Stránka 1 z 3

fiat Tipo 1,6ie SX - vysoká spotřeba 12-14L

Napsal: ned led 18, 2009 13:36
od Patrac
Moje máti má Fiat Tipo 1,6ie SX typ motoru 835c 1.000 55kW.Spotřeba při jízdě po městě 12-14L !!! moje auto žere polovinu..
Včera nenastartovala. Letmá kontrola odhalila závadu zapalovacích kabelů. Provedu jejich výměnu, stejně tak výměnu svíček a filtru vzduchu. Nevěřím že spotřeba ,ale klesne protože svíčky byly měněny v loni a do teď maj najeto necelých 8 000km.V loni na podzim auto bylo v servisu kde mělo jít na diagnostiku. Vzhledem k tomu že máti nedostala ani výpis nevěřím že na diagnostice vůbec bylo.. Když jsem se dnes po motorovém prostoru poohlédl zjistil jsem že konstrukce motoru Fiata a Lady se vstřikem není až tak odlišná. Co mne ale zarazilo je to že lanko plynu je napojeno na táhlo které zřejmě ovládá škrtící klapku. Na jedné straně je ukotveno na blok klapky a je tam pevný doraz a na druhé straně je místo dorazu patrně mikrospínač. Typuju že se jedná o vypínač ekonomizéru - volnoběhu?? Jenže když pustím pedál tak se táhlo plynu na jedné straně přiblíží k pevnému dorazu asi na 3mm a na druhé straně ke spínači na 2mm tedy spínač vůbec nesepne.
Chtěl bych poprosit jestli by mi někdo dokázal poradit na co se podívat co zkontrolovat, proměřit a hlavně kde danou věc u motoru naleznu. Na co přesně slouží onen spínač a jak má fungovat.
Pokud by byl ochotný se někdy na to na chvilku mrknout byl bych neskonale vděčný.

Napsal: ned led 18, 2009 13:47
od Jakub Metelka
Co Drobek ten ma Tipo

Napsal: ned led 18, 2009 14:39
od Vašátor
Pokud jezdí s takovouto nehoráznou spotřebou, nebude se jednat pouze o prkotinu typu mikrospínač. Je to určitě spínač? Není to bazmek na regulaci volnoběhu? Corsa má klapku také ovládanou mechanicky, ovšem volnoběh je regulován "pohyblivým dorazem". Respektive pevný doraz nastavuje vlasovou vzdálenost na klapce a druhý, pohyblivý (vypadající jako tlustý spínač) reguluje volnoběh.

Osobně bych to typl na lambda sondu, řídící jednotka má špatné údaje a dávkuje příliš bohatou směs. Předpokládám, že o moc víc elektroniky tam nebude. Spotřeba 12-14l je strašně moc. Toto by mělo jezdit tak max. za 6l, ne? Aby za takovouto spotřebu mohl vzduchový filtr, musel by být černej jako bota a ještě k tomu pořádně zasviněn.

Napsal: ned led 18, 2009 15:46
od Marcel
Jakub Metelka píše:Co Drobek ten ma Tipo

Drobek má ropáka

Napsal: pon led 19, 2009 06:57
od Patrac
Vašátor píše:Pokud jezdí s takovouto nehoráznou spotřebou, nebude se jednat pouze o prkotinu typu mikrospínač. Je to určitě spínač? Není to bazmek na regulaci volnoběhu? Corsa má klapku také ovládanou mechanicky, ovšem volnoběh je regulován "pohyblivým dorazem". Respektive pevný doraz nastavuje vlasovou vzdálenost na klapce a druhý, pohyblivý (vypadající jako tlustý spínač) reguluje volnoběh.

Osobně bych to typl na lambda sondu, řídící jednotka má špatné údaje a dávkuje příliš bohatou směs. Předpokládám, že o moc víc elektroniky tam nebude. Spotřeba 12-14l je strašně moc. Toto by mělo jezdit tak max. za 6l, ne? Aby za takovouto spotřebu mohl vzduchový filtr, musel by být černej jako bota a ještě k tomu pořádně zasviněn.
no za první musím vyměnit svíčky a kabely. když to půjde nastartovat tak pak otestuju to odpojení volnoběhu a koukal jsem na tipo forum a zjistil že za vysoký spotřeby může povětšinou vadné čidlo teploty vody... :?

Napsal: pon led 19, 2009 07:20
od Pája
S vadnym čidlem teploty by ti to drželo vysokej volnoběh a bohatou směs. Tu poznáš na svíčkách(po delší projížďce) a nebo když vrazíš lambdu do laufu. Jinak čidlo teploty na diag odhalíš. Nevim ale jestli je u fiata spřažený s budíkem teploty... Jak rychle se to hřeje, není termostat v háji? A tu klapku rozchodit. Nejdřív to musí chodit mechanicky a pak doháněj elektriku...

