Stránka 1 z 1

Originál cyklovač stěračů 2104

Napsal: čtv led 22, 2009 17:39
od cenek74
Dobrý den,
mám problém. Můj cyklovač stěračů na 2104 v první poloze přepínače zabrčí a setře bez jakékoliv prodlevy. Dal jsem druhý cyklovač - použitý a je to to samé. Podle mě, to vypadá, že se to relátko vevnitř neudrží sepnuté a proto cvaká.
Nevíte někdo kam vedou ty čtyři dráty, nebo nesetkal se stím někdo?

Napsal: pát led 23, 2009 00:19
od Křečík Barbuška
Vždyť tak je to správně, přepneš páčku do první polohy, okamžitě stěrač setře (většinou dvakrát po sobě) a teprve pak začne "cyklovat". Nebo jsi měl na mysli něco jiného? Kdyžtak mrkni do cyklovače, jestli tam není něco volného a očisti kontakty v tom bývá občas potíž.

Napsal: pát led 23, 2009 07:56
od samara_yo2
a jestli zacitka kontaktu nepomoze sprobuj zamenit rele steracu
PREPACTE ZA JAZYK :oops:

Napsal: pát led 23, 2009 11:11
od cenek74
Koko Loko píše:Vždyť tak je to správně, přepneš páčku do první polohy, okamžitě stěrač setře (většinou dvakrát po sobě) a teprve pak začne "cyklovat". Nebo jsi měl na mysli něco jiného? Kdyžtak mrkni do cyklovače, jestli tam není něco volného a očisti kontakty v tom bývá občas potíž.
No právě v tom je ta potíž. Když dám páčku do první polohy, tak místo toho, aby dvakrát setřel a potom začal cyklovat, tak relé okamžitě cvaká a hned setře a potom zase zacvaká a setře pořád dokola. Není tam žádná prodleva. A u funkčního relé je slyšet jedno cvaknutí relé , ale tady například pětkrát, jakoby se relé nedokázalo udržet.

Ještě je možné, že i to druhé vyměněné relé je taky v háji, protože nebylo nové. Seženu ještě jiné a uvidím.

Napsal: pát led 23, 2009 13:55
od Křečík Barbuška
Zrovna nemám čas pohledat cyklovač a zapojení, ale mám pocit, že tam je bimetalový kontakt, ten zkus vyčistit. Pokud ti to tu nikdo neobjasní zkusím příští týden provézt hlubší analýzu :mrgreen: .

Napsal: pát led 23, 2009 14:26
od Marek89
Áno, je tam bimetalový kontakt.

Napsal: pát led 23, 2009 14:33
od Křečík Barbuška
Nicméně cyklovač je ve všech krabicích stejný a tvůj výčet vozů v podpisu je impozantní, zkus ten "podezřelý" v autě, kde to chodí jak má a naopak, tím poruchu omezíš.

Napsal: pát led 23, 2009 14:33
od Saša
S tímhle jsem se již také setkal . Napíšu proč to dělá , ale je víc míst kde může být závada tak nepíšu přesně místo . Vlastní cyklovač bude nejspíš v pořádku (prohlídnout) .
Na vině je velký přechodový odpor (studeňák , zaoxidovaný spoj atd..) na napájecí větvi stěračů . Při zapnutí cyklovače přitáhne relé , tím pustí napětí do motorku , zvýšený odběr vyvolá pokles napětí kvůli přechoďáku a relé znova odpadne (odpojí motor) tím se odběr zmenší - zvýší se napětí a relé znova přitáhne . Toto se velni rychle cyklicky opakuje (zadrnčí) , přičemž se motorek vždy o kousek pohne až "najede" na doděh a udělá kyv .
Špatný spoj může bejt jak v páčkách tak kdekoli na spojích (konektorech).

Napsal: pát led 23, 2009 14:35
od Křečík Barbuška
Ano, se Sašovou podporou jistě problém odhalíš, mmj. permanentní chod je v pořádku?

Napsal: pát led 23, 2009 22:43
od cenek74
Saša píše:S tímhle jsem se již také setkal . Napíšu proč to dělá , ale je víc míst kde může být závada tak nepíšu přesně místo . Vlastní cyklovač bude nejspíš v pořádku (prohlídnout) .
Na vině je velký přechodový odpor (studeňák , zaoxidovaný spoj atd..) na napájecí větvi stěračů . Při zapnutí cyklovače přitáhne relé , tím pustí napětí do motorku , zvýšený odběr vyvolá pokles napětí kvůli přechoďáku a relé znova odpadne (odpojí motor) tím se odběr zmenší - zvýší se napětí a relé znova přitáhne . Toto se velni rychle cyklicky opakuje (zadrnčí) , přičemž se motorek vždy o kousek pohne až "najede" na doděh a udělá kyv .
Špatný spoj může bejt jak v páčkách tak kdekoli na spojích (konektorech).
Jo tak to je přesně to co si myslím. Zkusím prolést konektory a páčku. Jinak díky za radu.

Napsal: pát led 23, 2009 22:44
od cenek74
Koko Loko píše:Ano, se Sašovou podporou jistě problém odhalíš, mmj. permanentní chod je v pořádku?
Na stálé stírání není problém.

Napsal: pát led 23, 2009 22:50
od dmatej
Páčky, resp. kontakty pod nimi není občas od věci protřít hadrem od Konkoru nebo jinýho oleje. Na Žigulovi původně nešly ani dálkový světla, jak to bylo zelený :)

Napsal: pát led 30, 2009 16:53
od Puhi
samara_yo2 píše:PREPACTE ZA JAZYK :oops:
Prepačime a vitaj, tak sa ti podarilo zaregistrovat sa, no super :D

Napsal: ned úno 01, 2009 14:24
od Křečík Barbuška
Nějaké pokroky?