Stránka 1 z 2
Zbláznily se kukačky
Napsal: ned led 25, 2009 19:18
od Petr HC
Dnes po opláchnutí části hnacího agregátu teplou vodou (okolo hřebenu řízení a rozvodovky, kam mi zateklo trochu chladící kapaliny) s mi „zbláznily kukačky“. Přestaly na cokoli reagovat kukáním a jen si tichounce pískaly. Po vyzkoušení všeho možného jsem vytahl na cca 1 minutu pojistku F 17 a po zasunutí zpět je vše v pořádku. Moje domněnka je, že se voda dostala do zástrčky nějakého čidla (nejspíše hlídače hladiny oleje na spodku vany motoru) a SW procesoru kukaček to vyhodnotil zacyklením se . Teprve po ztrátě napětí a opětovném připojení se zřejmě zresetoval. Toto se může stát i po projetí větší kaluže.
Napsal: ned led 25, 2009 19:31
od plavec
Tak to slyším prvně, ještě se mi to nestalo.
Připomíná mi to ale závadu, když jsem protahoval drát na vypínač tam za rádiem a zničehonic se mi zapnulo Hands free a spojilo se s telefonem.COž by se nemělo, protože nebyl klíček v zapalování.Zapíná se mi to otočením klíčku do polohy kdy svítí kontrolky.Tak jsem nastartoval a chcípnul a nic.... tak jsem sadě odpojil napájení a po chvilce připojil a vše bylo v pořádku.Sám si to taky neumím vysvětlit.
Napsal: ned led 25, 2009 21:30
od zelvotron
Taky se mě něco podobnýho stalo, je to popsaný v jednom z nesmrtelnejch témat (Poruchy nebo 211x), mě začaly hvízdat potom co jsem blbnul na zasněženým parkovišti a nepřestaly, ani po vypnutí zapalování, vyndal sem je, rozebral, pak je tam vrátil, byly mrtvý asi 2 dny, pak postupně začaly reagovat na přední dveře a další den se zotavili do plnýho provozu. Bylo to na autě našich, který má novější typ kukaček - mělký.
Napsal: pon led 26, 2009 07:52
od plavec
zelvotron píše:Taky se mě něco podobnýho stalo, je to popsaný v jednom z nesmrtelnejch témat (Poruchy nebo 211x), mě začaly hvízdat potom co jsem blbnul na zasněženým parkovišti a nepřestaly, ani po vypnutí zapalování, vyndal sem je, rozebral, pak je tam vrátil, byly mrtvý asi 2 dny, pak postupně začaly reagovat na přední dveře a další den se zotavili do plnýho provozu. Bylo to na autě našich, který má novější typ kukaček - mělký.
To sem si takle seděl v autě a klíček jsem neměl ani v zapalování a najedou "Kuku,kuku" a rozsvítilo to symbol brzdovýho obložení.
Vypnutí a zapnutí klíčku nepomohlo a pak to po asi hodině zhaslo samo.Od tý doby se už ani nesnažím některý věci pochopit.
Napsal: pon led 26, 2009 16:51
od rudo.
Plavec, dúfam len, že tam nemáš vodu.
Iné logické vysvetlenie ma nenapadá.
Napsal: pon led 26, 2009 18:05
od plavec
rudo., To taky doufám, ale už se mi to nestalo,tak to neřeším.
Napsal: pon led 26, 2009 21:00
od dmatej
Woodoo. Prostě si Lada řekla o pozornost
Napsal: úte črc 14, 2009 09:09
od Petr HC
dmatej píše:Woodoo. Prostě si Lada řekla o pozornost
Asi další Woodoo. Již podruhé se mi stalo, že se „kousl“ procesor v kukačkách (zřejmě po použití mobilu nebo PMRky v jeho blízkosti) , nic na něm nesvítilo a začal pouze pískat. (Vůz stál týden v suchu v garáži - takže voda v kabeláži nee). Poněvadž je trvale napájen je možné ho resetovat buď odpojením aku – což má za následek i reset ŘJ a u některých autoradií i ztrátu informace o předladěných stanicích. Proto je lepší provést tento reset vytažením pojistky F 17 na dobu cca 60 sec. Ale to už zde bylo.
