo dobře .
Napsal: sob úno 07, 2009 20:19
od Puhi
Saša píše:pomocný kanálek odvzdušnění kliky
Tu si niesom istý čo máš na mysli... odvzdušnenie kľuky čo ústí do filtra?
Saša píše:Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela
Ano o tejto možnosti viem, ale ide mi o medzichladič(intercooler)
Saša, dik za príspevok, ale keď sa dostanem k skladaniu druhého auta aj tak to skúsim cez klasický karbec (asi som debil čo?

) pretože zatiaľ ma nikto nepresvedčil prečo by to nemalo fungovať, no až na ihlový ventil
Neviem prečo, ale furt mám také tušenie že by to ísť mohlo, čo už so mnou, ked to nepôjde, tak sa svet nezrúti no
Napsal: sob úno 07, 2009 20:42
od Saša
Puhi píše:Tu si niesom istý čo máš na mysli
Koukni na schéma odvětrání a zjistíš že je polohou klapky(v karbecu) ovládán malý kanálek (má výstup na hadičku do filtru) . Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa .
Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu . Vzduch se v uspořádání "T" pod karbec intenzivně chladí odparem benzínu a snížením tlaku v difuzoru .
Napsal: sob úno 07, 2009 22:40
od Puhi
Tak díky no, už mi došlo o akom odvetrávaní si písal
Saša píše:Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa
Keď sa ti chce, môžeš ich napísať? chcem si utvoriť nejaký ten obraz
Saša píše:Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu
No hej, asi si ma presvedčil a budem to potom robiť takto

Napsal: ned úno 08, 2009 12:42
od rosta
a není jednodušší vyměnit karb za přetlakový typ třeba z renaultu 5 turbo?
