Stránka 1 z 2
Klepe
Napsal: úte úno 03, 2009 18:57
od peet2101
Dnes jsem jel od otce z Chropyně a cestou jsem si všiml že něco se jakoby chvěje u pravého předního kola. Když sem zastavil na krajnici a zkusil zatřepat kolem byla cítit nepatrná vůle. Preventivně jsem zkusil dotáhnout kolo a zjistil sem že jeden šroub je povolený, ale ostatní byli Ok. Na ceště domů sem si ještě všiml že se tak v 80Km/h začne třepat volant.
S opravami podvozku nemám zkušenosti, ale myslím že by to mohl být čep, proto prosím zasvěcené o radu co dál? mám odvést auto do servisu? zvládnu to opravit doma? budu muset dělat geometrii?...
Napsal: úte úno 03, 2009 20:09
od Křečík Barbuška
Klepat může cokoliv, úplně klidně může kolo klepat i díky velké vůli v ložiscích. Nicméně dle tebou popisovaného chvění by mohlo jít o vůli na rejdovém čepu. Zvedni to a zkus kolem zakývat horizontálně, budeli citelná vůle tak musíš bystrým zrakem a hmatem prozkoumat čepy řízení, pokud budou dobré tak pozoruj i pomocný čep řízení, dokáže být též vychozený. Dalším krokem je kontrola svislých čepů, zakývej kolem vertikálně, budeli vůle tak je v háji horní čep, aby jsi skontroloval spodní musíš podložit rameno (ne ovšem na místě kde je čep) a auto na něj spustit, tím se eliminuje vliv pružiny a kýváním můžeš prozkoumat spodní čep. Také se ti může zdát, že tam vůle je všude, to by pak ukazovalo na nadměrnou vůli v ložiscích. Někdy může člověka zmást i vůle v uložení horního ramene, takže též prozkoumat, zkontroluj i stav silentbloků spodního ramene. Chvění může též způsobovat špatně vyvážené či naražené kolo.
Takže jsem ti vlastně moc nepomohl

.
Co se týče mé osobní zkušenosti, po výměně čepů na geometrii nechodím, neb u svisláků věřím výrobci v zachovávání přesných výrobních rozměrů a pokud měním na řízení, tak odpočítávám otáčky a používám opticky shodných čepů s originálem, osobně problémů nemám i na STK se jim sbíhavost líbila (a teď budu ukamenován).
Samozřejmě profíkem co to zná udělaná geometrie určitě neškodí.
Edit: Teď se dívám, že si stěžuješ jen na chvění

, mno když už jsem těch slov tolik napsal, mazat to nebudu

.
Re: Klepe
Napsal: úte úno 03, 2009 20:15
od JmJ
peet2101 píše:Dnes jsem jel od otce z Chropyně a cestou jsem si všiml že něco se jakoby chvěje u pravého předního kola. Když sem zastavil na krajnici a zkusil zatřepat kolem byla cítit nepatrná vůle. Preventivně jsem zkusil dotáhnout kolo a zjistil sem že jeden šroub je povolený, ale ostatní byli Ok. Na ceště domů sem si ještě všiml že se tak v 80Km/h začne třepat volant.
S opravami podvozku nemám zkušenosti, ale myslím že by to mohl být čep, proto prosím zasvěcené o radu co dál? mám odvést auto do servisu? zvládnu to opravit doma? budu muset dělat geometrii?...
Krenovice, prijezd od Kojetina, na prave strane autoservis Pecha (Fiat, Skoda). Nenech se odradit mluvou a rypanim, jsou pomerne dobri a berou tusim 200 na hodinu, klidne muzes dodat vlastni dily. Na zvedaku snadneji zjisti, co je spatne. Mas li zajem, dodam ti telefonni cislo.
chveni muze zpusobovat vadna pneumatika. zkus jinou, nebo prohod kola mezi zadkem a predkem. nebo se mozem domluvit a mozem na to mrknout treba v chropyni u technoplastu. ale nic neslibuju, nejsem zadny profik.
Napsal: úte úno 03, 2009 21:21
od dmatej
Já to ještě zestručním
Pokud opravdu cítíš zřetelné klepání/chvění volantu, tak ti nejspíš přibržďujou destičky nebo máš křivej kotouč nebo vadnou gumu (koukni jestli na ní není někde bublina - ale myslím, že tou to nebude).
Rozhodně zvedni kolo a zkus s ním točit, musí jít jednou rukou a nesmí nikde zadrhávat. A pozor, přestože se ti zdálo, že je to pravé, může to dělat levé

Teď v zimě bych se ani nedivil ...
Napsal: stř úno 04, 2009 09:52
od peet2101
Tak dneska ráno sem zvedl auto a zkusil zahýbat kolem, když se kolo otáčí tak je slyšet kovový zvuk ale je slyšet po celé dráze kola takže tím to asi nebude, dál jsem si všiml nepatrné vůle když sem kolo chitil za spodní a horní část a zakýval s ním, a hlavně jsem zjistil že kolo háže

a to tak že dost

- na hraně 13´ disku asi o 0,5-1cm do stran a na plášti po obvodu taky ale ne tolik.
Nějak mi neleze do hlavy co se s tím kolem stalo protože bylo napodzim vyváženo a žádné velké kolize s patníkem si nejsem vědom.
Ještě zkusím nasadit tam rezervu a uvidím co se stane
Napsal: stř úno 04, 2009 11:24
od Dusan
CHcelo by to rozsthnut brzdove valceky alebo vybrat dosticky a zistit ci to nema volu na lozisku....
Napsal: stř úno 04, 2009 11:55
od peet2101
Nedalo mi to a šel sem zkusit nasadit rezervu....po sundání poklice sem vypadal asi takhle

. Více řeknou fotky
http://peet2101.rajce.idnes.cz/Vadne_kolo/#
na zkušební jízdě sem ještě nebil, ale doufám že to kolo byla příčina a ne následek.
Odpoledne zajedu na benzinku nafoukat letní gumy a dám je na předek, snad to už bude OK.
Napsal: stř úno 04, 2009 12:17
od Saša
No hezké . Příčina tohoto je přehnané dotahování šroubů kol .
Napsal: stř úno 04, 2009 12:24
od peet2101
Saša píše:No hezké . Příčina tohoto je přehnané dotahování šroubů kol .
Taky si myslím nasazoval je otec a jak ho znám tak je utáhl až to skřípalo
Napsal: stř úno 04, 2009 17:21
od Yellow01
To jsou ty disky popraskaný?

Napsal: stř úno 04, 2009 17:27
od peet2101
jj ty černý čárky jsou prasklinky
Napsal: stř úno 04, 2009 17:30
od Yellow01
Já jsem taky zničil sadu zánovních 03 disků, ale jenom díry na šrouby, nikde nic neprasklo. Tohle je drsný. Žigulácký disky jsou fakt dělaný z bláta.
Napsal: stř úno 04, 2009 19:41
od Petanek2101
no koukam že si na to přišel v čas,znamej jednou takhle vyrval celej střed do zatačky,i když je pravda že on to žígo nešetřil
Napsal: stř úno 04, 2009 20:14
od peet2101
Taky si říkám že to byla celkem haluz od te doby co sem to začal pociťovat sem ujel asi 5Km a vypadalo to takhle...
Jinak teť sem dojel od benzinky kde sem dofoukl a nasadil na předek letní kola a auto teť jede nádherně volant se neklepe netáhne doprava prosě paráda.
Děkuji všem za rady...
Napsal: stř úno 04, 2009 22:55
od Cory
mne sa sstalo to iste na 01kovom disku, len s tym rozdielom, ze mne to kolo uletelo