Napsal: úte črc 14, 2009 16:47
od Flipper Tom
no tak ještě poraťe mě (jakožto 211x nováčkovi) na kukačkách mi celkem nic nesvítí (ani pásy ani dveře) akorát občas se rozsvítí brzdy (je tam víc jak půl destiček) a po projetí nějakýho hrbolu občas 6x zakukaj (aniž by se cokoli rozsvítilo) ?
Napsal: úte črc 14, 2009 18:05
od zelvotron
PetrHC: Takže stejná závada jakou sem tu popisoval, předpokládám, že máš novější "mělký".
Flipper Tom: Pásy nejsou zapojený, funguje ti test kukaček po zapnutí zapalování? (rozsvítí se všechny kontrolky na nich na pár sekund).
Napsal: úte črc 14, 2009 18:11
od Petr HC
Po zapnutí zapalování by měly „zdravé“ kukačky provést „lampentest“ t.j. na cca 5 vteřin rozsvítit všechny optické indikátory a zakukat. Pokud toto nedělají, šel bych nejdříve po všech ukostřeních, zejména okolo ŘJ. K této úvaze mně vede to občasné zakukání. Hlavní kostřící bod je pod krytem vedle pedálu akcelerace. (Typická závada) . Další problém jsou zoxidované dveřní spinače ev. prasklá žárovka vnitřního osvětlení, která se chová jako zatěžovací odpor pro indikaci otevřených dveří. Indikace pásů nebývá u těchto vozů zapojena. Indikaci poruchy žárovek brzdových světel ověříš vyjmutím jedné z nich. O kontrolce obložení jsi psal a tam stačí navlhnutí nebo prodření kabelu k indikaci opotřebení. Olejnička neindikuje tlak, ale hladinu oleje v motoru - čidlo je v olejové vaně. Plováková čidla spínají indikaci stavu chladící kapaliny (nebývá u všech modelů zapojeno) a stav kapaliny v ostřikovači Stav brzdové kapaliny je indikován na hlavním panelu pod tachometrem. V manuálu se píše, že kukačky pracují v režimu „kontrola před jízdou“ t.j. ,že některé závady během jízdy neindikují (což je podle mne kravina).
For Zelvorton - asi bude více druhů kukaček a asi mám ty novější - nepátral jsem po tom.
Napsal: úte črc 14, 2009 18:20
od zelvotron
Jo já vím min. o dvou typech, maj i jinej zvuk, jedny dělaj takový tydyn, tydyn a druhý spíš kník, kník. Bez stropní žárovky to funguje - odzkoušeno, kvůli špatnýmu kontaktu světýlko nesvítilo, ale komtrolky fungovaly normálně (starší - hluboký kukačky).
Napsal: úte črc 14, 2009 19:22
od plavec
já mám spíš se zvukem KU-KU......KU-KU
Flipper Tom píše:akorát občas se rozsvítí brzdy (je tam víc jak půl destiček)
možná máš přetrhaná dráty k těm destičkám a na hrbolech se to někde dotkne kostry a už kukaj
Petr HC píše:V manuálu se píše, že kukačky pracují v režimu „kontrola před jízdou“ t.j. ,že některé závady během jízdy neindikují (což je podle mne kravina).
Žárovky to kontroluje i během jízdy.Když praskne cestou žárovka, kuakjí.Ovšem hladiny náplní kontroluje jen před jízdou. Nevím jak destičky.
Napsal: stř črc 15, 2009 05:41
od Erik
Destičky to také kontroluje během jízdy. Když je v zimě nasoleno, tak se během jízdy rozsvítí.
Napsal: pát črc 17, 2009 09:00
od radek mb
Mě se taky v zimě rozsvěcuje ůbrzdové obložení",ačkoliv ty dráty jsou uskřípnuté.
A taky signalizace spálené žárovky mi funguje nejen na brzdová,ale i na přední a zadní světla-prostě klasický potkávačky.