Napsal: pon led 19, 2009 07:35
od Patrac
Pája píše:S vadnym čidlem teploty by ti to drželo vysokej volnoběh a bohatou směs. Tu poznáš na svíčkách(po delší projížďce) a nebo když vrazíš lambdu do laufu. Jinak čidlo teploty na diag odhalíš. Nevim ale jestli je u fiata spřažený s budíkem teploty... Jak rychle se to hřeje, není termostat v háji? A tu klapku rozchodit. Nejdřív to musí chodit mechanicky a pak doháněj elektriku...
přesně tak jak sem psal nejdřív dát svíčky a kabely aby to šlo startovat. svíčky sou černý ale ne od oleje ale od benzínu sou po 7 000 zanešený úplně hrozně. z čehož usuzuju na bohatou směs. auto se ohřívá relativně normálně teplota leze nahoru naopak celkem dost pomalu. Pro zatím svíčky kabely a když pojede tak otestuju ten spínač volnoběhu. pokud to i tak pojede tak to nastavím mechanicky šroubem aby to spínalo tak jak má. a teprve pak budu řešit čidla a další věci.

Napsal: pon led 19, 2009 08:01
od JmJ
Kdyz by se nevedelo kudy kam, tak rozumny servis na Fiaty je zde Loc: 49°19'54.572"N, 17°16'40.925"E

v pripade zajmu tel. cislo dodam.

Napsal: pon led 19, 2009 11:37
od Vašátor
Nejde "vyblikat" chybový kód?

Kdyby to mělo euro zásuvku na diagnostiku, tak na to má bratránek kabel i s programem. Jenže do Brna se jen tak nedostane a bydlí 45Km za Brnem :?

Napsal: pon led 19, 2009 12:12
od JmJ
Kolega mel 1.4 tipo a chvhilku sem neco hledal na na netu a nasel jsem, ze by to melo umet "vyblikat kod". Chtelo to nekolik seslapnuti plynu na urcity cas az na podlahu (k tomu ti bude muset asi fungovat ten dorazovy spinac ;-) ). Blizsi info uz nevim, ani jsem to nezkousel.

Napsal: úte led 20, 2009 07:14
od Patrac
vyblikat kód jde ale kontrolka chyby ani nesvítí..
proměřím čidlo teploty vody myslím že chyba bude na 90% tam

Napsal: úte led 20, 2009 11:34
od Vašátor
Pokud jednotka zaregistrovala nějakou chybu, neznamená to, že se automaticky rozsvítí i kontrolka chyby. Proto bych ti doporučil chybu vyblikat a potom se v tom vrtat dál (ne vždy je chyba odhalena, ne vždy je závada v popisovane chybě). Na Corse obcas necham vyblikat chyby (tam to napise cislo primo na sdruzenem displeji) a občas mi to v mrazech zahlásí F95 - ventil teplého startu-nízké napětí. Ovšem jedná se jen o nízkém napětí na baterce :)

Napsal: úte led 20, 2009 19:12
od Patrac
už se to začíná rýsovat. v TP je uvedeno motor 1.6ie SX jenže nba autě je jen 1,6i.e to je první rozdíl. V auatě byl po havárii měněn motor měl být údajně zadřený. Protože první majitel byl rakušák a auto bylo převezeno z rakouska do ČR jsou možné dvě věci.
Pro rakouský trh se dělala verz 1,6i.e SX která se do CZ vůbec nevozila
Nebo po zadření majitel motor nahradil jiným typem. možná dokonce 1,8i.e SX
dnes jsem totiž chtěl vyměnit objednané kabely ke svíčkám. bohužel jsem v autě ( ani já ani drobek) nenašel 5 kabel a to od cívky k modulu. Jsou tam jen 4 kabely a to od zapalovacího modulu ke svíčkám. Vzhledem k tomu že tam sou svíčky s odtrhem 0,7mm a pro verzi se zapalovacím modulem by asi měly být minimálně 1,1mm tak problém s vysokou spotřebou může být i tu. v Neposlední řadě pokud je obsah 1,8l i to by mohlo vysvětlovat vysokou spotřebu.
auto ale po výměně svíček naskočilo na brnknutí. volnoběh to drželo dost podezřelý. po stisknutí toho mikrospínače se okamžitě ustálil na 1000ot a krásně držel. takže teď jsou dva úkoly. Zjistit podle něčeho co tam skutečně je za motor¨. a následně do něj osadit správné svíčky.
a druhý úkol posunout táhlo tak aby spínalo vypínač.

Napsal: úte led 20, 2009 21:18
od Ivo
Podle knížky Jak na to, by motor 1,6 měl být OHC a 1,8 DOHC. To by znamenalo, že ty dva motory od sebe by neměl být problém rozeznat. Kdybys chtěl, tak ti tu knížku v pdf pošlu.

Napsal: stř led 21, 2009 06:52
od Patrac
jak to že už ji nemám na mailu??? :wink: